Ο πρωθυπουργός έχει αποδείξει ότι μπορεί να απευθυνθεί σε όλα τα ακροατήρια όλων των ηλικιών και όλων των επαγγελματικών ομάδων
Στην χώρα μας διαχρονικά τα κόμματα εξουσίας είναι προσωποκεντρικά και οι ψηφοφόροι, εκτός από το κόμμα που επιλέγουν στις εκλογές, επιλέγουν και το πρόσωπο του αρχηγού που θα ήθελαν να δουν στο τιμόνι της κυβέρνησης. Για τον λόγο αυτό παραδοσιακά η στρατηγική των κομμάτων εξουσίας έχει ένα πολύ μεγάλο μέρος της ταυτισμένο με τις κινήσεις, τις εμφανίσεις και τις δηλώσεις του αρχηγού του κόμματος.
Του Γιάννη Ντσούνου
Στις επικείμενες εκλογές αυτά τα πρόσωπα είναι ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Αλέξης Τσίπρας. Και οι «στρατηγοί» των δύο μεγάλων κομμάτων που «τρέχουν» την προεκλογική στρατηγική έχουν αποφασίσει ότι από τώρα και για τις επόμενες τέσσερις εβδομάδες έως τις εκλογές της 21ης Μαΐου αυτά τα δύο πρόσωπα θα ριχτούν στην μάχη και θα σηκώσουν το μεγαλύτερο μέρος της προεκλογικής εκστρατείας. Είναι τα λεγόμενα «βαριά χαρτιά».
Η στρατηγική της ΝΔ
Στην ΝΔ ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει ήδη κλεισμένο όλο το πρόγραμμα των προεκλογικών του επισκέψεων και ομιλιών και μάλιστα για κάθε μια από αυτές τις ομιλίες και τις επισκέψεις υπάρχει και συγκεκριμένη στόχευση. Η στόχευση αφορά κάθε φορά συγκεκριμένη κοινωνική ή επαγγελματική ομάδα πολιτών και οι ομιλίες του πρωθυπουργού είναι στο μεγαλύτερο μέρος τους εξειδικευμένες ανάλογα με το ακροατήριο. Είναι γεγονός ότι και στην προηγούμενη προεκλογική εκστρατεία ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε αποκλείσει τα αμιγώς κομματικά ακροατήρια και τις παραδοσιακές ομιλίες σε αίθουσες ξενοδοχείων ή θεάτρων, όπου το ακροατήριο ήταν κυρίως κομματικά στελέχη. Ο πρωθυπουργός έχει αποδείξει ότι μπορεί να απευθυνθεί σε όλα τα ακροατήρια όλων των ηλικιών και όλων των επαγγελματικών ομάδων.
Με αυτό το δεδομένο ως γνώμονα το πρόγραμμα του Κυριάκου Μητσοτάκη περιλαμβάνει επισκέψεις στα κέντρα των πόλεων της επαρχίας, σε χώρους εργασίας και σε νεολαίους. Με αυτόν τον τρόπο, εκτιμούν στην ΝΔ, αφενός ενισχύεται το προφίλ ενός πολιτικού που δεν ζει σε «αποστειρωμένο» περιβάλλον, αλλά έχει επαφή με το σύνολο της κοινωνίας, αφετέρου ενισχύει σημαντικά και τις προγραμματικές θέσεις του κόμματος, αφού αυτές μεταφέρονται στους πολίτες από τον ίδιο άνθρωπο που οφείλει να τις κάνει πράξη. Την ίδια ώρα το πρόσωπο του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι αυτό που θα προβάλλεται περισσότερο τόσο στα βιντεοσκοπημένα μηνύματα της ΝΔ, όσο και στα σόσιαλ μίντια (που αποτελούν σημαντικό πλέον κομμάτι της επικοινωνίας με τους νέους), στα οποία ο ίδιος ο πρωθυπουργός είναι αρκετά ενεργός.
Τηλεμαχία θέλει η Κουμουνδούρου
Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και στον ΣΥΡΙΖΑ, με τον Αλέξη Τσίπρα να έχει στους ώμους του το μεγαλύτερο μέρος της προεκλογικής εκστρατείας. Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης έχει επίσης ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα επισκέψεων και ομιλιών, κυρίως στην επαρχία, αλλά και σε επαγγελματικούς χώρους, σε νησιά και σε αγροτικές περιοχές. Στην Κουμουνδούρου εκτιμούν ότι ο κύριος εκφραστής της αποδόμησης του προφίλ που επιχειρεί να χτίσει ο πρωθυπουργός (αυτό το προφίλ της άμεσης σχέσης και της σχέσης εμπιστοσύνης με τους πολίτες) είναι μόνο ο Αλέξης Τσίπρας.
Άλλωστε και στην Κουμουνδούρου υπάρχει η εκτίμηση ότι ο κ. Τσίπρας έχει καλλιεργήσει μια αμεσότητα στην επικοινωνία του με τους πολίτες, γεγονός που προσθέτει «πόντους» στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης ενόψει των εκλογών της 21ης Μαΐου. Γι’ αυτούς τους λόγους στην Κουμουνδούρου θα επιμείνουν και στην διεξαγωγή μιας τηλεμαχίας μεταξύ Τσίπρα-Μητσοτάκη, δηλώνοντας ότι αν δεν συμφωνήσει ο κ. Μητσοτάκης, αυτό θα υποδηλώνει φόβο και πανικό, αλλά και μια προσπάθεια «διαφυγής» από μια αναμέτρηση ενώπιον του ελληνικού λαού έξω από τον χώρο του κοινοβουλίου. Πάντως μια τέτοια αναμέτρηση μέχρι στιγμής δεν φαίνεται εφικτή, αλλά όσο πλησιάζουμε προς τις εκλογές, μπορεί να έχουμε και εκπλήξεις!