Αντιδράσεις προκάλεσε η φωτογραφία που αναρτήθηκε στα social media με δύο κορίτσια να έχουν ντυθεί «παπαδάκια» και να συμμετέχουν σε Θεία Λειτουργία. Το περιστατικό σημειώθηκε στον ιερό ναό Αγίου Νικολάου Ραγκαβά στην Πλάκα όπου ιερουργεί ο πατέρας Αλέξανδρος Καριώτογλου. Σύμφωνα με πληροφορίες μετά την ανάρτηση της φωτογραφίας, ο ιερέας, ο οποίος, όπως σημειώνουν τα ΝΕΑ, έγινε αμισθί παπάς στα 66 του έχοντας διδάξει τον λόγο του Θεού επί 37 έτη μέσα στις σχολικές τάξεις από το Νυχτερινό των Εξαρχείων μέχρι τη Θεολογική Σχολή του Σίδνεϊ στην Αυστραλία, τέθηκε σε αργία.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες η Αρχιεπισκοπή Αθηνών που έλαβε την απόφαση αυτή ενημέρωσε τον ιερέα ότι δεν μπορεί να ιερουργεί έως ότου η υπόθεση συζητηθεί στη Διαρκή Ιερά Σύνοδο. Σημειώνεται ότι ο πατέρας Αλέξανδρος Καριώτογλου έχει πλούσιες σπουδές, είναι διδάκτωρ της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και συγγραφέας βιβλίων. Πληροφορίες αναφέρουν, τέλος, ότι τα δύο κορίτσια είναι ηλικίας 14 ετών και είναι μεταξύ των παιδιών που εκκλησιάζονται κάθε Κυριακή ενώ οι γονείς τους βρίσκονται κοντά στην Εκκλησία.
Στην ομάδα που υπάρχει στο Facebook για την ενορία του Αγίου Νικολάου Ραγκαβά παρατίθεται ένα κείμενο διαμαρτυρίας, μαζί με άλλες φωτογραφίες από άλλες λειτουργίες με κορίτσια ντυμένα “παπαδάκια”.
Συγκεκριμένα αναφέρονται τα εξής:
“Η συμμετοχή και διακονία των κοριτσιών στη Θεία Λειτουργία φαίνεται σε κάποιους ως ασυγχώρητος νεωτερισμός, μέχρι και προδοσία! Και εντάξει, ο λαός του Θεού είναι τραγικά ακατήχητος, με ΑΠΟΛΥΤΗ ευθύνη της ποιμαίνουσας Εκκλησίας (παρακαλώ ας μην ανοίξουμε τη συζήτηση “τι κάνετε γι΄αυτό εσείς οι θεολόγοι” και τα τοιαύτα γιατί θα πάει αλλού η κουβέντα). Η αρχιεπισκοπή Αθηνών και ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, με τι νου (για να μην πω, με τι καρδιά) έρχονται να ικανοποιήσουν τις ανθρωποβόρες ορέξεις των φονταμενταλιστών που παρασιτούν στο εκκλησιαστικό σώμα, δεκαετίες τώρα;
Πώς η ογκώδης άγνοια, το ολοφάνερο μίσος (η φρασεολογία που χρησιμοποιούν εναντίον του π. Αλεξάνδρου, πιστοποιούν το χαρακτηρισμό που δίνω), η πέρα από κάθε εκκλησιατική λογική και ευαγγελική βάση θέση τους, γίνεται αποδεκτή – έστω και προσωρινά – από τον πατέρα και επίσκοπο της κοινότητας, Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο και τους συνεργάτες του;
Ως πότε κύκλοι και πρόσωπα που λυμαίνονται τον εκκλησιαστικό χώρο θα δίνουν τον ρυθμό και την έξωθεν μαρτυρία του σώματος του Χριστού;
Η δική μου πενιχρή συμβολή στη συζήτηση και προς αποφυγήν μακροσκελούς κειμένου, είναι κάποιες φωτογραφίες οι οποίες ελήφθησαν τις παραμονές των προηγούμενων Χριστουγέννων (2022). Το Πειραματικό Γυμνάσιο Χανίων, με την ευλογία του επισκόπου μας, μητροπολίτη Κυδωνίας και Αποκορώνου κκ Δαμασκηνού και του ιερατικώς προϊσταμένου του Μητροπολιτικού Ναού Χανίων, πρωτοπρεσβύτερου Ευτυχίου Πετράκη, τελέσαμε τη Θεία Λειτουργία χρησιμοποιώντας ως βοηθούς αγόρια και κορίτσια. Για μια ολόκληρη εβδομάδα, όλο το σχολείο μας, ανά δύο τμήματα κάθε μέρα, συμμετείχε στη Θ. Λειτουργία, ψάλλοντας και διακονώντας χωρίς όρους φύλου.
Κανένας νεωτερισμός.
Άλλωστε σε πολλές ενορίες, ειδικά στις Σαββατιάτικες Λειτουργίες, γυναίκες διακονούν συχνά στο ιερό. Για όσους ακόμα οι γνώσεις, η εμπειρία ή ο νους δεν τους βοηθά, ας σκεφτούν τα γυναικεία μοναστήρια. Εκεί οι μοναχές, ψάλλουν και διακονούν στο ιερό και έξω από αυτό, χωρίς να κάνουν “εισαγωγή” ανδρών για τα διακονήματα αυτά. Θυμίζω ότι οι μοναχοί/ές δεν έχουν ιερωσύνη, ούτε θεωρούνται ανώτεροι/ες από τους λαϊκούς. Αυτά και με τις θερμές και εγκάρδιες ευχές μου προς τον π. Αλέξανδρο και την κοινότητα του Αγ. Νικολάου Ρακαβά”.