Ακτοπλοϊκά εισιτήρια τιμές: Το αυξημένο κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων οδηγεί σε παρέμβαση από την πλευρά της κυβέρνησης.
Παρόλα που το κόστος των καυσίμων σε σχέση με πέρυσι έχει μειωθεί έως και 45,5%, δεν συνέβη το ίδιο και με τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, τα οποία διατήρησαν τις περσινές (και υψηλές) τιμές τους. Υπενθυμίζεται ότι κατά μέσο όρο είχαν πάρει αύξηση κατά 34%. Το γεγονός αυτό και φυσικά οι σχετικές αντιδράσεις των πολιτών άνοιξαν την πόρτα της κυβερνητικής παρέμβασης, πράγμα που επεσήμανε και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών.
Ο ίδιος και απαντώντας σε σχετική ερώτηση για το αν η κυβέρνηση προτίθεται να λάβει μέτρα τη στιγμή που ενώ οι τιμές των καυσίμων έχουν πέσει, το κόστος των εισιτηρίων παραμένει στα ύψη, ανέφερε: «Η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι δεν αφήνει κανένα τέτοιο ζήτημα όπως αυτό -που είναι πολύ σημαντικό- στην τύχη του, με άμεσες παρεμβάσεις είτε σαν αυτές που έγιναν στην ενέργεια και καλύφθηκαν οι αυξήσεις, είτε στην ακρίβεια τροφίμων». Συμπλήρωσε ο κ. Μαρινάκης: «Ναι το παρακολουθούμε το ζήτημα αυτό και θα ενημερωθείτε άμεσα για νεότερα από την κυβέρνηση».
Απλώς ξέχασαν
Η τιμή του χαμηλού σε περιεκτικότητα θείου καυσίμου Very Low Sulphur Fuel Oil (VLSFO) που καίνε τα συμβατικά πλοία από 1.100 ευρώ/τόνο το 2022 έπεσε στα 600 ευρώ το 2023 (μείωση 45,5%), ενώ το marine gas oil που καίνε τα ταχύπλοα από 1.200 ευρώ/τόνο έπεσε στα 700 ευρώ φέτος, με ποσοστό μείωσης 41,6%, ωστόσο ο καταναλωτής καλείται να πληρώνει τα ίδια ναύλα με αυτά που πλήρωνε στο peak της ενεργειακής κρίσης.
Ο παραδοσιακός καλοκαιρινός τρόπος διακοπών σε νησί για την ελληνική οικογένεια έχει αρχίσει και γίνεται πολυτέλεια, καθώς τα έξοδα είναι δυσβάσταχτα. Πολλοί μάλιστα ψάχνουν προσφορές ακόμα από αεροπορικές εταιρείες για να ταξιδέψουν σε κάποιο νησί.