Φωτεινές λωρίδες στους δρόμους: Μια νέα τεχνολογία έρχεται να δώσει λύση βελτιώνοντας σημαντικά τα επίπεδα οδικής ασφάλειας το βράδυ.
Καθετί που έρχεται να προσθέσει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας είναι αξιόλογο και αυτό ισχύει και για τις τεχνολογίες που κάνουν πιο εύκολα ορατές τις διαγραμμίσεις στους δρόμους. Αν και στον τομέα των διαγραμμίσεων υπάρχει, μάλλον δικαιολογημένα ως ένα βαθμό, μια στασιμότητα στην εξέλιξη των σχετικών τεχνολογιών, εταιρείες όπως η Gloro και η Tarmac Linemarking εξελίσσουν μια επίστρωση, η οποία μπορεί να κάνει ορατές τις λωρίδες του δρόμου και τη νύχτα χωρίς την ανάγκη ύπαρξης φωτός από το περιβάλλον ή από τεχνητή πηγή.
Με την Tarmac Linemarking να έχει πάρει τα ηνία στον συγκεκριμένο τομέα, η εταιρεία από την Αυστραλία βρίσκεται τα τελευταία χρόνια στη φάση πιλοτικών δοκιμών της διάφανης επίστρωσης που εξελίσσει, δοκιμών που πραγματοποιούνται εγχώρια αλλά και στις Η.Π.Α. Οι ιδιότητες του υλικού που έχει εξελίξει η Tarmac Linemarking είναι ίδιες με τις ιδιότητες των υλικών που χρησιμοποιούνται στα ρολόγια και κάνουν τους δείκτες τους να λάμπουν στο σκοτάδι. Το υλικό της Tarmac Linemarking λάμπει στο σκοτάδι χάρη στο φαινόμενο της φωταύγειας «φορτίζοντας» από την ημέρα από την ηλιακή ακτινοβολία ενώ το βράδυ εκπέμπει ένα ελαφρύ πράσινο φως.
Άγνωστο το κόστος
Η πρόταση της Tarmac Linemarking θα μπορούσε να δώσει λύση σε ειδικές περιπτώσεις και “δύσκολους” δρόμους και σε σημεία του οδικού δίκτυο που οι καιρικές συνθήκες -για παράδειγμα βροχόπτωση- κάνουν πιο δύσκολη την ορατότητα το βράδυ. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή η διάφανης φωσφορίζουσας επίστρωσης μπορεί να εκπέμπει φως το μεγαλύτερο μέρος της νύχτας ενώ είναι ορατή από αρκετά μεγάλη απόσταση που μπορεί να φτάσει ακόμη και το ένα χιλιόμετρο. Έτσι επωφελούνται και οχήματα με σχετικά αδύναμα φωτιστικά σώματα με τους οδηγούς τους να μπορούν να διακρίνουν πιο εύκολα τις διαγραμμίσεις και να κρατήσουν τη σωστή πορεία.
Τα εύλογα ερωτήματα που εγείρονται από τη χρήση της διάφανης επίστρωσης έχουν να κάνουν με το κόστος, την αντοχή της αλλά και την ασφάλειά κυρίως των μοτοσικλετιστών αφού ως γνωστόν όλες οι διαγραμμίσεις έχουν χαμηλότερο συντελεστή τριβής από εκείνον του οδοστρώματος και μία ακόμη θερμοπλαστική επικάλυψη της διαγράμμισης κάνει τα πράγματα ακόμη χειρότερα, ειδικά με βροχή.