Αθήνα

°C

kairos icon

Παρασκευή

22

Νοεμβρίου 2024

alphafreepress.gr / PLUS / Πώς θα εξοικονομήσω βενζίνη στην Εθνική Οδό: Ανοιχτό παράθυρο ή air condition;
PLUS

Πώς θα εξοικονομήσω βενζίνη στην Εθνική Οδό: Ανοιχτό παράθυρο ή air condition;

Πώς θα εξοικονομήσω βενζίνη στην Εθνική: Το καλοκαίρι φτάνει στο τέλος του και ξεκινούν οι επιστροφές των εκδρομέων

Το καλοκαίρι βρίσκεται στο τέλος του και η επιστροφή των εκδρομών από τις αυγουστιάτικες άδειες βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Πώς θα επιτύχουμε να καταναλώσουμε όσο το δυνατόν λιγότερο βενζίνη κατά την κίνησή μας στην Εθνική Οδό; Με την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης κοντά στα 2,0 ευρώ γίνεται η επιστροφή των εκδρομέων του καλοκαιριού, οι οποίοι αναζητούν τρόπους προκειμένου να εξοικονομήσουν καύσιμο και χρήματα. Στην προσπάθειά τους, μάλιστα, να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου, πολλοί βάζουν σε δεύτερη την άνεσή τους μέσα στην καμπίνα και έτσι προτιμούν να ταξιδεύουν με ανοιχτά τα παράθυρα απ’ ό,τι να έχουν ενεργοποιημένο το ενεργοβόρο air condition. Θα επιτύχουν, ωστόσο, με αυτόν τον τρόπο τον σκοπό τους όσο κινούνται στην Εθνική Οδό;

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Κατά την ενεργοποίηση του air condition ο συμπιεστής ενεργοποιείται επιβαρύνοντας κατά αυτόν τον τρόπο τη λειτουργία του κινητήρα. Το αυξημένο έργο του κινητήρα μεταφράζεται σε αυξημένη κατανάλωση καυσίμου, με την επιβάρυνση να ξεπερνά ακόμα και το 10%. Σε ταχύτητες, ωστόσο, αυτοκινητοδρόμου, τα αποτελέσματα ερευνών έχουν δείξει ότι η αεροδυναμική αντίσταση που προκαλούν τα ανοιχτά παράθυρα είναι μεγαλύτερη από την επιβάρυνση που θα προκαλέσει χρήση του κλιματισμού, φτάνοντας ακόμα και το 20%. Επομένως, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι σε αστικές συνθήκες προτιμάμε να οδηγούμε με ανοιχτά παράθυρα (αρκεί να νοιώθουμε άνετα με την θερμοκρασία), ενώ στον αυτοκινητόδρομο είναι ορθότερο να ενεργοποιηθεί ο κλιματισμός.

Πιο άνετη η διαδρομή σε μια κλιματιζόμενη καμπίνα

Ο τελευταίος πέρα από τις απαραίτητες δόσεις δροσιάς, θα μας θωρακίσει και από τους ενοχλητικούς εξωτερικούς θορύβους που θα εισέρχονταν στην καμπίνα μέσω των ανοιχτών παραθύρων. Είναι αλήθεια ότι η ζέστη μπορεί να γίνει ιδιαίτερα εκνευριστική για τους επιβάτες και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι από τα ανοικτά παράθυρα, εν αντιθέσει με την ποιότητα στο ταξίδι που απολαμβάνουν οι επιβάτες μιας κλιματιζόμενης καμπίνας.

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις