Κρίση έχει ξεσπάσει μεταξύ της Κυβέρνησης και των εταιρειών που εκμεταλλεύονται κεντρικούς αυτοκινητόδρομους στη χώρα μας.
Οι αυξήσεις αφορούν τους οδικούς άξονες Ελευσίνα- Πάτρα (Ολυμπία Οδός), Αντίρριο- Ιωάννινα (Ιόνια Οδός), Μεταμόρφωση-Σκάρφεια Φθιώτιδας (Νέα Οδός), Ξυνιάδα- Τρίκαλα (Ε65), Σκάρφεια- Ράχες Φθιώτιδας (Ε65), Ράχες-Κλειδί Ημαθίας (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου), Ηγουμενίτσα-Κήποι Έβρου (Εγνατία Οδός), Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα (Αυτοκινητόδρομος Μορέας).
Οι παραχωρησιούχοι από την πλευρά τους ζήτησαν, με βάση και τις συμβάσεις που έχουν υπογραφεί, αύξηση της τάξης του 12% από την 1η Σεπτεμβρίου.
Αυτό που κατά πάσα πιθανότητα προκρίνεται είναι οι αυξήσεις να μην εφαρμοστούν από τώρα αλλά από το 2024 και να βρεθεί μια λύση που να καλύπτει και τις αυξήσεις του 2023.
Οι αυξήσεις στις τιμές των διοδίων προσδιορίζονται από τον πληθωρισμό, ο οποίος ήταν ιδιαίτερα υψηλός το 2022 -έτσι προέκυψε η αύξηση του 12% που ζητήθηκε- και χαμηλότερος φέτος.
Επίσης εξετάζεται, προκειμένου η επιβάρυνση των οδηγών να είναι όσο μικρότερη γίνεται, η μείωση του ΦΠΑ από το 24 στο 13%.