Μαθητές Γυμνασίου-Λυκείου στη Συκιά Χαλκιδικής έβαλαν «λουκέτο» στο σχολείο τους σήμερα και ξεκίνησαν κατάληψη διαμαρτυρόμενοι για την έλλειψη καθηγητών! Σημαντικές ελλείψεις στην εκπαίδευση των παιδιών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο δημοτικό διαμέρισμα Συκιάς του Δήμου Σιθωνίας καταγγέλλουν Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων στο GRTimes.gr. «Υπάρχει έλλειψη σε 12 καθηγητές, ζητάμε δε να χαρακτηριστεί η περιοχή μας ως δυσπρόσιτη, ούτως ώστε να υπάρξουν κίνητρα για την παραμονή των εκπαιδευτικών» δηλώνουν.
Πρόσφατα, οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων μαθητών των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών Σχολείων Συκιάς και Σάρτης, του Γυμνασίου και ΓΕΛ Συκιάς Χαλκιδικής έλαβαν ομόφωνα την πρωτοβουλία και απέστειλαν επιστολή προς το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ενημερώνοντας τον υπουργό, Κυριάκο Πιερρακάκη, σχετικά με την έλλειψη εκπαιδευτικών που παρατηρείται στην περιοχή τους με αποτέλεσμα τη δυσλειτουργία των σχολείων.
«Υπάρχει έλλειψη εκπαιδευτικών, δημιουργούνται κενά, επηρεάζεται η ψυχολογία των παιδιών μας, από την έναρξη της εκπαιδευτικής χρονιάς κάνουν δίωρα και τρίωρα» δηλώνει στο GRTimes.gr η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Λυκείου Συκιάς Σωτηρία Κωνσταντάρα λέγοντας πως σήμερα (Δευτέρα 2 Οκτωβρίου) οι μαθητές, παρά την περί του αντιθέτου προτροπή του Συλλόγου, προχώρησαν σε κατάληψη απαιτώντας καθηγητές και εύρυθμη συνέχιση των μαθημάτων τους.
Να χαρακτηριστεί η περιοχή… δυσπρόσιτη
Όπως εξηγεί στο GRTimes.gr η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Λυκείου Συκιάς Σωτηρία Κωνσταντάρα, η Συκιά είναι ένα χωριό το οποίο παρουσιάζει κάποιες δυσκολίες σ’ ότι αφορά την πρόσβασή του – απέχει 150 χλμ. από Θεσσαλονίκη (περίπου 2 ώρες και κάτι) και περίπου 100 χλμ. (μία ώρα) από την πρωτεύουσα της Χαλκιδικής, τον Πολύγυρο- γεγονός που σημαίνει ότι αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα για τον διορισμό εκπαιδευτικών είτε ως μόνιμων είτε ως αναπληρωτών.
«Η περιοχή είναι χαρακτηρισμένη ως δυσπρόσιτη ως προς τους ιατρούς και ως προς τις υπηρεσίες ταχυμεταφορών (κούριερ)» δηλώνει η κα. Κωνσταντάρα τονίζοντας «δεν είναι όμως χαρακτηρισμένη ως δυσπρόσιτη για τους εκπαιδευτικούς, ούτως ώστε να τους δίνει κίνητρα επιλογής να παραμείνουν ή να επιλέξουν τον προορισμό».
Τι σημαίνει το να είναι μια περιοχή χαρακτηρισμένη ως δυσπρόσιτη; «Σημαίνει, διπλασιασμός των μορίων τους, ανά ώρα!» υπογραμμίζει η κα. Κωνσταντάρα και συμπληρώνει: «Τι ζητάμε από το Υπουργείο και τους αρμόδιους; Ζητάμε να τους δώσουν κίνητρα για να παραμείνουν στην περιοχή μας».
Όπως η ίδια επισημαίνει στο GRTimes.gr αντίστοιχη επιστολή έχει σταλεί, εκτός από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και προς τους βουλευτές του νομού Χαλκιδικής, όπου υπήρξε ενδιαφέρον εύρεσης λύσης του προβλήματος, καθώς και προς τα Συνδικαλιστικά Όργανα όπως για παράδειγμα προς την Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ).
Λείπει μια… ντουζίνα εκπαιδευτικών
Η Συκιά διαθέτει νηπιαγωγείο, δημοτικό σχολείο, Γυμνάσιο και Λύκειο. Το Γυμνάσιο και το Λύκειο, όπως πληροφορείται το GRTimes.gr, αριθμούν περίπου 200 μαθητές, ενώ στις τάξεις του Γυμνασίου, εκτός από τα παιδιά που μένουν στη Συκιά πηγαίνουν και μαθητές από τις όμορες περιοχές όπως η Σάρτη, η Τορώνη, το Πόρτο Κουφό, το Καλαμίτσι.
«Από πέρυσι, ήρθαν και έφυγαν 14 εκπαιδευτικοί, εκ των οποίων οι πέντε ήταν μαθηματικοί» δηλώνει η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Λυκείου Συκιάς Σωτηρία Κωνσταντάρα εξηγώντας ότι αφενός επηρεάζεται η ψυχολογία των μαθητών αφετέρου χάνονται τα μαθήματα για την προετοιμασία των Πανελλαδικών εξετάσεων. «Φέτος, έχουμε έλλειμα από δώδεκα (12) καθηγητές» προσθέτει λέγοντας ότι έλλειψη εκπαιδευτικών υπάρχει στο:
-Γυμνάσιο Συκιάς από 7 καθηγητές με τις εξής ειδικότητες: φιλόλογος, μαθηματικός, πληροφορικής, γυμναστικής, οικονομικών επιστημών, τεχνολογίας, μουσικών & εικαστικών
-Λύκειο Συκιάς από 5 καθηγητές με τις εξής ειδικότητες: δυο φιλόλογοι, πληροφορικής, γυμναστικής, χημικός.
«Και για το Λύκειο, να προσθέσουμε και το κενό στη θέση της Οικονομίας, όπου ενώ υπήρχε θέση, η εκπαιδευτικός δήλωσε εγκυμονούσα, με αποτέλεσμα να φαίνεται η θέση καλυμμένη, στην πραγματικότητα όμως θα υπάρχει κενό» υπογραμμίζει η κα. Κωνσταντάρα.
Τι απαντά το Υπουργείο Παιδείας
Στους παραπάνω προβληματισμούς και ανησυχία των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων που αφορά την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων της περιοχής της Συκιάς στο Δήμο Σιθωνίας Χαλκιδικής, και σχετικά με τον χαρακτηρισμό μιας περιοχής ως «δυσπρόσιτη», το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού απαντάει πως:
«Οι σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατατάσσονται σε 13 κατηγορίες, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση των αρμοδίων Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων, τα οποία λαμβάνουν υπόψη και τη γνώμη των δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών και τις εισηγήσεις των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων αυτών, οι οποίες διαμορφώνονται σε συνεργασία με τα αρμόδια πρωτοβάθμια συνδικαλιστικά όργανα, με βάση:
-τον πληθυσμό της έδρας των σχολείων
-τις συνθήκες διαβίωσης εκεί των εκπαιδευτικών
-την οργανικότητα
-την απόστασή τους από την έδρα του Νομού
-τις συγκοινωνιακές συνθήκες και
-το υψόμετρο»