Τη δυνατότητα να υποβάλουν αίτηση για προσωρινή στέγαση με επιδότηση ενοικίου ή συγκατοίκησης έχουν οι πολίτες των οποίων η οικία έχει πληγεί από πρόσφατες φυσικές καταστροφές. Ειδικότερα, οι πολίτες που επλήγησαν από τις καταστροφικές πυρκαγιές και πλημμύρες, των μηνών Ιουλίου – Σεπτεμβρίου 2023, έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν ψηφιακά την αίτησή τους εδώ.
Να σημειωθεί πως, για τους πυρόπληκτους του Ιουλίου και του Αυγούστου 2023, η επιδότηση αφορά στις περιπτώσεις που η κύρια κατοικία τους χαρακτηρίστηκε:
προσωρινά ακατάλληλη
επικίνδυνη για χρήση
επικινδύνως ετοιμόρροπη
ολοσχερώς κατεστραμμένη
δομημένη από ευτελή υλικά
Χορηγείται για δύο χρόνια για τους ιδιοκτήτες και τους κατά δωρεάν παραχώρηση χρήστες και έξι μήνες για τους ενοικιαστές.
Για τους πλημμυροπαθείς του Σεπτεμβρίου 2023 η επιδότηση αφορά τις περιπτώσεις που η κύρια κατοικία τους:
·χαρακτηρίστηκε προσωρινά ακατάλληλη ή επικίνδυνη για χρήση ή επικινδύνως ετοιμόρροπη ή ολοσχερώς κατεστραμμένη ή δομημένη από ευτελή υλικά και χορηγείται για δύο χρόνια για τους ιδιοκτήτες και τους κατά δωρεάν παραχώρηση χρήστες και έξι μήνες για τους ενοικιαστές, ή
έχει ενταχθεί στην «Κατηγορία Γ» για τη χορήγηση εφάπαξ έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης και δεν έχει χαρακτηριστεί προσωρινά ακατάλληλη για χρήση, επικίνδυνη για χρήση, δομημένη από
ευτελή υλικά, επικινδύνως ετοιμόρροπη ή ολοσχερώς κατεστραμμένη και χορηγείται για τρεις μήνες για τους ιδιοκτήτες, τους κατά δωρεάν παραχώρηση χρήστες και τους ενοικιαστές.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν τις αιτήσεις είτε μέσω του gov.gr επιλέγοντας στην κατηγορία Πολίτης και Καθημερινότητα την υποκατηγορία φυσικές καταστροφές, είτε απευθείας στο arogi.services.gov.gr.
Βήμα – βήμα η διαδικασία υποβολής
Η διαδικασία που ακολουθούν οι δικαιούχοι είναι οι εξής:
Συνδέονται με τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης τους στο TAXIsnet.
Καταχωρούν ή επιβεβαιώνουν στην εφαρμογή τα στοιχεία που απαιτούνται από τον νόμο για την αίτηση – υπεύθυνη δήλωση για την χορήγηση της επιδότησης ενοικίου/συγκατοίκησης και την υποβάλλουν.
Με την υποβολή αποστέλλεται ηλεκτρονικά η αίτηση στη Γενική Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, όπου αφού ολοκληρωθούν οι σχετικές αυτοψίες και έλεγχοι, ολοκληρώνεται η διαδικασία με την έκδοση απόφασης καθορισμού δικαιούχου επιχορήγησης προσωρινής στέγασης.
Οι αιτήσεις αποθηκεύονται στην προσωπική θυρίδα του πολίτη στο my.gov.gr και φέρουν τα χαρακτηριστικά εγκυρότητας του gov.gr, δηλαδή το μοναδικό κωδικό αριθμό σε αλφαριθμητική μορφή και σε μορφή QR, καθώς και την προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Επιπλέον, υπογραμμίζεται ότι έχουν ισχύ όταν διακινούνται τόσο ως ηλεκτρονικό έγγραφο ή ως έντυπο έγγραφο.