Debate Δούκα – Μπακογιάννη: Αντιπαράθεση για κάμερες, αντιπλημμυρικά και Μεγάλο Περίπατο

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Debate Δούκα – Μπακογιάννη: Αντιπαράθεση για κάμερες, αντιπλημμυρικά και Μεγάλο Περίπατο

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

Debate Δούκα – Μπακογιάννη: Δέσμευση να μείνει στον Δήμο Αθηναίων είτε χάσει, είτε κερδίσει, έδωσε ο Κώστας Μπακογιάννης

12.10.2023 | 11:34

Tα «ξίφη» τους για τον Δήμο Αθηναίων διασταύρωσαν απόψε σε debate στην ΕΡΤ ο Kώστας Μπακογιάννης και ο Χάρης Δούκας, λίγες μέρες πριν τον β’ γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών της Κυριακής 15 Οκτωβρίου.

Οι ενότητες που κλήθηκαν να απαντήσουν οι δύο υποψήφιοι ήταν οι:

Λειτουργία της πόλης
Ασφάλεια
Κλιματική αλλαγή/ανθεκτικότητα
Υποδομές/Ανάπτυξη
Κοινωνική πολιτική
Πολιτισμός
Ελεύθερη ενότητα
Πράσινο

Η πρώτη αντιπαράθεση ήρθε σχετικά με το πράσινο στην πόλη όταν ο κ. Δούκας τόνισε ότι ασχολείται χρόνια με τον μετασχηματισμό πόλεων και πώς θα γίνουν πιο πράσινες και βιώσιμες. «Χρειαζόμαστε πράσινο. Το χώμα απορροφά το νερό σαν σφουγγάρι. Είναι δυνατόν στον ελάχιστο χώρο που έχουμε να μπαίνει πλακάκι και ζαρντινιέρα;» «Η Αθήνα δεν προχωράει με σχόλια και συνθήματα κ. καθηγητά» απάντησε ο κ. Μπακογιάννης. «Τρέχουμε καθημερινά όσον αφορά τον τομέα του πρασίνου. Ξέρετε ότι φυτεύουμε χιλιάδες δέντρα […] Γύρω από το γήπεδο του Παναθηναϊκού θα έχουμε ένα πάρκο 250 στρεμμάτων. Πρέπει να δουλέψουμε βέβαια στον λόφο του Φιλοπάππου αλλά και αλλού».

Ασφάλεια

Ακολούθως συζητήθηκε η ασφάλεια στις γειτονιές. Ο νυν δήμαρχος τόνισε ότι δεν μπορούμε να έχουμε έναν αστυνομικό σε κάθε γειτονιά και είπε ότι πρέπει να υπάρξει τοποθέτηση καμερών σε 750 σημεία στην Αθήνα. «Δεν είναι προτεραιότητά μου» απάντησε ο κ. Δούκας. «Θα έπρεπε να είναι» αντέτεινε ο κ. Μπακογιάννης.

Σχετικά με τη δημοτική αστυνομία, ο κ. Δούκας σημείωσε ότι πριν από 10 χρόνια υπήρχαν χίλιοι δημοτικοί αστυνομικοί ενώ τώρα υπάρχουν «μόνο 200 στους δρόμους», προσθέτοντας «ελάχιστοι σε αυτές τις περιοχές που μόλις ανέφερα», για παράδειγμα στην Κυψέλη είναι μόλις 2 διαθέσιμοι δημοτικοί αστυνομικοί.

Αντιπλημμυρικά έργα

Η επόμενη αντιπαράθεση είχε να κάνει με τα αντιπλημμυρικά έργα. Ο Χάρης Δούκας έκανε λόγο για «ανοχύρωτη πόλη» όσον αφορά τις πλημμύρες και υπογράμμισε πως ο ίδιος από τη θέση του δημάρχου Αθηναίων θα αναλάβει την ευθύνη να καθαρίσει τα φρεάτια «με τις υπηρεσίες και θα προχωρήσω όλες τις μελέτες και τα απαραίτητα αντιπλημμυρικά, δεν θα ρωτήσω τον περιφερειάρχη, είναι θέμα ζωής».

«Η προηγούμενη δημοτική αρχή για τα αντιπλημμυρικά έργα έχει αφήσει σε εκκρεμότητα μία μελέτης. Επιλέξαμε να μην προχωρήσουμε με αυτή, γιατί σήμερα θα μιλούσαμε μόνο για τα συμπεράσματα της μελέτης, αν και εφόσον είχε ολοκληρωθεί. Γειτονιά – γειτονιά χαρτογραφήσαμε 41 σημεία επικινδυνότητας σε όλη την πόλη – κάποια τα αντιμετωπίσαμε και λειτούργησαν πάρα πολύ καλά με την νεροποντή, για παράδειγμα στο Θησείο και τα Πετράλωνα, κάποια άλλα τα δρομολογήσαμε και (…) κάποια άλλα έχουν μείνει στο σχέδιό μας για την ερχόμενη πενταετία. Δεν περιμένουμε κανέναν Daniel για να αντιμετωπίσουμε την κλιματική κρίση», αντέτεινε ο Κώστας Μπακογιάννης.

Για τον Μεγάλο Περίπατο

Όταν ρωτήθηκε για τον Mεγάλο Περίπατο, ο κ. Μπακογιάννης παραδέχθηκε ότι έγιναν λάθη και καθυστερήσεις που εξόργισαν, αλλά, κατά τον ίδιο, το αποτέλεσμα «αποζημιώνει». «Είναι ο πρώτος πράσινος δρόμος», ανέφερε – και πρόσθεσε ότι μετά το αρχικό σοκ, η κυκλοφορία έχει αποκατασταθεί. «Μας βοηθάει να γίνουμε μια πιο ευρωπαϊκή πόλη», τόνισε. Αναφερόμενος στον Μεγάλο Περίπατο, ο κ. Δούκας υπογράμμισε: «σαν πολίτης εκνευρίζομαι, σαν καθηγητής εξοργίζομαι διότι είναι μια απλή διαπλάτυνση» ενώ για τα δέντρα που φυτεύτηκαν τελικά μετά από διάφορες εναλλαγές σημείωσε ότι «δείχνει ότι δεν υπήρχε κανένα σχέδιο».

Επιπλέον, σχολίασε «έγινε σε έναν δρόμο που είχε καλά πεζοδρόμια», «ούτε ποδηλατοδρόμος, ούτε κάτι άλλο εξεζητημένο» ενώ «συνεχίζει να υπάρχει κυκλοφοριακό κομφούζιο διότι ακριβώς μίκρυνε ο δρόμος χωρίς να υπάρχει διεύρυνση σε υπόλοιπες διαδρομές και οδούς». Ο κ. Δούκας αναφέρθηκε ξεχωριστά στο κλείσιμο της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας, το οποίο έγινε όπως είπε «χωρίς μελέτη και σχέδιο», με αποτέλεσμα «να κοπεί στα δύο» το κέντρο της πόλης και «οι άνθρωποι που είναι στο Μετς και στο Παγκράτι να πρέπει να περάσουν από το Σύνταγμα και την Ομόνοια». «Δεσμεύομαι ότι θα ανοίξει η Βασιλίσσης Όλγας» υπογράμμισε ο κ. Δούκας «για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να κυκλοφορήσουν λίγο περισσότερο άνετα. Δεν αρκεί. Αλλά να δώσουμε μια πρώτη ανάσα».

«Το πώς θα διώξουμε το αυτοκίνητο από την πόλη είναι σύνθετο και δεν είναι τυφλές κινήσεις»

«Το πώς θα διώξουμε το αυτοκίνητο από την πόλη είναι σύνθετο και δεν είναι τυφλές κινήσεις» απάντησε ο κ. Δούκας στον κ. Μπακογιάννη, προσθέτοντας ότι σε άλλες πόλεις της Ευρώπης εφαρμόζονται δοκιμαστικές περίοδοι σε μικρούς δρόμους, ενισχύεται η δημοτική συγκοινωνία και γίνεται χρήση άλλων κινήτρων για να προχωρήσει «η ήπια κυκλοφορία». Στην ερώτηση για την περίπτωση που χάσει στις εκλογές, αν θα περάσει στην κεντρική πολιτική σκηνή, αλλά και για τη μεγάλη αποχή που υπήρξε στις εκλογές, ο Κώστας Μπακογιάννης απάντησε: «Θα ξεκινήσω από το πιο σημαντικό για μένα, την αποχή. Το αποτέλεσμα της Κυριακής ήταν μια μαζική επιβεβαίωση, μια μεγάλη αναγνώριση και του έργου και του σχεδίου μας, αλλά κανείς δεν μπορεί να είναι χαρούμενος με τόσο μεγάλη αποχή. Η απάντησή μου σε αυτό ήταν ότι ζήτησα, κι ευχαριστώ τον κ. Δούκα που συμφώνησε αμέσως, να γίνει αυτό το debate. Και αν καταφέρουμε να πείσουμε έστω και έναν περισσότερο να πάει στην κάλπη, θα αξίζει τον κόπο όλη αυτή η συζήτηση.

Απαντώντας για την στήριξη από ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Δούκας είπε η πρότασή του είναι καθαρά αυτοδιοικητική και η παράταξή του δεν είναι μία παράταξη ΠΑΣΟΚ. Τα προβλήματα της πόλης δεν έχουν χρώματα και κόμματα. Είπε ότι αποδέχθηκε την στήριξη Ζαχαριάδη και τον ευχαρίστησε, αλλά επανέλαβε ότι η αυτοδιοίκηση δεν είναι τρίτος γύρος βουλευτικών εκλογών.

Δημοτικό τέλος για το Airbnb

Απαντώντας στην ερώτηση σχετικά με το δημοτικό τέλος που προτείνει ο συνδυασμός του για το Airbnb, ο κ. Δούκας υπενθύμισε την εισήγηση του πρωθυπουργού για διαφορετικό φορολογικό συντελεστή σε όσους ενοικιάζουν πάνω από έναν αριθμό ακινήτων στις πλατφόρμες και άρα δραστηριοποιούνται ως επιχειρηματίες. «Είναι στη σωστή κατεύθυνση και πρέπει να προχωρήσει» είπε ο κ. Δούκας. «Αφού υπάρχουν γειτονιές που υπάρχει τόσο μεγάλη φόρτιση από το Airbnb» και «αφού υπάρχει αυτή η δυνατότητα να αφήνει μια οικονομική ανταπόδοση σε μια πόλη η οποία έχει αυξημένα δημοτικά τέλη, να δημιουργήσουμε μια νέα εισροή» επεσήμανε ο κ. Δούκας, αναφέροντας ότι μπορεί να είναι «γύρω στο 10%» αλλά απαιτείται «συνολική μελέτη» και «δεν μπορεί να είναι ίδιο σε όλες τις γειτονιές». «Όλες οι πόλεις, η Λισαβώνα, η Μαδρίτη, η Βαρκελώνη, με βάση τη φέρουσα ικανότητα σχεδιάζουν μια συνολική προσέγγιση για τα δημοτικά τέλη και για την φόρτιση, την κοινωνική και την οικονομική, σε κάθε γειτονιά και αυτό θα κάνουμε κι εμείς» κατέληξε ο κ. Δούκας.

Μπακογιάννης: Να δημιουργηθεί ένας οργανισμός για τη βιώσιμη κινητικότητα στην Αθήνα

«Θα πρέπει να έχουμε Νόμο που ξεκάθαρα θα ορίζει, ότι σε εργάσιμες ημέρες και ώρες ο δρόμος δεν θα κλείνει για τίποτα και για κανέναν. Αν και δεν έχει ψηφιστεί αυτός ο Νόμος, από τότε που το κάναμε μεγάλο θέμα και φωνάξαμε, σε συνεργασία με την Τροχαία έχουμε καταφέρει να το ρυθμίσουμε. Επειδή όμως με πήγατε στο κυκλοφοριακό και είναι κι αυτό ο πολιτισμός της καθημερινότητάς μας, θα πρέπει να δούμε ορισμένα ζητήματα.

Το ένα ζήτημα είναι ότι η αναρχία που βλέπουμε σήμερα στους δρόμους, δεν είναι τίποτα άλλο από τον καθρέφτη της αναρχίας στο θεσμικό πλαίσιο. Έχουμε πολλές αρμοδιότητες, πολλούς φορείς, που περιπλέκονται. Εμείς έχουμε προτείνει, μαζί με την Ένωση Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, να δημιουργηθεί ένας οργανισμός για τη βιώσιμη κινητικότητα στην Αθήνα. Είναι σημαντικό γιατί θα μας επιτρέπει να οργανωθούμε. Από τις πιάτσες στα ταξί και τις λεωφορειολουρίδες μέχρι την ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς, η οποία είναι απολύτως απαραίτητη. Με τα νέα οχήματα που έρχονται θα αντικαταστήσουμε τα γερασμένα. Και πρέπει να μιλήσουμε για δημοτική συγκοινωνία συμπληρωματικά. Είμαστε έτοιμοι, έχουμε κάνει τη μελέτη, γι’ αυτό θα πρέπει να μιλήσουμε για επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης, όπου μπορούμε γιατί δεν θέλουμε να βάζουμε τον κόσμο να πληρώνει. Και να μιλήσουμε για ένα πάρκινγκ τουλάχιστον σε κάθε δημοτική κοινότητα».

Exit mobile version