Influencers - χρήματα: Το μυστικό της επιτυχίας τους
Στο στόχαστρο του υπουργείου Ανάπτυξης μία σειρά από προφίλ και πλατφόρμες των social media όπως Facebook, Instagram και TikTok. Συγκεκριμένα, γίνεται έλεγχος εάν οι influencers τηρούν την καταναλωτική νομοθεσία, ενώ οι φορολογικές αρχές αναζητούν «μαύρες» πωλήσεις, αδήλωτα εισοδήματα και «μαϊμού» επιχειρήσεις. Η Έλενα Ξύτσα, η οποία έχει 30.000 followers και ανήκει στην κατηγορία των micro-influencers μίλησε στο MEGA και περιέγραψε ότι οι micro-influencers είναι τα άτομα της διπλανής πόρτας και επικοινωνούν με εταιρείες, ώστε να διαφημίσουν προϊόντα που θα αγοράσει ο κόσμος. «Όταν κάνω συνεργασίες φορολογούμαι κανονικότατα. Το να είσαι influencer είναι επάγγελμα πλέον. Υπάρχει μία διαδικασία τι θα κάνεις και τι απαιτήσεις έχει ο πελάτης», εξήγησε η Έλενα.
Οι influencers μπορούν να χωριστούν σε πολλές κατηγορίες ανάλογα με το αντικείμενο που θα αναρτούν, όπως μόδα, beauty, φαγητό και ταξίδια, ενώ οι οικονομικές απολαβές είναι αρκετά ικανοποιητικές αναλόγως με τη συνεργασία που κλείνεις με μια εταιρεία. «Ας υποθέσουμε ότι κάποιος κλείνει μία συνεργασία με μία εταιρεία που θα πάρει 700 ευρώ. Εάν έχει άλλες 10 εταιρείες που συνεργάζεται, σκεφτείτε πόσα μπορεί να βγάλει τον μήνα», είπε χαρακτηριστικά η Έλενα Ξύτσα.
Το μυστικό της επιτυχίας τους
Η influencer αποκάλυψε μάλιστα το μυστικό της επιτυχίας και τον οδηγό για να γίνει κάποιος επαγγελματίας: «Πρέπει να είσαι αληθινός. Να χτίσεις την εικόνα σου για να μπορείς να επηρεάσεις τον κόσμο. Αυτό που θες να πετύχεις είναι να παραμείνει ο κόσμος στο προφίλ σου. Ξεκινάς συνεργασίες, χτίζεις το προφίλ σου, δείχνεις τι σου αρέσει, οπότε το κοινό που θα σε προσεγγίσει θα πρέπει να είναι συμβατό».
Οι κατηγορίες των influencers
Οι κατηγορίες των influencers είναι συνολικά τέσσερις και χωρίζονται αναλόγως το σύνολο των ακολούθων και τα χρήματα που μπορούν να βγάλουν εξαιτίας αυτού.
Mega influencers(500.000 – 2 εκατομμύρια followers): 3.000 – 10.000 € ανά post.
Macro influencers (100.000-500.000 followers): 1.000 – 3.000 ευρώ ανά post
Micro influencers (3.000-30.000 followers): 300 – 1.000 € ανά post
Νano influencers (έως 3.000 followers): 100-500 € ανά post