Η κίνηση των οχημάτων στις εθνικές οδούς και τους αυτοκινητόδρομους, διέπεται από κανόνες. Είναι σαφές ότι σε αντίθεση με την ελληνική πραγματικότητα, η ελληνική νομοθεσία ορίζει πολύ συγκεκριμένα τα πλαίσια κίνησης, που ισχύουν στα εθνικά οδικά δίκτυα και τους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας. Υπάρχουν ξεκάθαροι περιορισμοί, για προφανείς λόγους οδικής ασφάλειας και η κίνηση στους αυτοκινητόδρομους δεν είναι επιτρεπτή για όλα τα οχήματα.
Τι ισχύει, λοιπόν;
Σύμφωνα, λοιπόν, με το άρθρο 29 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας: η κίνηση σε αυτοκινητόδρομους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας επιτρέπεται μόνο σε οχήματα που μπορούν να αναπτύξουν σε οριζόντια οδό ταχύτητα μεγαλύτερη των 70 χλμ./ώρα. Σε αντίθετη περίπτωση το διοικητικό πρόστιμο που επιβάλλεται είναι της τάξης των 200 ευρώ.
Στην κατηγορία αυτή, εμπίπτουν τα ποδήλατα, αλλά και οχήματα όπως τρίκυκλα ή διάφορα ηλεκτρικά τροχοφόρα όπως Ελαφριά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (Ε.Π.Η.Ο.), τα λεγόμενα microcars, που δεν μπορούν να κινηθούν με ασφάλεια σε αυτές τις οδούς, θέτοντας σε κίνδυνο και τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου. Σε ό,τι αφορά, μάλιστα, τα Ε.Π.Η.Ο. απαγορεύεται να κυκλοφορούν και σε οδούς όπου το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας των οχημάτων υπερβαίνει τα 50 χλμ./ώρα. Το πρόστιμο που έχει ορίσει ο Κ.Ο.Κ. για τους παραβάτες είναι 80 ευρώ.