Από τη σπορ εμφάνιση, εντός και εκτός, μέχρι τους πλήρως αναβαθμισμένους κινητήρες και τα υπερσύγχρονα συστήματα ανάρτησης. Κυρίες και κύριοι, αυτή είναι η νέα Porsche Panamera.
Πριν από μερικά 24ωρα η Porsche τράβηξε και επίσημα το κάλυμμα αποκαλύπτοντας τη νέα Panamera η οποία, όπως τονίστηκε και στην παρουσίαση, αποτελεί μια «σοφιστικέ εξέλιξη» του απερχόμενου μοντέλου. Στόχος είναι να συνδυάσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη λειτουργικότητα και τις επιδόσεις ενός sports car, με την πολυτέλεια ενός sedan που μπορεί να ικανοποιήσει ακόμα και τον πιο απαιτητικό επιχειρηματία. Πάμε όμως να δούμε αναλυτικά τους πέντε τομείς πάνω στους οποίους η Porsche έχει εργαστεί σκληρά ώστε να κάνει τη νέα Panamera ξεχωριστή.
1. Τα υπερσύγχρονα συστήματα ανάρτησης
Η νέα Panamera διαθέτει διβάλβιδη αερανάρτηση δύο θαλάμων με το σύστημα διαχείρισης ενεργής ανάρτησης Porsche (PASM) στον στάνταρ εξοπλισμό της. Η διβάλβιδη τεχνολογία διαχωρίζει τα στάδια επιστροφής και συμπίεσης του συστήματος ελέγχου αποσβεστήρων κραδασμών για ακόμη μεγαλύτερη άνεση και σπορ αίσθηση: το σύστημα απορροφά αισθητά τους κραδασμούς από τις εγκάρσιες συνδέσεις και άλλες ανωμαλίες του οδοστρώματος, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα μεγαλύτερη ευστάθεια του οχήματος σε συνθήκες δυναμικής οδήγησης. Ο χειρισμός του αυτοκινήτου μπορεί να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο με την προαιρετική τετραδιεύθυνση.
NEWS: With the new 2024 Porsche Panamera, the company unveiled a hydraulic suspension called Porsche Active Ride.
It has active shock absorbers powered by an electrically-operated hydraulic pump. Porsche claims it’s so powerful that the new Panamera doesn’t need springs to… pic.twitter.com/9i3ErH1eP1
— Sawyer Merritt (@SawyerMerritt) November 26, 2023
Επιπλέον, για τα μοντέλα E-Hybrid της νέας Panamera διατίθεται προαιρετικά το καινοτόμο σύστημα ενεργής ανάρτησης Porsche Active Ride. Αυτό το σύστημα ξεπερνά τις υπόλοιπες τεχνολογίες ανάρτησης σε όλες τις σημαντικές παραμέτρους, προσφέροντας ασύγκριτο εύρος επιλογών μεταξύ οδηγικής άνεσης και δυναμικής οδήγησης. Η συγκεκριμένη τεχνολογία βασίζεται σε νέας σχεδίασης ενεργούς αποσβεστήρες κραδασμών – διαθέσιμοι και με διβάλβιδη τεχνολογία – που συνδέονται ο καθένας ξεχωριστά σε μια ηλεκτροκίνητη υδραυλική αντλία. Έτσι η ροή στο εσωτερικό του αποσβεστήρα προσαρμόζεται στις ανάγκες και μπορούν, επομένως, να συσσωρεύονται δυνάμεις μεταξύ του αμαξώματος και των τροχών σε μικρό χρόνο, με υψηλή ακρίβεια και στοχευμένα, εξισορροπώντας και αντισταθμίζοντας σχεδόν πλήρως τις δυνάμεις που προκύπτουν από τις αναταράξεις στο οδόστρωμα. Η τεχνολογία αυτή συμπληρώνεται από ένα πιο ελαφρύ σύστημα αερανάρτησης μονού θαλάμου.
Τέλεια πρόσφυση στο οδόστρωμα
Το σασί διατηρεί μονίμως επίπεδο το αμάξωμα της Panamera, ακόμη και σε δυναμικούς ελιγμούς πέδησης, διεύθυνσης και επιτάχυνσης. Όταν η οδήγηση είναι ήρεμη, το σύστημα απορροφά σχεδόν τελείως τις αναταράξεις. Σε συνθήκες δυναμικής οδήγησης, το σύστημα ανάρτησης Porsche Active Ride εγγυάται τέλεια πρόσφυση στο οδόστρωμα χάρη στην ισόρροπη κατανομή των φορτίων στους τροχούς. Όταν είναι ενεργοποιημένη η αντίστοιχη λειτουργία, η ανάρτηση μπορεί να υπεραντισταθμίσει τις μειωμένες κλίσεις του αμαξώματος για να μειώσει τις δυνάμεις επιτάχυνσης που ασκούνται στους επιβάτες.
Έτσι, με επιλεγμένη τη ρύθμιση αυτή, η νέα Panarema «γέρνει» στις στροφές σαν μοτοσυκλέτα. Βυθίζει το εμπρός μέρος κατά την επιτάχυνση και το πίσω κατά την επιβράδυνση. Μόλις το αυτοκίνητο ακινητοποιηθεί, το σύστημα ανάρτησης Porsche Active Ride ανασηκώνει το αμάξωμα στο κατάλληλο ύψος για άνετη επιβίβαση ή αποβίβαση.
#ODNews Third-gen Porsche Panamera launched in India, priced at Rs 1.68 crore. pic.twitter.com/CpOEbSZifl
— OVERDRIVE (@odmag) November 27, 2023
2. Περισσότερη ηλεκτρική απόδοση και πλήρως αναβαθμισμένοι κινητήρες
Η Porsche προσφέρει για τη νέα Panamera συνολικά τέσσερα E-Hybrid συστήματα μετάδοσης κίνησης, ανταποκρινόμενη στη μεγάλη ζήτηση για τον συγκεκριμένο τύπο συστήματος μετάδοσης. Όλα τα μοντέλα E-Hybrid διαθέτουν βελτιωμένες επιδόσεις, αυτονομία και απόδοση. Η Panamera Turbo E-Hybrid είναι έτοιμη να κυκλοφορήσει στην αγορά. Στην καρδιά του συστήματος μετάδοσης κίνησης κρύβεται ένας πλήρως ανανεωμένος τετράλιτρος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας V8. Η απόδοση του νέου ηλεκτροκινητήρα είναι 140 kW (190 PS).
Συνολικά, η απόδοση του συστήματος αγγίζει τα 500 kW (690 PS). Η ροπή συστήματος εντυπωσιάζει στα 930 Nm). Η Porsche ενσωματώνει τον ηλεκτροκινητήρα μέσα στο περίβλημα τού πλήρως επανασχεδιασμένου οκτατάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη PDK. Η κατάργηση του ξεχωριστού περιβλήματος ηλεκτροκινητήρα εξοικονομεί περίπου πέντε κιλά βάρους. Η ενσωμάτωση της μονάδας μέσα στο κύκλωμα λαδιού του κιβωτίου ταχυτήτων βελτιστοποιεί επίσης την εξισορρόπηση θερμότητας του ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης κίνησης και επιτρέπει υψηλότερη σταθερή απόδοση του ηλεκτροκινητήρα.
Η Panamera Turbo E-Hybrid επιταχύνει από 0 στα 100 km/h μέσα σε 3,2 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα τα 315 km/h. Η χωρητικότητα της μπαταρίας της είναι πλέον 25,9 kWh. Έτσι διασφαλίζεται ηλεκτρική αυτονομία έως 91 χιλιόμετρα στον συνδυασμένο κύκλο κατά WLTP ή 83–93 km εντός πόλης. Ο νέος φορτιστής AC 11 kW, εγκατεστημένος στο όχημα, μειώνει τον χρόνο φόρτισης σε κατάλληλους σταθμούς φόρτισης στις 2 ώρες και 39 λεπτά.
Τα μοντέλα Panamera και Panamera 4 θα είναι επίσης διαθέσιμα για τη μεγάλη πρεμιέρα. Τροποποιήσεις για βελτίωση της πίεσης, του ρυθμού ροής έγχυσης καυσίμου και του χρόνου ανάφλεξης έχουν βελτιστοποιήσει τις επιδόσεις του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα V6 2,9 λίτρων. Αποδίδει πλέον 260 kW (353 PS) και ροπή 500 Nm – αύξηση δηλαδή κατά 17 kW (23 PS) και 50 Nm σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Έτσι, η επιτάχυνση της Panamera από 0 στα 100 km/h μειώνεται στα 5,2 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα τα 272 km/h. Η τετρακίνητη Panamera 4 χρειάζεται μόλις 4,8 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα τα 270 km/h.
3. Πολυτελής και σπορ εμφάνιση εντός και εκτός
Η νέα Panamera διατηρεί τις χαρακτηριστικές γραμμές και αναλογίες του διάσημου μοντέλου της Porsche. Έχει μήκος 5.052 mm (Executive: 5.202 mm), πλάτος 1.937 mm και ύψος 1.423 mm (Executive: 1.428 mm). Η πλήρως ανανεωμένη εμφάνισή της χαρίζει στο σπορ sedan ακόμη πιο εκφραστικό και σπορ look. Από μπροστά, η πρόσθετη πολλαπλή εισαγωγής πάνω από την πινακίδα κυκλοφορίας αντισταθμίζει τις αυξημένες απαιτήσεις αέρα των συστημάτων μετάδοσης κίνησης. Ο νέος σχεδιασμός της γραμμής των πλευρικών παραθύρων ενισχύει τον χαρακτήρα sedan του τετράθυρου σπορ αυτοκινήτου. Οι εξωτερικές ακμές του πίσω παρμπρίζ «σβήνουν» στο περίγραμμα του αμαξώματος για μεγαλύτερη αρμονία με το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
Η τεχνολογία Porsche Driver Experience στο πιλοτήριο επιτυγχάνει την ιδανική ισορροπία μεταξύ ψηφιακών και αναλογικών στοιχείων ελέγχου και τοποθετεί κατά μήκος του άξονα του οδηγού τα στοιχεία εισόδου και εξόδου εντολών που απαιτούνται για την οδήγηση. Ο μοχλός ταχυτήτων βρίσκεται ακριβώς δεξιά από το τιμόνι. Ο διακόπτης επιλογής για τα προγράμματα οδήγησης Normal, Sport και Sport Plus και τα χειριστήρια συστημάτων υποβοήθησης είναι επίσης άμεσα προσβάσιμα για τον οδηγό. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός δεν χρειάζεται να αφήνει από τα μάτια του τον δρόμο για να ρυθμίζει τα προγράμματα οδήγησης και τα συστήματα υποβοήθησης.
Μια προαιρετική οθόνη συνοδηγού εντάσσει τον συνοδηγό στην οδηγική εμπειρία. Η οθόνη 10,9 ιντσών προβάλλει τα στοιχεία απόδοσης του οχήματος που έχουν επιλεγεί. Επιτρέπει επίσης τον χειρισμό του συστήματος infotainment και υποστηρίζει λειτουργίες video streaming με το αυτοκίνητο εν κινήσει. Για να μην αποσπάται η προσοχή εκείνου που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, η οθόνη συνοδηγού δεν είναι ορατή από τη θέση του οδηγού.
The new Porsche Panamera is the first one I actually like pic.twitter.com/ysx9IaiNKn
— Zerin “December to Remember” Dube (@SpeedSportLife) November 24, 2023
4. Η πιο επιβλητική Panamera Turbo E-Hybrid
Τα μοντέλα με την ονομασία Turbo καταλαμβάνουν μια ιδιαίτερη θέση στον κόσμο της Porsche και είναι συνώνυμα των υψηλών επιδόσεων. Η Porsche προχώρησε ένα βήμα παραπάνω δημιουργώντας την Panamera Turbo E-Hybrid. Εξωτερικά, ξεχωρίζει με την ιδιαίτερη πίσω ποδιά με βαμμένα πάνελ διαχύτη και μια μοναδικού στυλ μπροστινή ποδιά στο χρώμα του αμαξώματος. Διαθέτει επίσης επιχρωμιωμένες εξατμίσεις σε σκούρο μπρονζέ και προαιρετικούς τροχούς κεντρικού κλειδώματος που μπορούν να επιλεγούν και για τα υπόλοιπα μοντέλα.
Το χρώμα Turbonite, μια ειδική απόχρωση μόνο για μοντέλα Turbo, χρησιμοποιείται ως χρωματική αντίθεση στις λωρίδες των πλευρικών παραθύρων και στο λογότυπο Turbo στο πίσω μέρος του οχήματος, ενώ εμφανίζεται και στην κορυφή του καπό, στους τροχούς και στο τιμόνι. Στο εσωτερικό, το χρώμα Turbonite συνδυάζεται με ανθρακί στοιχεία δημιουργώντας μια πιο σπορ ατμόσφαιρα. Για παράδειγμα, το συναντάμε στο κεντρικό στροφόμετρο στον πίνακα οργάνων και στα χειριστήρια στην κεντρική κονσόλα.
5. Η ψηφιακή εμπειρία και τα νέα συστήματα υποβοήθησης
Η νέα Panamera θα γίνει αναπόσπαστο μέρος του ψηφιακού οικοσυστήματος του οδηγού. Για να συνδεθούν με το προσωπικό τους Porsche ID, όλοι οι πελάτες θα πρέπει να σαρώσουν με το smartphone τους τον κωδικό QR που εμφανίζεται στο σύστημα PCM. Μέσω των εφαρμογών Apple CarPlay και Android Auto το smartphone συνδέεται με τα δεδομένα του οχήματος για βελτιωμένη χρηστικότητα. Η ενσωμάτωση των λειτουργιών του οχήματος από την εφαρμογή MyPorsche στο Apple CarPlay επιτρέπει τον βελτιστοποιημένο χειρισμό των ψηφιακών λειτουργιών προσφέροντας στον οδηγό καλύτερη επισκόπηση των δεδομένων. Λειτουργίες όπως κλιματισμός, μασάζ στο κάθισμα και ατμοσφαιρικός φωτισμός ελέγχονται πλέον απευθείας μέσω του Apple CarPlay ή του φωνητικού βοηθού Siri.
Η Porsche προσθέτει στον στάνταρ εξοπλισμό της Panamera και τους προβολείς Matrix LED. Το σύστημα φωτισμού υψηλής ευκρίνειας HD Matrix LED, με περισσότερα από 32.00 pixel ανά προβολέα, διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός. Προσφέρει ολοκαίνουρια χαρακτηριστικά φωτισμού, όπως τον φωτισμό αποκλειστικής λωρίδας κυκλοφορίας. Η εμβέλεια φωτισμού φτάνει τα 600 μέτρα.
Ο ενεργός βοηθός ταχύτητας
Η Porsche έχει αναβαθμίσει σημαντικά την γκάμα των συστημάτων υποβοήθησης στη νέα Panamera. Ο ενεργός βοηθός ταχύτητας στον στάνταρ εξοπλισμό αλληλεπιδρά πλέον με τη λειτουργία αναγνώρισης πινακίδων οδικής σήμανσης. Αν το σύστημα είναι ενεργό, η Panamera αυτομάτως δεν κινείται σε μεγαλύτερη ταχύτητα από την επιτρεπόμενη. Το σύστημα Porsche InnoDrive με προσαρμοστικό cruise control διαθέτει λειτουργίες ενεργής καθοδήγησης στη λωρίδα κυκλοφορίας και υποβοήθησης στις διασταυρώσεις.
Στις διαθέσιμες λειτουργίες συγκαταλέγεται πλέον και ένα σύστημα υποβοήθησης εκτροπής. Ένα ακόμη νέο στοιχείο, κατά την αυτόματη στάθμευση, είναι ότι ο οδηγός δεν χρειάζεται πλέον να βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητο, αν και συνεχίζει να έχει την ευθύνη για τους ελιγμούς. Μπορείτε να παρακολουθείτε τη διαδικασία στάθμευσης από το smartphone σας μέσω της νέας λειτουργίας Remote ParkAssist.
Βαθιά.. το χέρι στην τσέπη
Κλείνοντας θα πρέπει να τονίσουμε ότι η νέα Porsche Panamera είναι άμεσα διαθέσιμη για παραγγελίες σε αρκετές χώρες, ανάμεσα στις οποίες είναι και η Ελλάδα. Στη χώρα μας, η τιμή της βασικής έκδοσης ξεκινά από 153.270 €. Η τετρακίνητη Panamera 4 έχει αρχική τιμή 158.920 €, ενώ η Panamera Turbo E-Hybrid ξεκινά από 212.940 €. Οι παραδόσεις στην Ευρώπη θα αρχίσουν από τον Μάρτιο του 2024.