Μία από τις ομορφότερες σήραγγες της Ελλάδας, που έφερνε στο «πιάτο» του επιβατικού κοινού το γαλάζιο της θάλασσας σε συνδυασμό με έναν πύργο και μια γαλαρία, λειτουργούσε μέχρι το 2004 στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για την παλαιά σιδηροδρομική σήραγγα του Πλαταμώνα, η οποία κατασκευάστηκε το 1915, μετά την απελευθέρωση της Μακεδονίας, από τη γαλλική κατασκευαστική εταιρεία Société de Construction des Batignolles. Βρίσκεται ακριβώς κάτω από το κάστρο του Πλαταμώνα, δίπλα στη θάλλασα, στην παραλιακή ζώνη του Νέου Παντελεήμονα Πιερίας, και έχει μήκος περίπου 200 μέτρα.
Η σήραγγα και η γαλαρία που αποτελεί συνέχειά της αποτέλεσαν τον συνδετικό κρίκο μεταξύ της Μακεδονίας και της υπόλοιπης Ελλάδας, καθώς το τρένο αποτελούσε το μοναδικό μέσο μετακίνησης του πληθυσμού και των εμπορευμάτων, δεδομένου ότι το οδικό δίκτυο ήταν υποανάπτυκτο. Στην μπροστινή μεριά της Γαλαρίας, το βλέμμα κεντρίζει ένας πέτρινος πύργος που κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου λειτουργούσε ως πολυβολείο για τη φύλαξη της σήραγγας. Το 2004 κατασκευάζεται σύγχρονη σιδηροδρομική σήραγγα στον Πλαταμώνα, η οποία διασχίζει την περιοχή μέσω ενός τούνελ απόστασης σχεδόν 4 χλμ. με αποτέλεσμα να καταργηθεί η παλιά γραμμή και να παροπλιστεί η παλιά σήραγγα.
Το 2005, η παλαιά σιδηροδρομική γραμμή Πλαταμώνα χαρακτηρίζεται ως ιστορικός τόπος, καθώς «εμφανίζει ιδιαίτερο ιστορικό, τεχνικό και επιστημονικό ενδιαφέρον, συνιστά χαρακτηριστικό και ομοιογενή χώρο που διαμορφώθηκε στις αρχές του 20ου αιώνα, μέσα σε ένα πλούσιο φυσικό περιβάλλον». Σημειώνεται ότι μνημείο χαρακτηρίζεται επίσης το σύνολο των κτιρίων που συνθέτουν τον Σιδηροδρομικό Σταθμό του Πλαταμώνα καθώς και η σήραγγα και η ανοιχτή γαλαρία. Η γαλαρία των τρένων εδώ και λίγα χρόνια αποτελεί κέντρο αναψυχής όπου οι επισκέπτες μπορούν να πιουν το ποτό τους και να απολαύσουν το γαλάζιο της θάλασσας, σε έναν χώρο ο οποίος διατηρεί ακέραια τη σπουδαία ιστορία της σιδηροδρομικής σήραγγας.