Σε θλίψη έχει βυθιστεί η οικογένεια του 40χρονου επισμηναγού, ο οποίος έχασε τη ζωή του μετά την πτώση εκπαιδευτικού αεροσκάφους στην Καλαμάτα. Τη μοιραία πτήση παρακολουθούσαν η σύζυγος και τα δύο του παιδιά, τους οποίους θέλησε να έχει κοντά του στην τελευταία του πτήση με τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκαφών, που θα αποσυρθούν σε λίγους μήνες από την ενεργό δράση. Συντετριμμένη η αδελφή του επισμηναγού, μίλησε στο «Live News», αναφέροντας ότι η οικογένεια θα έφευγε για διακοπές. «Ήταν στο (αεροδρόμιο) η σύζυγός του και τα παιδιά. Ήταν η τελευταία πτήση για να φύγει διακοπές με την οικογένειά του. Θα έφευγε απλά για Κρήτη, επειδή είναι από εκεί η σύζυγός του, να περάσουν Πρωτοχρονιά. Είχε νομίζω πάνω από τρεις χιλιάδες ώρες πτήσης. Ήταν ένα εξαιρετικό παιδί», είπε.
«Έφυγε ο άγγελός μου, έφυγε το παιδί μου. Ήταν άδικο να γίνει έτσι… ήταν πολύ άδικο. Πολύ νέος άνθρωπος. Ένα πολύ νέο παλικάρι που, δυστυχώς, έφυγε πολύ άδοξα. Έχει δύο μικρά παιδάκια», πρόσθεσε η αδελφή του επισμηναγού.
Η πτώση του αεροσκάφους στην Καλαμάτα
Το διθέσιο αεροσκάφος Τ-2 ξεκίνησε από την 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος και κατέπεσε μόλις 500 μέτρα μετά την απογείωσή του, κοντά στο στρατιωτικό αεροδρόμιο, στην περιοχή του Άρι, κοντά στη Μικρομάνη. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι πριν από την πτώση του αεροσκάφους ακούστηκαν εκρήξεις και όλα δείχνουν ότι ο πιλότος δεν πρόλαβε να πατήσει το κουμπί εκτίναξης.
Η ανακοίνωση του ΓΕΑ για τον θάνατο του επισμηναγού
«Την Τετάρτη 27 Δεκεμβρίου 2023 και ώρα 11:28, αεροσκάφος τύπου Τ-2E Buckeye της 363 Μοίρας Εκπαίδευσης Αέρος της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης Αέρος κατέπεσε, κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής πτήσης, μισό ναυτικό μίλι βορειοδυτικά του αεροδρομίου της Καλαμάτας, με συνέπεια τον θανάσιμο τραυματισμό του κυβερνήτη του, Επισμηναγού (Ι) Επαμεινώνδα Κωστέα, 40 ετών».
Τι «βλέπουν» εμπειρογνώμονες για τα αίτια της συντριβής
Σύμφωνα με το Open, ειδικοί αναλυτές στη διερεύνηση αεροπορικών δυστυχημάτων σημειώνουν ότι, για την τραγωδία στην Καλαμάτα, υπάρχουν δύο ενδεχόμενα: είτε επρόκειτο για μηχανική βλάβη, που οδήγησε στη συντριβή, είτε για λάθος εκτίμηση του χειριστή. Όπως τονίζουν, αυτές οι ασκήσεις έχουν μεγάλη κλίση και πολλά G. Αν κανείς υπερβεί τα μέγιστα επιτρεπτά G της άσκησης, ενδέχεται το αεροσκάφος να έχει απώλεια στήριξης. Λόγω του ύψους, ο επισμηναγός υπάρχει περίπτωση να μην πρόλαβε να εκτιναχθεί, ώστε να εγκαταλείψει το αεροσκάφος.
Επίσης, λόγω της υπέρβασης των G υπάρχει περίπτωση να υπήρξε κάποια βλάβη, είτε στην άτρακτο, είτε στα πηδάλια, είτε στο φτερό. Όλα τα ενδεχόμενα θα ερευνηθούν από την αρμόδια επιτροπή του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας. Το εκπαιδευτικό αεροσκάφος που κατέπεσε είναι ένα τύπου Τ-2 της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης Αέρος, στο οποίο επέβαινε μόνο ο αξιωματικός που έχασε τη ζωή του. Το διθέσιο αεροσκάφος που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση αναχαίτισης κατέπεσε λίγο πριν προσγειωθεί, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι πριν την πτώση ακούστηκαν εκρήξεις.