Ο Δήμος Καλλιθέας στα πλαίσια της εκπαίδευσης του προγράμματος με τίτλο «COMPETENCE- Ανάπτυξη ικανοτήτων υπαλλήλων των Δήμων για καλύτερη παροχή Δημοσίων Υπηρεσιών» διοργάνωσε μία σειρά εκπαιδευτικών σεμιναρίων για τις Υπηρεσίες του Δήμου. Στις εκπαιδεύσεις συμμετείχαν υπάλληλοι εργαζόμενοι στην Διεύθυνση Κοινωνικής Πολιτικής από τα τμήματα Υγείας και Κοινωνικής Προστασίας, Πρόνοιας, Κέντρο Κοινότητας με Παράρτημα ΚΕΜ, Βοήθεια στο Σπίτι. Επίσης συμμετείχαν υπάλληλοι από την Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών από το τμήμα Διοικητικής Μέριμνας και από το Αυτοτελές Τμήμα Προγραμματισμού και Σχεδιασμού. Σκοπός των εκπαιδευτικών σεμιναρίων ήταν η ανάπτυξη δεξιοτήτων διαπολιτισμικής επικοινωνίας και επίλυσης προβλημάτων των εργαζομένων που έρχονται σε καθημερινή επαφή με πολίτες, και η ανάπτυξη μιας αποτελεσματικής συνεργασίας μεταξύ του θεσμικού πλαισίου του Δήμου και του εξυπηρετούμενου πληθυσμού, με στόχο την βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Η ομάδα-στόχος αφορούσε βασικά τα άτομα που εργάζονται στον τομέα της Κοινωνικής Πολιτικής και ιδιαίτερα εκείνα που συναλλάσσονται με ευαίσθητες πληθυσμιακές ομάδες πολιτών, και σε δεύτερο βαθμό τα άτομα που έρχονται σε επαφή με πολίτες. Το θέμα των εκπαιδεύσεων ήταν η εκμάθηση βασικών και σύνθετων δεξιοτήτων επικοινωνίας, καθώς και η ανάπτυξη θεμάτων ηγεσίας στα πλαίσια του δημόσιου τομέα. Στην εκπαίδευση, η οποία έλαβε χώρα από τις 18-09-2023 έως τις 02-10-2023 συμμετείχαν συνολικά σαράντα έξι (46) άτομα τα οποία χωρίστηκαν σε τέσσερις διαφορετικές ομάδες. Το μέγεθος της ομάδας επέτρεψε τη διαδραστική επεξεργασία θεμάτων καθώς και τη χρήση τεχνολογικών εργαλείων όπως παρουσιάσεις power point , χρήση γραφημάτων κλπ για την βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων.
Βιωματική εκπαίδευση
Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης οι συμμετέχοντες κατάφεραν με επιτυχία να ενισχύσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους μέσω της εξάσκησης στην ενεργητική ακρόαση, των παιχνιδιών ρόλων κλπ χρησιμοποιώντας εμπεριστατωμένες πρακτικές για θέματα όπως οι σχέσεις με τους πολίτες και τους συναδέλφους, ο τρόπος χειρισμού ζητημάτων ηγεσίας και ο τρόπος ενίσχυσης δεξιοτήτων για τη διαχείριση του εργασιακού άγχους και του συνδρόμου επαγγελματικής εξουθένωσης. Επίσης χρησιμοποιήθηκαν διάφορα βίντεο από μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να δοθεί το έναυσμα για συζητήσεις και διαπραγματεύσεις που οδήγησαν σε κατανόηση των θεμάτων που αναλύθηκαν, και στην εξαγωγή ωφέλιμων συμπερασμάτων.
Στο τέλος κάθε εκπαιδευτικής δραστηριότητας οι συμμετέχοντες δημιούργησαν μικρότερες διαδραστικές ομάδες και συζήτησαν για το πώς η αποκόμιση των συμπερασμάτων της αναφερόμενης εκπαίδευσης μπορεί να μεταφερθεί στην καθημερινή πρακτική τους, ώστε να λειτουργήσει εποικοδομητικά για όλους του εμπλεκόμενους. Κατά τη λήξη της εκπαίδευσης, πραγματοποιήθηκε εκδήλωση όπου οι συμμετέχοντες, οι εκπαιδευτές, και οι εμπλεκόμενοι φορείς του Δήμου είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν σχετικά με τα αποτελέσματα του έργου, καθώς και τις ελλείψεις που τυχόν παρατηρήθηκαν, όπως επίσης και τη δυνατότητα μελλοντικής επανάληψης νέων συναφών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.