Τρέχουν να προλάβουν τα χρονοδιαγράμματα οι ιδιοκτήτες ταξί, προκειμένου στις 31 Ιανουαρίου να διαθέτουν POS στα αυτοκίνητά τους. «Καλύτερα και για εμάς για να μην ψάχνουμε να βρίσκουμε κέρματα, για να δίνουμε ρέστα», λένε οι ιδιοκτήτες ταξί. «Αυτή την επιβάρυνση θα την πληρώσουμε εμείς», απαντά μια μερίδα των οδηγών ταξί με άλλους να έχουν διαφορετική άποψη. «Εμείς δεν είμαστε αρνητικοί αλλά να δούμε τι θα γίνει». Οι επιβάτες ήδη ζητούν να εξυπηρετηθούν με πλαστική κάρτα για να πληρώσουν τη διαδρομή και πολλοί είναι εκεί που ζητούν ταξί που να διαθέτει POS. Σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, το 40% της αγοράς των ταξί διαθέτει POS με πολλούς οδηγούς να έχουν κατεβάσει τη σχετική εφαρμογή στο κινητό τους τηλέφωνο. Το θέμα που θέτουν οι ιδιοκτήτες είναι η προμήθεια προς τις τράπεζες.
Η υποχρεωτική χρήση των POS έχει προκαλέσει αντιδράσεις από περιπτεράδες, ταξιτζήδες και παραγωγούς λαϊκών αγορών
Με την παράλληλη εφαρμογή του συστήματος IRIS θα αντιμετωπιστεί το χαμηλό περιθώριο κέρδους που προκύπτει από την υποχρεωτική εφαρμογή POS σε περίπτερα και ταξί, διευκρίνισε ο εκπρόσωπος Τύπου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Όμηρος Τσάπαλος, απαντώντας στις αντιδράσεις επαγγελματιών. Ο κ.Τσάπαλος μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του Ant1, ξεκαθάρισε πως η υποχρεωτική εφρομογή των POS δεν γίνεται μόνο για λόγους πάταξης της φοροδιαφυγής, αλλά διευκόλυνσης των καταναλωτών, την ασφάλεια των συναλλαγών, αλλά και των ίδιων των επαγγελματιών. Παράλληλα, ανακοίνωσε την παράταση του προγράμματος για την προμήθεια POS. Ο κ.Τσάπαλος ξεκαθάρισε πως σε περίπτωση που διαπιστωθούν αυξήσεις με πρόσχημα τις προμήθειες των POS τότε το θέμα θα εξεταστεί διεξοδικά από την κυβέρνηση, καθώς πρόκειται για αθέμιτη πρακτική.