Calvin Klein διαφήμιση 2024: Μια απαγόρευση που προκάλεσε σάλο

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Calvin Klein διαφήμιση 2024: Μια απαγόρευση που προκάλεσε σάλο

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

Calvin Klein διαφήμιση 2024: Η Αρχή Προτύπων Διαφήμισης της Βρετανίας (ASA) έλαβε δύο καταγγελίες ότι οι εικόνες ήταν «υπερβολικά σεξουαλοποιημένες»

15.01.2024 | 19:39

Σάλος έχει ξεσπάσει με την απόφαση να απαγορευτεί μια διαφημιστική καμπάνια της Calvin Klein με πρωταγωνίστρια της FKA twigs στο Ηνωμένο Βασίλειο. Συγκεκριμένα, ένα poster της Calvin Klein με την Βρετανίδα καλλιτέχνιδα απαγορεύτηκε επειδή ήταν πιθανό να προκαλέσει «σοβαρή προσβολή αντικειμενοποιώντας τις γυναίκες». Η αφίσα, που εμφανίστηκε τον Απρίλιο του περασμένου έτους, παρουσίαζε την 36χρονη τραγουδίστρια να φορά ένα τζιν πουκάμισο που ήταν τραβηγμένο, αφήνοντας ακάλυπτο το πλάι των γλουτών της και το μισό στήθος της, συνοδευόμενη από ένα κείμενο που έγραφε: «Calvins ή τίποτα».

Η Αρχή Προτύπων Διαφήμισης της Βρετανίας (ASA) έλαβε δύο καταγγελίες ότι οι εικόνες ήταν «υπερβολικά σεξουαλοποιημένες», προσβλητικές και ανεύθυνες επειδή αντικειμενοποιούσαν τις γυναίκες και προβάλλονταν ακατάλληλα. Υπερασπιζόμενη τη διαφήμιση, η Calvin Klein είπε ότι ήταν παρόμοια με αυτές που έχουν κυκλοφορήσει στο Ηνωμένο Βασίλειο εδώ και πολλά χρόνια.

Τι αναφέρει η Calvin Klein για τη διαφήμιση

Τα αφεντικά του γνωστού fashion brand δήλωσαν ότι η FKA twigs, την οποία περιέγραψαν ως «μια γυναίκα με αυτοπεποίθηση και δύναμη», συνεργάστηκε με την Calvin Klein για την παραγωγή της εικόνας και την είχε εγκρίνει πριν από τη δημοσίευσή της. Πρόσθεσαν ότι όλες οι «συμβατικά ευαίσθητες» περιοχές του σώματος ήταν πλήρως καλυμμένες και το θέμα ήταν σε φυσική και ουδέτερη θέση.

Η ASA δήλωσε χαρακτηριστικά: «Θεωρήσαμε ότι η σύνθεση της εικόνας κάνει τους θεατές να εστιάζουν στο σώμα του μοντέλου και όχι στα ρούχα που διαφημίζονται. Η διαφήμιση χρησιμοποιούσε γυμνό και επικεντρωνόταν στα φυσικά χαρακτηριστικά της FKA twigs και όχι στα ρούχα, σε βαθμό που την παρουσίαζε ως στερεοτυπικό σεξουαλικό αντικείμενο. Συνεπώς καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η διαφήμιση ήταν ανεύθυνη και πιθανόν να προκαλέσει σοβαρή προσβολή».

Οι δύο διαφημίσεις της Calvin Klein που δεν απαγορεύτηκαν

Η ASA, ωστόσο, δεν απαγόρευσε δύο αφίσες από την ίδια καμπάνια με την Κένταλ Τζένερ μετά από καταγγελίες για τους ίδιους λόγους, διαπιστώνοντας ότι δεν εστίαζαν στο σώμα της με τρόπο που την απεικόνιζε ως σεξουαλικό αντικείμενο και το επίπεδο γυμνότητας δεν ήταν πέρα από αυτό που θα περίμενε ο κόσμος για μια διαφήμιση εσωρούχων.

Οι αφίσες με την Κένταλ Τζένερ
Η καμπάνια με τον Jeremy Allen White

Η απαγόρευση της αφίσας έρχεται αφότου ο πρωταγωνιστής του «The Bear», Jeremy Allen White, παρουσίασε το απίστευτα γυμνασμένο σώμα του για μια νέα διαφημιστική καμπάνια για την Calvin Klein.

Η απάντηση της FKA twigs

Η ίδια η FKA twigs έδωσε τη δική της απάντηση με ένα post στο Instagram, όπου συμπεριέλαβε την λογοκριμένη φωτογραφία από την καμπάνια ενώ είπε ότι υπάρχουν δύο μέτρα και σταθμά. Παρά την απαγόρευση, είπε ότι είναι «περήφανη» για τις φωτογραφίες, ευχαριστώντας την Calvin Klein και τους φωτογράφους μόδας Mert Alas και Marcus Piggot. Στο μακροσκελές μήνυμά της αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Δεν βλέπω το στερεοτυπικό σεξουαλικό αντικείμενο, το οποίο μου προσδίδουν ως ταμπέλα. Βλέπω μια όμορφη, δυναμική έγχρωμη γυναίκα, της οποίας το καταπληκτικό σώμα έχει ξεπεράσει περισσότερο πόνο από όσο μπορείτε να φανταστείτε. Ξαναβλέποντας παρόμοιες καμπάνιες, παλιές και σύγχρονες, δεν μπορώ παρά να αισθανθώ πως υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά στη συγκεκριμένη περίπτωση. Οπότε για να είμαι ξεκάθαρη, είμαι περήφανη για το σώμα μου και κρατάω την τέχνη που δημιουργώ με αυτό στα πρότυπα άλλων γυναικών, όπως η Ζοζεφίν Μπέικερ, η Έρθα Κιτ και η Γκρέις Τζόουνς, οι οποίες κατέρριψαν τα εμπόδια σχετικά με τι φαίνεται να είναι δυναμικό και αξιοποίησαν έναν μοναδικό αισθησιασμό. Ευχαριστώ τον CK που μου έδωσε χώρο να εκφράσω τον εαυτό μου όπως ακριβώς ήθελα. Δε θα αλλάξω την αφήγησή μου».

Η ίδια είχε εμφανιστεί ξανά σε διαφημιστική καμπάνια της Calvin Klein το 2016. Σε απάντηση στην ανάρτηση της FKA, ένας εκπρόσωπος της ASA είπε: «Η δημοσιευμένη απόφασή μας καθορίζει γιατί, σε αυτήν την περίπτωση, η διαφήμιση παραβίασε τους κανόνες αντικειμενοποιώντας ανεύθυνα μια γυναίκα και στοχοποιώντας τη ακατάλληλα».

Ετικέτες
Exit mobile version