Επικρίσεις για τις γραφικές σκηνές σεξ στην τελευταία της ταινία «Poor Things» έλαβε η Έμμα Στόουν, η οποία θέλησε να απαντήσει, λέγοντας πως το σεξ αποτελεί κρίσιμο μέρος της ιστορίας του χαρακτήρα που υποδύεται. Η σχετικά «βρώμικη» διασκευή του μυθιστορήματος του Σκωτσέζου συγγραφέα Alasdair Gray από το 1992 ακολουθεί τον χαρακτήρα της Έμμα Στόουν, την Μπέλα Μπάξτερ, μια νεκρή γυναίκα που αναβιώνει με τον εγκέφαλο ενός αγέννητου παιδιού. Και το σεξ παίζει σημαντικό ρόλο στην ταινία ως ένας τρόπος με τον οποίο η Μπέλα μαθαίνει να κατανοεί το σώμα της και το πώς οι άλλοι το ποθούν. Μάλιστα, υπάρχει ένας σεξουαλικά θετικός φεμινισμός που φτάνει στα άκρα όταν η Μπέλα μαθαίνει πως μπορεί να βγάλει κέρδος από τη δραστηριότητα που αγαπά και στρέφεται στην πορνεία για να χρηματοδοτήσει τις σπουδές της. «Είμαστε τα δικά μας μέσα παραγωγής» αστειεύεται μιλώντας στο BBC.
Αν και η ταινία του Γιώργου Λάνθιμου, που έχει ήδη κατακτήσει κάποια βραβεία στα Critics Choice Awards και στις Χρυσές Σφαίρες, έχει λάβει ως επί το πλείστον θετικές κριτικές, οι ειλικρινείς και άφθονες σκηνές σεξ αποδείχθηκαν υπερβολικές για ορισμένους θεατές και κριτικούς. Η παρουσιάστρια του BBC Radio 4 Σαμίρα Αχμέντ αναφέρθηκε στις σκηνές αυτές, λέγοντας πως ήταν «αρκετά γραφικές» και προσθέτοντας: «Νομίζω ότι είναι δίκαιο να πούμε ότι είναι ασυνήθιστο στις μέρες μας στο Χόλιγουντ».
H Έμμα Στόουν εξηγεί γιατί υπάρχει τόσο ωμό σεξ στο Poor Things
Η Έμμα Στόουν απάντησε πως η απόφαση αυτή αποτέλεσε αντικείμενο πολλών συζητήσεων κατά τη διάρκεια της δημιουργίας της ταινίας. «Έπρεπε να είμαστε αληθινοί στην εμπειρία της Μπέλα» είπε η διάσημη ηθοποιός. «Το σεξ είναι προφανώς ένα τεράστιο μέρος της εμπειρίας της και της ανάπτυξής της, όπως είναι νομίζω, για τους περισσότερους ανθρώπους στη ζωή» εξήγησε. «Αλλά το βλέπω ως μία μόνο πτυχή από τις πολλές για εκείνη – την ανακάλυψη του φαγητού ή της φιλοσοφίας, των ταξιδιών και του χορού. Το σεξ είναι μια άλλη πτυχή» συνέχισε. «Ένα από τα πράγματα για τα οποία είχαμε μιλήσει από πολύ νωρίς και το οποίο θεωρούσα εξαιρετικά σημαντικό ήταν ότι η Μπέλα είναι εντελώς ελεύθερη και δεν ντρέπεται για το σώμα της», δήλωσε η Έμμα Στόουν. «Δεν ξέρει να ντρέπεται γι’ αυτά τα πράγματα ή να τα καλύπτει ή να μην βουτάει στην πλήρη εμπειρία όταν πρόκειται για οτιδήποτε».
«Δεν είμαι κάποια που θέλει να είναι γυμνή όλη την ώρα»
Και συμπληρώνει: «Οπότε το να αποφεύγει η κάμερα κατά κάποιο τρόπο το σεξ ή να λέει: ‘Εντάξει, λοιπόν, θα τα κόψουμε όλα αυτά επειδή η κοινωνία μας λειτουργεί με έναν συγκεκριμένο τρόπο’… ένιωσα ότι δεν ήταν ειλικρινής για το ποια είναι η Μπέλα». «Δεν είμαι κάποια που θέλει να είναι γυμνή όλη την ώρα, αλλά είμαι κάποια που θέλει να τιμήσει τον χαρακτήρα όσο το δυνατόν πληρέστερα» πρόσθεσε. «Αυτό είναι μέρος του ταξιδιού της, οπότε ποια είμαι εγώ που θα πω ότι αυτό πρέπει να είναι ντροπή;» αναρωτήθηκε.
Τι λέει ο Γιώργος Λάνθιμος για την απεικόνιση της πορνείας
Στη συνέχεια, η δημοσιογράφος του BBC ρώτησε τον σκηνοθέτη της ταινίας Γιώργο Λάνθιμο, αν είχε ανησυχίες σχετικά με την απεικόνιση της πορνείας ως «απελευθερωτική εμπειρία μάθησης» σε σύγκριση με την «πραγματικότητα της πορνείας ως συντριπτική εκμετάλλευση των γυναικών». «Όχι ακριβώς» δήλωσε ο Λάνθιμος. «Είναι στον ίδιο τόνο με την υπόλοιπη ταινία» και πρόσθεσε: «Υπάρχει μαι λογική πίσω από αυτό, η οποία υποστηρίζεται πλήρως από το ταξίδι της και τον τρόπο με τον οποίο συμβιβάζεται με τον κόσμο και εκπαιδεύεται. Δεν βλέπω πώς μπορείτε να το συνδέσετε με τη σύγχρονη ή την ιστορική πορνεία. Η ιστορία είναι πολύ ξεκάθαρη»