Χούθι - Ελλάδα: Πώς επηρεάζουν οι επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα
Οι ανατιμήσεις στο κόστος εμπορευμάτων λόγω του αυξημένου κινδύνου διέλευσης από τη Διώρυγα του Σουέζ, εξαιτίας των επιθέσεων των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, άρχισαν να γίνονται αισθητές σε όλο τον κόσμο, με το λιμάνι του Πειραιά να μην μένει ανεπηρέαστο. Όπως ανέφερε σε δηλώσεις στην ΕΡΤ ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, «αυτή τη στιγμή, περίπου 200.000 κοντέινερ δεν έχουν έρθει στον Πειραιά λόγω του αποκλεισμού (της διώρυγας του Σουέζ) και ουσιαστικά αυτό που υποχρεώνονται τα πλοία αυτά είναι να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής, κάτι που σημαίνει 15 έως 20 μέρες καθυστέρηση».
Πώς επηρεάζουν οι επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα
Ο πρόεδρος του ΕΕΑ δήλωσε ότι η καθυστέρηση αυτή, εκτός από τον μεγαλύτερο χρόνο παράδοσης, έχει επιπτώσεις και στο κόστος μεταφοράς, σημειώνοντας ότι κάθε κοντέινερ επιβαρύνεται πλέον με 6.000 δολάρια αλλά και αυξημένα ασφάλιστρα. Ο ίδιος εκτίμησε ότι, αν δεν βρεθεί γρήγορα λύση, υπάρχει κίνδυνος για μεγάλες καθυστερήσεις και άρα έλλειψη προϊόντων, αλλά και για μεγάλη αύξηση των τιμών των εισαγόμενων προϊόντων λόγω της επιβάρυνσης στα ναύλα αλλά και στα ασφάλιστρα.
Όπως εξήγησε, το 40% των εισαγωγών της χώρας μας προέρχονται από την Άπω Ανατολή και αφορούν κυρίως ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη, ρουχισμό κ.ά. Επιπτώσεις πιθανόν να υπάρξουν και στις τιμές των καυσίμων, όπως ανέφερε, καθώς ένα μεγάλο ποσοστό του πετρελαίου που φτάνει στην Ευρώπη περνάει από τη Διώρυγα του Σουέζ. «Η αύξηση και ο πληθωρισμός θα είναι παντού», σημείωσε ο κ. Χατζηθεοδοσίου.