Δίκη για το Μάτι σήμερα 22/1: «Απελπιστική κατάσταση, δεν είχαμε εκπαιδευτεί γι' αυτό»
«Γύρω στις έντεκα το βράδυ συνάδελφοι μού έδειξαν δέκα έξι σορούς δίπλα σε αυτοκίνητα και δίπλα στη θάλασσα. Το είπα σίγουρα στον Αρχηγό, ο οποίος είχε την πληροφορία. Εγώ, απλώς, του την επιβεβαίωσα», παραδέχθηκε στην απολογία του στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο ο κατηγορούμενος πρώην αξιωματικός της Πυροσβεστικής Χρήστος Λάμπρης, για τη φωτιά στο Μάτι. Ο κ. Λάμπρης, ο οποίος την περίοδο της φονικής πυρκαγιάς υπηρετούσε ως διευθυντής πυρόσβεσης και διάσωσης, περιέγραψε τις εικόνες που αντίκρισε στο φλεγόμενο μέτωπο της Ανατολικής Αττικής τόσο από αέρος όσο και από εδάφους.
Όπως ανέφερε στην απολογία του, γύρω στις επτά το απόγευμα της τραγωδίας είχε αντιληφθεί ο ίδιος πως η κατάσταση ήταν πάρα πολύ δύσκολη. Ισχυρίστηκε δε ότι είχε επικοινωνία με τον Υπαρχηγό της Πυροσβεστικής Βασίλη Ματθαιόπουλο και του ανέφερε ότι «εδώ έχει καεί πολύς κόσμος» κι εκείνος αποκρίθηκε πως θα στείλει όλες τις δυνάμεις εκεί.
«Απελπιστική κατάσταση, δεν είχαμε εκπαιδευτεί γι’ αυτό»
Ο κατηγορούμενος χαρακτήρισε «απελπιστική» την κατάσταση που επικρατούσε στις πληγείσες περιοχές και πως από νωρίς είχε δει καμένα αυτοκίνητα και σκεφτόταν πως είναι αδύνατον όλοι όσοι βρίσκονταν μέσα στα οχήματα να έχουν γλιτώσει. «Σε μια ταβέρνα ήταν τέσσερις-πέντε κυρίες που είχαν καεί τα μαλλιά τους, είχαν μαυρίσει τα ρούχα τους, ήταν σε κατάσταση σοκ. Στον ασύρματο άκουγα ένα αυτοκίνητο που έλεγε ότι υπάρχει κόσμος στο Ναυτικό Όμιλο. Όταν έφτασα στη διασταύρωση με τη Ραφήνα στην οδό Φλέμινγκ, αυτό που είδα με άφησε εμβρόντητο. Το συγκεκριμένο φαινόμενο μας ξεπέρασε και σαν πρόσωπα και σαν μηχανισμό. Δεν είχαμε εκπαιδευτεί γι’ αυτό», υποστήριξε στην απολογία του και έκανε λόγο για ελλείψεις στα μέσα πυρόσβεσης.
Ο Γεώργιος Πορτοζούδης, τότε διοικητής της υπηρεσίας εναέριων μέσων που εδρεύει στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», αρνήθηκε τις καταγγελίες ότι κατά τις κρίσιμες ώρες της επιχείρησης κατάσβεσης της πυρκαγιάς δεν βρισκόταν στο πόστο του, αλλά έκανε ξενάγηση στον χώρο των ελικοπτέρων σε μία γυναίκα. Υποστήριξε ότι βρισκόταν σε προγραμματισμένο ραντεβού με μία υπεύθυνη εθελοντών, προκειμένου να προγραμματίσουν μία συνάντηση στο μέλλον με τους εθελοντές. «Έβλεπα καπνό από Πεντέλη. Δεν με ξένισε κάτι. Στη συνέχεια αποχώρησε η εκπρόσωπος των εθελοντών και περίμενα να έρθει το πρώτο ελικόπτερο. Το πλήρωμα με ενημέρωσε πως πρέπει να κάηκαν δύο-τρεις άνθρωποι. Δεν είναι δυνατόν, απάντησα. Φανταστείτε την επόμενη ημέρα που μάθαμε τον αριθμό των νεκρών… Όλοι αυτοί οι άνθρωποι ήταν πατεράδες μας, μάνες μας, παιδιά μας» είπε ο κ. Πορτοζούδης.
Ευθύνες στην ΕΜΑΚ επέρριψε ο Στέφανος Κολοκούρης
Ευθύνες στην Τροχαία επέρριψε στην απολογία του ο τότε διοικητής της ΕΜΑΚ και μετέπειτα Αρχηγός του Π.Σ., Στέφανος Κολοκούρης, στην απολογία του για το χάος που προκλήθηκε από τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στη φλεγόμενη περιοχή. Ο κ. Κολοκούρης είπε ότι την ημέρα της τραγωδίας επιχειρούσε στην πυρκαγιά της Κινέτας και του τηλεφωνούσαν ο Σωτήρης Τερζούδης και ο Βασίλης Ματθαιόπουλος για να ενημερωθούν, βάζοντάς τον σε ανοιχτή ακρόαση με τον Νίκο Τόσκα.
«Με πήρε ο Ματθαιόπουλος τηλέφωνο, αφού είχε σουρουπώσει, και μου λέει ”πάρε δέκα-δώδεκα αυτοκίνητα και ομάδα πεζοπόρων και κατευθύνσου στη φωτιά Νέας Μάκρης”. Με πήρε δύο φορές μετά τις επτά το βράδυ», υποστήριξε ο κ. Κολοκούρης. Με δάκρυα στα μάτια απολογήθηκε ο Χρήστος Δροσόπουλος, κυβερνήτης του ελικοπτέρου «ΦΛΟΓΑ 1», στο οποίο επέβαινε και ο κ. Λάμπρης. «Δηλώνω αθώος. Βρίσκομαι σε αυτή τη θέση διότι υπερέβαλα εαυτόν» είπε στην απολογία του και, ξεσπώντας σε κλάματα, συνέχισε: «Πετούσα σε μία θύελλα 10 με 12 μποφόρ. Εδώ, την ευσυνειδησία και την αίσθηση καθήκοντος την κάναμε κατηγορητήριο».