Παγωμένο αυτοκίνητο το πρωί -Το κόλπο για να το ζεστάνω με μία κίνηση
Αν και άργησε πολύ, ο χειμώνας ήρθε, υπενθυμίζοντας ότι οι χαμηλές θερμοκρασίες απαιτούν μια διαφορετική διαχείριση ακόμα και από εκείνους που συνηθίζουν να μετακινούνται με το αυτοκίνητό τους. Είναι χρήσιμο να γνωρίζουμε πώς μπορούμε να ζεστάνουμε εύκολα και γρήγορα την καμπίνα του αυτοκινήτου μας, περιορίζοντας την έκθεσή μας στις χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούν. Η πρώτη μας κίνηση μπαίνοντας στο αυτοκίνητο είναι να αξιοποιήσουμε τον εξοπλισμό του. Στην περίπτωση που το όχημά μας διαθέτει θερμαινόμενα καθίσματα ή τιμόνι, τότε θα πρέπει να τα ενεργοποιήσουμε ώστε να θερμάνουμε τις επιφάνειες με τις οποίες έρχεται σε άμεση επαφή το σώμα μας. Αυτό θα μας επιτρέψει να νιώσουμε άμεσα πιο άνετα, παρότι η θερμοκρασία του αέρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου μας θα είναι ακόμα χαμηλή.
Στη συνέχεια θα πρέπει να καταφύγουμε στο σύστημα κλιματισμού. Αν ενεργοποιήσουμε τον κλιματισμό χωρίς να επιλέξουμε το air condition, τότε η παροχή ζεστού αέρα θα ξεκινήσει μετά την αύξηση της θερμοκρασίας του κινητήρα. Με δεδομένο ότι το ζητούμενο είναι η άμεση παροχή θερμού αέρα, αυτό που θα πρέπει να κάνουμε είναι να ενεργοποιήσουμε το air condition, επιλέγοντας μάλιστα την ανακύκλωση του αέρα. Με αυτόν τον τρόπο θα καταφέρουμε να επιταχύνουμε την αύξηση της θερμοκρασίας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ενώ ταυτόχρονα η χρήση του air condition θα αποτρέψει και τη δημιουργία συμπυκνωμάτων στα παράθυρα και το παρμπρίζ του οχήματος. Από τη στιγμή που ο κινητήρας φτάσει στην επιθυμητή θερμοκρασία, μπορεί κανείς να απενεργοποιήσει το air condition και την ανακύκλωση του αέρα, ώστε περιορίσει -μεταξύ άλλων- και την κατανάλωση του καυσίμου, αξιοποιώντας πλέον τη θερμότητα που αποβάλλει το θερμικό μοτέρ μέσω του κυκλώματος ψύξης.
Κρύο αυτοκίνητο το πρωί -Τι να κάνεις για να μην σπάσεις το κιβώτιο
Οι χειμερινοί μήνες φέρνουν στα όριά τους τα αυτοκίνητα και τα μηχανικά τους μέρη, με το κιβώτιο ταχυτήτων να μην αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα και να υποβάλλεται σε «ταλαιπωρία» όταν δεν λειτουργεί στη σωστή θερμοκρασία. Οι ειδικοί αναφέρουν δύο βασικούς κανόνες για την συγκεκριμένη περίπτωση, η τήρηση των οποίων θα εξασφαλίσει αξιόπιστη λειτουργία και θα παρατείνει τη διάρκεια ζωής του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, ακόμα και όταν έξω επικρατούν «πολικές» θερμοκρασίες. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οδηγός είναι να μην ξεχάσει να «ζεστάνει», όχι μόνο τον κινητήρα, αλλά και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων του. Όπως συμβαίνει και με τον κινητήρα, έτσι και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων αποτελείται από πολλά κινούμενα μηχανικά μέρη και απαιτεί σωστή λίπανση.
Για να ζεστάνετε το αυτόματο σασμάν του αυτοκίνητου σας, πριν ξεκινήσετε τη διαδρομή σας, θα πρέπει να πατήσετε το πεντάλ του φρένου και να επιλέξετε το D (Drive) και το R (Reverse). Αρκεί να το κρατήσετε εκεί, με πατημένο φρένο και υπό φορτίο για λίγα λεπτά. Το δεύτερο πράγμα που θα πρέπει να προσέξετε, είναι ο τρόπος που οδηγείτε στα πρώτα χιλιόμετρα. Θα πρέπει να κινηθείτε ήπια τα πρώτα λεπτά μετά την εκκίνηση, αποφεύγοντας τις απότομες επιταχύνσεις. Τους χειμερινούς μήνες, αυτός ο «κανόνας» γίνεται ακόμα πιο επίκαιρος.
Συνίσταται λοιπόν να οδηγείτε πιο προσεκτικά τα πρώτα 15 με 20 λεπτά, όχι μόνο αποφεύγοντας τις απότομες επιταχύνσεις, αλλά και να μην κινηθείτε σε δύσκολα τερέν, μιας και το κιβώτιο ταχυτήτων υπόκειται σε πρόσθετο φορτίο. Στην περίπτωση ενός αυτοκινήτου με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, τότε θα πρέπει «παίξετε» ελαφρώς με τον επιλογέα μεταξύ των σχέσεων, χωρίς να βάζετε πολύ δύναμη, και μετά να ξεκινήσετε. Κατά την εκκίνηση της διαδρομής σας, θα πρέπει να πραγματοποιείτε ήπιες αλλαγές στον επιλογέα και να φυσικά να μην τον ζορίζεται έντονα.