Πώς στήνεται η «φάκα» της ΑΑΔΕ στα social media – Ειδικός αλγόριθμος εντοπίζει τους φοροφυγάδες

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς στήνεται η «φάκα» της ΑΑΔΕ στα social media – Ειδικός αλγόριθμος εντοπίζει τους φοροφυγάδες

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Γιώργος Ζαχάρης

Τα δώρα γάμου εντάσσονται στον Κώδικα Φορολογίας Δωρεών

29.01.2024 | 10:36

Ειδική ομάδα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων έχει αναλάβει να σκανάρει καθημερινά facebook, instagram και TikTok, προκειμένου να εντοπίζει αναντιστοιχίες πολυτελούς βίου και χαμηλών εισοδημάτων ή ζημιών που δηλώνονται στην εφορία. Η προβολή του γάμου που ήρθε πρόσφατα στη δημοσιότητα ενεργοποίησε το ειδικό λογισμικό και την ομάδα ελεγκτών της ΑΑΔΕ που σκανάρει τα social media. Με τη βοήθεια του ειδικού αλγορίθμου, οι ελεγκτές άρχισαν να εντοπίζουν έναν έναν τους συντελεστές του γάμου και της δεξίωσης που ακολούθησε. Τα δώρα γάμου εντάσσονται στον Κώδικα Φορολογίας Δωρεών, όπως αυτός ισχύει με τον Ν.2961/2001.

Ο νόμος αναφέρει ξεκάθαρα στο άρθρο 38 ότι υποκείμενο του φόρου είναι ο δωρεοδόχος, δηλαδή αυτός που δέχεται τη δωρεά, άρα στη λίστα γάμου, το ζευγάρι ή ο υπόχρεος σύζυγος. Άρα το ζευγάρι, εφόσον δεχτεί τις δωρεές της λίστας γάμου, π.χ. στην τράπεζα ή στην τσέπη, θα πρέπει να τις δηλώσει. Αρά λοιπόν τα χρήματα σε λίστες γάμου ή σε φακελάκια δεν ξεφεύγουν από το «μικροσκόπιο» της εφορίας

 

Πώς η ΑΑΔΕ «στήνει φάκα» μέσω των social media

  • Ειδική ομάδα ελεγκτών κάνει φύλλο και φτερό το FACEBOOK, INSTAGRAM, TIK TOK και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  • Ειδικός αλγόριθμος τρέχει συνδυαστικές διασταυρώσεις και αποκαλύπτει φοροδιαφυγή.
  • Ελέγχουν πωλήσεις μέσω διαδικτύου και υπηρεσίες προβολής και προώθησης προϊόντων.
  • Επικεντρώνονται σε αγορές, ταξίδια, ακίνητα καθώς και τον τρόπο ζωής των influencers.
  • Γίνεται έλεγχος περιουσιακών στοιχείων, ανάλωσης κεφαλαίου, καταθέσεων, φορολογικών δηλώσεων.

Στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ οι influencers

  • Mega influencers, 500.000 έως 2 εκατομμύρια followers, 3.000-10.000 ευρώ ανά post
  • Macro influencers, 100.000 έως 500.000 followers, 1.000-3.000 ευρώ ανά post
  • Micro influencers, 3.000 έως 30.000 followers, 300-1.000 ευρώ ανά post
  • Νano influencers, Έως 3.000 followers, 100-500 ευρώ ανά post
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τζέφ Μπέζος και Λόρεν Σάντσεζ παντρεύτηκαν στο νησί Σαν Τζόρτζιο Ματζιόρε της Βενετίας 29.01.2024 | 10:36
Οικονομάκου για Τσερέλα: «Θα έρθει στην Ελλάδα, εγώ δεν είναι εφικτό να πάω λόγω των παιδιών» 29.01.2024 | 10:36
Κατερίνα Καινούργιου: Ο πατέρας μου είχε τη μανία να γίνω δικηγόρος, δήλωσα κρυφά σχολή κι έγινε ο κακός χαμός στο σπίτι 29.01.2024 | 10:36
Μήνυμα ενότητας και ενίσχυσης των δεσμών με την Ομογένεια των ΗΠΑ μετέφερε ο Γιάννης Λοβέρδος 29.01.2024 | 10:36
Τέξας: Καταδίκη σοκ 206 ετών για την εν ψυχρώ δολοφονία φοιτητή έξω από μπαρ 29.01.2024 | 10:36
Ντέμης Νικολαΐδης για Άννα Βίσση: Πρώτη φορά την είδα πριν από δυο χρόνια, δεν είναι ότι δεν μου επιτρεπόταν, απλά δεν πήγαινα 29.01.2024 | 10:36
Δήμος Βερύκιος: Βαρύ πένθος για τον δημοσιογράφο 29.01.2024 | 10:36
Πετούσε γλάστρες και χαλιά από το μπαλκόνι στον Βόλο μετά από καβγά με τη σύζυγό του που τον κατηγόρησε για ομόφυλη σχέση 29.01.2024 | 10:36
Exit mobile version