Παρά την ψηφιοποίηση, η πρακτική του σβησίματος των κλήσεων, κατά την οποία ο παραβάτης χρησιμοποιεί τον γνωστό του για να ακυρωθεί το «ροζ χαρτάκι», ζει και βασιλεύει. Πρόκειται για μια πρακτική με πολύπλευρες επιπτώσεις, με βασικότερη όλων την καλλιέργεια της αίσθησης ότι ο καθένας μπορεί να κάνει ό,τι θέλει στον δρόμο και στο τέλος της ημέρας να αποφύγει τις όποιες συνέπειες. Η συγκεκριμένη πρακτική, ωστόσο, πνέει τα λοίσθια, καθώς, όπως είχε δηλώσει κατά τις προγραμματικές του δηλώσεις ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταικούρας, οι οδικές παραβάσεις θα καταγράφονται ψηφιακά. Ειδικότερα, την ώρα που ο τροχονόμος θα «κόβει» μια κλήση, αυτή θα στέλνεται σε ειδική πλατφόρμα στην οποία δεν θα μπορεί κανείς να παρέμβει και να δώσει άφεση αμαρτιών στον παραβάτη.
Με το online σύστημα το πρόστιμο θα χρεώνεται στον ιδιοκτήτη ή τον νόμιμο εκπρόσωπο που κατέχει το αυτοκίνητο, όπως αυτό φαίνεται μέσω του gov.gr. Για την online ανάρτηση των κλήσεων, οι αστυνομικοί της Τροχαίας θα φέρουν ειδικές συσκευές, ενώ δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμα αν θα έχουν μαζί τους και συσκευές POS ώστε οι παραβάτες να μπορούν να εξοφλούν απευθείας την κλήση τους. Φυσικά οι παραβάτες θα έχουν στη διάθεσή τους ένα χρονικό διάστημα προκειμένου να υποβάλλουν τις ενστάσεις τους, οι οποίες αν κριθούν βάσιμες τότε η κλήση δεν θα ισχύει.
Μέσα σε λίγους μήνες θα παρουσιαστεί και ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας
Σύμφωνα με εξαγγελίες της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, μέσα σε λίγους μήνες θα παρουσιαστεί και ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας όπου θα προβλέπονται αυστηρότερες ποινές για όσους τελούν τροχαίες παραβάσεις που συνδέονται με σοβαρά τροχαία ατυχήματα. Παράλληλα, στόχος είναι να δημιουργηθεί το Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας, ένα νομικό πρόσωπο υπό την εποπτεία του Υπουργείου Εσωτερικών, με συμμετοχή εκπροσώπων του Υπ. Οικονομικών, του Υπ. Υποδομών και Μεταφορών και της ΚΕΔΕ, που θα συλλέγει τα χρήματα από τα πρόστιμα και θα τα κατανέμει στους δήμους για δράσεις που θα αφορούν την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.