Για νέες απεργιακές κινητοποιήσεις ετοιμάζεται η Γερμανια, που θα μπλοκάρουν τα σιδηροδρομικά και αεροπορικά ταξίδια, προκαλώντας ένα ακόμα πρόβλημα για τον Όλαφ Σολτς και την κυβέρνησή του. Οι Γερμανοί πρόκειται να υποστούν νέο κυκλοφοριακό κομφούζιο, μετά την ανακοίνωση των μηχανοδηγών, για μια νέα 24ωρη στάση εργασίας, μετά την απεργία του πληρώματος καμπίνας της Lufthansa.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του συνδικάτου μηχανοδηγών GDL, η νέα απεργία θα λάβει χώρα, από τα ξημερώματα της Τρίτης 12/3 και θα διαρκέσει έως την Τετάρτη 14/3. Σε ανακοίνωση του το συνδικάτο ανέφερε ότι για τις υπηρεσίες εμπορευμάτων, η απεργία θα ξεκινήσει λίγες ώρες νωρίτερα, επιρρίπτοντας ευθύνες για το αδιέξοδο στον σιδηροδρομικό φορέα Deutsche Bahn και την αποτυχία των διαπραγματεύσεων.
Κυκλοφοριακό χάος για χιλιάδες επιβάτες
Πρόκειται για την έκτη απεργία του συνδικάτου από τον Νοέμβριο και σημειώνεται λιγότερο από μία εβδομάδα μετά από μια 35ωρη στάση από τους μηχανοδηγούς του που προκάλεσε χάος στα ταξίδια σε χιλιάδες επιβάτες των τρένων. Εκτός από την απεργία στα τρένα, το πλήρωμα καμπίνας της Lufthansa πρόκειται να απεργήσει αύριο (12/3) στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης και στο αεροδρόμιο του Μονάχου την Τετάρτη (13/3). Ο γερμανικός όμιλος αεροπορικών εταιρειών επλήγη ήδη από μια διήμερη απεργία από το προσωπικό εδάφους την περασμένη εβδομάδα, καθώς οι εργαζόμενοι πιέζουν για υψηλότερους μισθούς. Η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης αντιμετωπίζει μαζικές απεργίες εδώ και μήνες καθώς οι εργαζόμενοι και η διοίκηση πολλών τομέων παλεύουν για πιο ευνοϊκούς όρους και συνθήκες με φόντο τον υψηλό πληθωρισμό και την αδύναμη επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Λόγω της αποτυχημένης κατάληξης για μια βελτιωμένη προσφορά αύξησης του μισθού ως βασικό αίτημα, το συνδικάτο GDL «αναπόφευκτα οδήγησε σε εργατική δράση», δήλωσε ο επικεφαλής του GDL Claus Weselsky. Εκτός από τις αυξήσεις μισθών, το βασικό αίτημα του συνδικάτου GDL είναι μια μειωμένη εβδομάδα εργασίας κατά 35 ώρες, από 38 που είναι σήμερα, με πλήρεις αποδοχές. Ωστόσο σε νέο γύρο συνομιλιών τη Δευτέρα έχει καλέσει ο διευθυντής ανθρώπινου δυναμικού της Deutsche Bahn, Μάρτιν Σέιλερ.«Είμαστε πεπεισμένοι ότι θα καταφέρουμε να καταλήξουμε σε συμφωνία μόνο μέσω του διαλόγου στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων», ανέφερε. Η Deutsche Bahn είπε ότι είχε κάνει παραχωρήσεις που ανέρχονται σε αυξήσεις έως και 13%, ενώ είχε προσφέρει την επιλογή για μείωση της εβδομάδας εργασίας σε 37 ώρες από το 2026.