Αύξηση τιμών αποσκευές αεροπλάνου ΗΠΑ: Γιατί οι αεροπορικές εταιρείες «έβαλαν στο μάτι» τις αποσκευές
Νέο σχέδιο «καταστρώνουν» οι αεροπορικές εταιρίες για την ενίσχυση των κερδών τους με αντιμέτωπους τους άμεσα ενδιαφερόμενους. Αυτό, καθώς αναμένεται η αύξηση της τιμής για τον έλεγχο των αποσκευών, από την οποία, φυσικά, θα επιβαρύνονται οι επιβάτες. Η τελευταία αμερικανική αεροπορική εταιρία πουairop γνωστοποίησε την εν λόγω αύξηση, ανακοίνωσε ότι το κόστος της πρώτης παραδοτέας αποσκευής ενός επιβάτη ανέρχεται σε 35 δολάρια από 30 δολάρια που ήταν, και μιας δεύτερης αποσκευής σε 45 από 40 δολάρια. Η αεροπορική εταιρεία αύξησε για τελευταία φορά τα τέλη για παραδοτέες αποσκευές το 2018.
Η American Airlines και η United Airlines πραγματοποίησαν παρόμοιες μεταβολές, αυξάνοντας τα τέλη αποσκευών κατά περίπου 5 δολάρια, ενώ η JetBlue Airways και η Alaska Airlines ακολούθησαν την ίδια μέθοδο. Οι αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν διπλό πρόβλημα που τις αναγκάζει να επιστρατεύσουν τέτοιες πρακτικές στην τιμολόγηση υπηρεσιών τους. Το υψηλότερο κόστος εργασίας και η αύξηση του κόστους συντήρησης επηρεάζουν αρνητικά τα έσοδά τους. Ωστόσο, η εγχώρια ζήτηση έχει αμβλυνθεί, εντείνοντας τον ανταγωνισμό για τις τιμές από μέρους των αεροπορικών εταιρειών. Τα τέλη αποτελούν σημαντική και αυξανόμενη πηγή εσόδων για τις αεροπορικές εταιρείες.
Τα έσοδα των εταιριών
Οι αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ εισέπραξαν 6,8 δισεκατομμύρια δολάρια από τέλη αποσκευών το 2022, σύμφωνα με το Bureau of Transportation Statistics, από 5,3 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021. Η American Airlines δημιούργησε 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια από τέλη αποσκευών εκείνο το έτος, που αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 3% των εσόδων της για το 2022. Η United είχε έσοδα 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια, ή 2,6% των εσόδων της το 2022. Η Delta κέρδισε 980 εκατομμύρια δολάρια, ή το 2,1% των εσόδων της το 2022. Είναι πιθανό ότι αυτοί οι αριθμοί αυξήθηκαν το 2023, μια χρονιά ρεκόρ για ταξίδια με έξι από τις 10 πιο πολυσύχναστες ημέρες στην ιστορία της αεροπορίας των ΗΠΑ, σύμφωνα με τη Διοίκηση Ασφάλειας Μεταφορών (TSA). Με τις αεροπορικές εταιρείες να αυξάνουν τις τιμές στην πρώτη παραδοτέα αποσκευή κατά μέσο όρο κατά 17%, ο αριθμός αυτός θα μπορούσε να αυξηθεί ξανά φέτος.
Mείωση εσόδων από τα εισιτήρια
Αυτό θα συμβάλει στην αντιστάθμιση της μείωσης των αεροπορικών εισιτηρίων. Οι τιμές των εισιτηρίων ήταν κατά 6% χαμηλότερες τον Ιανουάριο σε σύγκριση με την περσινή περίοδο, σύμφωνα με τα στοιχεία του δείκτη τιμών καταναλωτή του Ιανουαρίου. Το διαδικτυακό ταξιδιωτικό πρακτορείο Hopper αναμένει ότι οι ναύλοι εσωτερικού θα παραμείνουν κάτω από το 2023 και τα προπανδημικά επίπεδα για τουλάχιστον το πρώτο εξάμηνο του έτους. Ο επικεφαλής οικονομολόγος του Hopper, Hayley Berg, ανέφερε ότι τα περισσότερα αεροπλάνα στον αέρα έχουν συμβάλει στη μείωση των τιμών και σημείωσε ότι: «Η ελάφρυνση των τιμών στα αεροπορικά εισιτήρια εσωτερικού έρχεται καθώς η χωρητικότητα των θέσεων εσωτερικού έχει διατηρήσει τουλάχιστον 5% αύξηση σε σχέση με τα επίπεδα του 2019 καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023».
Τελικά, τα τέλη αποσκευών αντιπροσωπεύουν μεταξύ 2% και 3% των εσόδων για τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ. Αλλά η αγορά θα κρίνει τις United, American και Delta έναντι ενός δυνατού 2023, οπότε κάθε μικρή αύξηση βοηθάει τα οικονομικά τους. Οι μετοχές των τριών αεροπορικών εταιρειών έχουν αυξηθεί μεταξύ 7% και 10% το 2024. Και υπάρχουν άλλοι πιο σημαντικοί παράγοντες, όπως το κόστος, η ζήτηση και οι περιορισμοί παραγωγικής ικανότητας, που θα έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο στα κέρδη. Φυσικά, τα κέρδη δεν είναι το πρώτο πράγμα στο μυαλό των ταξιδιωτών που τώρα δέχονται πλήγμα στο εισόδημά τους λόγω των υψηλότερων χρεώσεων των αερομεταφορέων.