Τις νέες τιμές διέλευσης σε 18 σταθμούς διοδίων του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού – σε σύνολο 48 – οι οποίες ισχύουν από σήμερα Δευτέρα 1/4, ανακοίνωσε η επιχείρηση. Την Παρασκευή 20/3, υπογράφηκε εν μέσω αντιδράσεων, η σύμβαση παραχώρησης της εταιρείας «Εγνατία Οδός ΑΕ», που αφορά τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου και των τριών κάθετων αξόνων (με αναβάθμιση των τελευταίων), για περίοδο 35 ετών. Η σύμβαση παραχώρησης υπεγράφη μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και του Υπερταμείου – μέλος του οποίου είναι και το ΤΑΙΠΕΔ που εκτελεί την εκχώρηση – και της εταιρείας ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. ως παραχωρησιούχου και των αρχικών μετόχων, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. και EGIS PROJECTS S.A.
Το αντίτιμο που θα καταβάλει ο παραχωρησιούχος εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ.
Με βάση το ΦΕΚ 1957/Β`/28.03.2024, οι νέες τιμές στους σταθμούς διαμορφώνονται ως εξής:
Όσον αφορά τους πλευρικούς σταθμούς διοδίων, οι τιμές διαμορφώνονται ως εξής:
Αναφορικά με την υπηρεσία EgnatiaPass, η Εγνατία Οδός σημειώνει ότι ισχύουν δύο συνδρομητικά προγράμματα εκπτώσεων:
1. Συνδρομητικό πρόγραμμα εκπτώσεων «Smart» στο οποίο μπορούν να εγγραφούν όλοι οι χρήστες της Εγνατίας Οδού που διαθέτουν οχήματα κατηγορίας 2, 3 και 4.
2. Συνδρομητικό πρόγραμμα εκπτώσεων «Citizen», στο οποίο μπορούν να εγγραφούν όλοι οι χρήστες της Εγνατίας Οδού που διαθέτουν αποκλειστικά και μόνο οχήματα κατηγορίας 2.
Κατά μήκους του οδικού άξονα της Εγνατίας Οδού συνεχίζουν να ισχύουν οι απαλλαγές δημοτών, με βάση το ΦΕΚ 4156/Β`/29.11.2017.
Κουτσούκος: Είναι θέμα σύμβασης
«Μία από τις υποχρεώσεις που υπάρχει στη διαδικασία της παραχώρησης και στη σύμβαση της παραχώρησης, η οποία είναι μια σύμβαση που έχει χειριστεί το ΤΑΙΠΕΔ, είναι ότι έπρεπε να αυξηθεί το διόδιο και σταδιακά σε ένα βάθος χρόνου», επισήμανε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εγνατίας Οδού Κώστας Κουτσούκος, μιλώντας στο ΕΡΤNews και τον Χρήστο Παγώνη, αναφερόμενος στην υπογραφή σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και στο τι αλλάζει με τα διόδια. Οπως είπε σχετικά «η διαδικασία αυτής της παραχώρησης είναι μια διαδικασία η οποία ξέρω πως είχε ξεκινήσει πολλά χρόνια πριν. Είναι δηλαδή μια διαχρονική εργασία, την οποία την χειριζόταν το ΤΑΙΠΕΔ, όχι η εταιρεία Εγνατία Οδός Α.Ε., και η οποία ολοκληρώθηκε προχθές με την υπογραφή μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και του παραχωρησιούχου. Η παραχώρηση χοντρικά αφορά πλέον τον οδικό άξονα της Εγνατίας Οδού, ο οποίος σε ένα χρονικό διάστημα θα πρέπει πλέον να τον διαχειρίζεται η νέα εταιρία ως δικαιούχος, ο παραχωρησιούχος.