Αθήνα

°C

kairos icon

Κυριακή

17

Νοεμβρίου 2024

alphafreepress.gr / ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ / Κινητικότητα 2024 αιτήσεις: Πώς θα γίνουν οι υποβολές για μετατάξεις και αποσπάσεις
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κινητικότητα 2024 αιτήσεις: Πώς θα γίνουν οι υποβολές για μετατάξεις και αποσπάσεις

Κινητικότητα 2024 αιτήσεις: Οι δημόσιοι υπάλληλοι μπορούν από τις 5 Απριλίου έως και τις 15 Απριλίου να πραγματοποιήσουν τις σχετικές υποβολές δηλώνοντας την προτίμησή τους σε μία από τις 16.234 κενές θέσεις για μετάταξη και σε μία από τις 2.923 θέσεις για απόσπαση

Πρεμιέρα σήμερα, Παρασκευή 5 Απριλίου, για τον Α΄ κύκλος κινητικότητας για το 2024, μέσω του οποίου το Δημόσιο καλύπτει τις ανάγκες στελέχωσης των υπηρεσιών του, δίνοντας τη δυνατότητα, σε κάθε υπάλληλο που έχει δικαίωμα συμμετοχής, να υποβάλει αίτηση για μετάταξη σε κενή οργανική θέση ή και για απόσπασή του για προσωρινή κάλυψη αναγκών. Οι δημόσιοι υπάλληλοι μπορούν από τις 5 Απριλίου έως και τις 15 Απριλίου να υποβάλουν αίτηση δηλώνοντας την προτίμησή τους σε μία από τις 16.234 κενές θέσεις για μετάταξη και σε μία από τις 2.923 θέσεις για απόσπαση. Υπενθυμίζεται ότι ο Α κύκλος κινητικότητας εντάσσεται στον ετήσιο κύκλο στελέχωσης που έχει θέσει σε εφαρμογή το Υπουργείο Εσωτερικών, μίας σύγχρονης και συγκροτημένης διαδικασίας, μέσω της οποίας επιτυγχάνεται η ομαλή κάλυψη των αναγκών του δημοσίου σε ανθρώπινο δυναμικό και η ορθολογική αξιοποίησή του.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης, το σύνολο των θέσεων για μετάταξη και απόσπαση που καθορίστηκαν κατόπιν αιτημάτων που υπέβαλαν 821 φορείς, ανέρχεται στις 19.157 θέσεις, με τους Δήμους και τις Περιφέρειες να έχουν αιτηθεί τον μεγαλύτερο αριθμό προσωπικού. Συγκεκριμένα 236 Δήμοι και οι 13 Περιφέρειες της χώρας αιτήθηκαν συνολικά 7.072 θέσεις ενώ, ενδεικτικά, 4.727 θέσεις έχουν αιτηθεί οι φορείς ΝΠΔΔ, 3.349 θέσεις τα Υπουργεία και 1.740 οι φορείς του Δημοσίου. Οι αιτήσεις προτίμησης μπορούν να υποβάλλονται για 10 συνολικά θέσεις έως και τριών φορέων, κατ΄ ανώτατο όριο. Η είσοδος των ενδιαφερομένων υπαλλήλων στην εφαρμογή του Μητρώου είναι διαθέσιμη στον σύνδεσμο https://hr.apografi.gov.gr.

Το Υπουργείο Παιδείας εφιστά την προσοχή στα ακόλουθα:

1) Σύμφωνα με την παρ. 6 αρ.3 του Ν. 4440/2016 (224Α’) όπως ισχύει: «[…]Οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δύναται να μεταταγούν ή να αποσπαστούν σε φορείς της παραγράφου 1 μόνο μέσω του ΕΣΚ, τηρουμένων των ισχυουσών διατάξεων για την αποδέσμευσή τους από την άσκηση εκπαιδευτικών καθηκόντων».

Επιπλέον, οι μετατάξεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε θέσεις διοικητικών υπαλλήλων, κατ’ εφαρμογή του ν. 4440/2016 (224Α’), δύναται να διενεργούνται και σε κλάδο κατώτερης κατηγορίας, εφόσον οι ενδιαφερόμενοι συναινούν ως προς αυτό σύμφωνα με το αρ.101 του Νόμου 4790/2021 (ΦΕΚ 48Α’).

Η προβλεπόμενη στις διατάξεις του αρ. 101 του ν. 4790/2021 μετάταξη σε κατώτερη κατηγορία, αφορά αποκλειστικά σε μετάταξη εκπαιδευτικών που έχουν διοριστεί ως εκπαιδευτικοί σε ανώτερη των τυπικών τους προσόντων κατηγορία, βάσει των ειδικών διατάξεων του ν. 1566/1986, ενώ βάσει του Υπαλληλικού Κώδικα η κατάταξή τους αντιστοιχεί σε κατώτερη κατηγορία, σύμφωνα και με το αρ. πρωτ. ΔΙΔΑΔ/Φ.49 Κ/1155 / 19605 π.ε./02-02-2023 έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών. (Π.χ. εκπαιδευτικός απόφοιτος Τ.Ε.Ι. στην εκπαίδευση μπορεί να ανήκει σε κλάδο κατηγορίας ΠΕ, αλλά στη διοίκηση θα καταταγεί σε κλάδο κατηγορίας ΤΕ).

2) Εντός δέκα ημερών από την ημερομηνία έναρξης υποβολής των αιτήσεων οι εκπαιδευτικοί που διαθέτουν τα απαιτούμενα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα για την προς κάλυψη θέση, υποβάλλουν, ηλεκτρονικά, αίτηση στην υπηρεσία υποδοχής. Οι αιτήσεις προτίμησης μπορούν να υποβάλλονται για δέκα (10) συνολικά θέσεις έως και τριών (3) φορέων κατ` ανώτατο όριο.

Η αίτηση επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης

Η αίτηση επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (75Α’) και η ανακρίβεια των δηλούμενων στοιχείων επισύρει τις προβλεπόμενες ποινικές και πειθαρχικές κυρώσεις. Σε περίπτωση που εκπαιδευτικός διαπιστώσει λάθη ή ελλείψεις στα προσωπικά του στοιχεία ή/και στα προσόντα του, θα πρέπει να επικοινωνήσει με τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης όπου ανήκει οργανικά, η οποία είναι υπεύθυνη για τη σωστή τήρηση του μητρώου των εκπαιδευτικών αρμοδιότητάς της, προκειμένου να προβεί στην
άμεση επικαιροποίηση των στοιχείων.

Οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα πρέπει να αποστείλουν την οριστικοποιημένη αίτησή τους, αμέσως μετά την υποβολή της, στη Διεύθυνση όπου ανήκουν οργανικά σε μορφή PDF. Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης καθώς και οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης οφείλουν να εισέλθουν στο σύστημα, να λάβουν γνώση των αιτήσεων που έχουν υποβληθεί από τους εκπαιδευτικούς της αρμοδιότητάς τους και να αποστείλουν στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, οι μεν Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη Διεύθυνση Διοίκησης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Τμήμα Α’ Κινητικότητας Εκπαιδευτικού Προσωπικού Π.Ε., οι δε Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο Τμήμα Β’ Κινητικότητας Εκπαιδευτικού Προσωπικού Δ.Ε. της ίδιας Διεύθυνσης, μόνο με email στο [email protected] και όχι ταχυδρομικά, μόνο την αίτηση του εκπαιδευτικού την οποία υπέβαλε στο apografi.gov.gr μέχρι 17-04-2024 ή έγγραφο ότι δεν υποβλήθηκαν αιτήσεις μέσω του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας στον Α’ κύκλο κινητικότητας 2024.

Το αρχείο θα έχει ως ονομασία το επώνυμο του εκπαιδευτικού, τον Αριθμό Μητρώου του και τη λέξη ΜΕΤΑΤΑΞΗ ή ΑΠΟΣΠΑΣΗ ή και τα δύο αν αφορά και τις δύο υπηρεσιακές μεταβολές. (π.χ. ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΙΔΟΥ-252525-ΜΕΤΑΤΑΞΗ.pdf).

Τα απαραίτητα δικαιολογητικά

Στη συνέχεια, προκειμένου τα Κεντρικά Υπηρεσιακά Συμβούλια Εκπαίδευσης (Κ.Υ.Σ.Π.Ε./Κ.Υ.Σ.Δ.Ε.) να εξετάσουν τη δυνατότητα αποδέσμευσης των εκπαιδευτικών, που έχουν υποβάλει αίτηση, από τα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα, θα πρέπει, το αργότερο εντός μίας εβδομάδας από την ημερομηνία λήξης υποβολής των αιτήσεων, ήτοι μέχρι 24-04-2024 να αποσταλούν όλα τα  παρακάτω δικαιολογητικά σε ένα αρχείο pdf για τον κάθε εκπαιδευτικό μόνο με email στο [email protected] και όχι ταχυδρομικά, το οποίο θα έχει ως ονομασία το επώνυμο του εκπαιδευτικού, τον Αριθμό Μητρώου του και τη λέξη ΜΕΤΑΤΑΞΗ ή ΑΠΟΣΠΑΣΗ ή και τα δύο αν αφορά και τις δύο υπηρεσιακές μεταβολές. (π.χ. ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΙΔΟΥ-252525-ΜΕΤΑΤΑΞΗ.pdf):

1) Πρόσφατο Πιστοποιητικό Υπηρεσιακών Μεταβολών, το οποίο να είναι πλήρες και στο οποίο θα πρέπει οπωσδήποτε να αναφέρονται τα παρακάτω:

i) η ημερομηνία και η πράξη μονιμοποίησης.

ii) οι εκπαιδευτικές άδειες και οι άδειες άνευ αποδοχών (χρονικό διάστημα από….έως…). Σε περίπτωση που δεν έχει γίνει χρήση να αναφέρεται ρητά.

iii) εάν ο εκπαιδευτικός έχει συμπληρώσει διετία από το διορισμό και εάν έχει συμπληρώσει διετία: α) από προηγούμενη μετάταξη για τη διενέργεια νέας μετάταξης ή απόσπασης και β) από προηγούμενη απόσπαση για τη διενέργεια νέας απόσπασης.

iv) εάν ο εκπαιδευτικός είναι διορισμένος στην Ε.Α.Ε. θα πρέπει να έχει συμπληρώσει 5 χρόνια στην Ε.Α.Ε. καθώς, σύμφωνα με την παρ.5 του αρ.62 του ν.4589/2019 (13Α’) όπως ισχύει με το αρ.42 του ν.4722/2020 (111Α’) «οι νεοδιοριζόμενοι υποχρεούνται να
παραμείνουν στην περιοχή διορισμού τους για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο (2) σχολικών ετών και οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή που επιφέρει μεταβολή της τοποθέτησης αυτής, όπως απόσπαση ή μετάθεση, βάσει γενικής ή ειδικής διάταξης κατά το ως άνω χρονικό διάστημα, δεν επιτρέπεται. Σε περίπτωση διορισμού στην Ε.Α.Ε. ισχύει η υποχρέωση του προηγούμενου εδαφίου και, επιπροσθέτως, ο νεοδιοριζόμενος υποχρεούται να υπηρετήσει στην Ε.Α.Ε. για χρονικό διάστημα τουλάχιστον πέντε (5) ετών».

v) εάν έχει γίνει ανάκληση μετάταξης ή απόσπασης τα τελευταία δύο χρόνια καθώς σύμφωνα με το αρ. 27 του ν.4807/2021 (96Α’): «Αν υπάλληλος παραβεί την υποχρέωση ανάληψης υπηρεσίας εντός της ως άνω κατά περίπτωση προβλεπόμενης αποκλειστικής προθεσμίας ή η απόφαση μετακίνησης ανακληθεί, κατόπιν αιτήσεως του υπαλλήλου, για λόγους που δεν αφορούν τη νομιμότητα της πράξης, δεν επιτρέπεται να αποσπαστεί ή να μεταταχθεί με γενικές ή ειδικές διατάξεις προ της παρόδου δύο (2) ετών από το πέρας της αποκλειστικής προθεσμίας ανάληψης ή από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης ανάκλησης, με εξαίρεση τους λόγους υγείας της παρ. 5 του άρθρου 7».

vi) εάν υπάρχει κώλυμα μετάταξης σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

2) Βεβαίωση ελέγχου γνησιότητας δικαιολογητικών προσωπικού μητρώου εκπαιδευτικού.

3) Απλό αντίγραφο πτυχίου ή πτυχίων.

Οι εκπαιδευτικοί δεν υποβάλλουν αίτηση για αποδέσμευση δεδομένου ότι, υποβάλλοντας αίτηση μέσω του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας, οι Υπηρεσίες προβαίνουν σε οφειλόμενες ενέργειες προκειμένου να τηρηθούν οι διαδικασίες όπως αναφέρονται στην παρ. 6 αρ.3 του Ν. 4440/2016 (224Α’) όπως ισχύει. Επιπλέον, όταν θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων των
ενδιαφερομένων, κατά τον έλεγχο προϋποθέσεων μετακίνησης μέσω του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας αν δεν έχετε λάβει από την Υπηρεσία μας απάντηση σχετικά με την αποδέσμευση ή μη των εκπαιδευτικών, επιλέγετε από τον πίνακα Αποτέλεσμα Ελέγχου
Προϋποθέσεων Μετακίνησης, το πεδίο «Ο Έλεγχος προϋποθέσεων μετακίνησης εκκρεμεί» και στις παρατηρήσεις συμπληρώνετε το ακόλουθο κείμενο: «Εκκρεμεί η έγκριση ή μη της αποδέσμευσης από την άσκηση των εκπαιδευτικών καθηκόντων, σύμφωνα με την παρ. 6 του αρ.3 του Ν.4440/2016 (224Α’). Μόλις εκδοθεί η σχετική απόφαση από την Κ.Υ. του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. θα σας την αποστείλουμε αμελλητί».

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις