Στο 3ο Γυμνάσιο Πολίχνης στη Θεσσαλονίκη θα γίνουν από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη τα αποκαλυπτήρια της νέας πλατφόρμας, stop-bullying.gov.gr, για τις καταγγελίες περιστατικών σχολικής βίας. Από την πλευρά του ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης παρουσίασε την ηλεκτρονική πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr στην οποία θα γίνονται οι επώνυμες καταγγελίες περιστατικών σχολικής βίας από μαθητές, γονείς και κηδεμόνες.
Επιστρέφει η 5ήμερη αποβολή και η οριστική αποβολή
Ανάμεσα στις παρεμβάσεις στις οποίες προχωρά το υπουργείο Παιδείας για την αντιμετώπιση του φαινομένου που γνωρίζει έξαρση είναι η διαχείριση σε δύο επίπεδα. Σε πρώτο βαθμό θα ασχολείται το σχολείο και αν το περιστατικό αξιολογηθεί ως πολύ σοβαρό, τότε θα το διαχειρίζεται η διεύθυνση εκπαίδευσης: μια τετραμελής επιτροπή η οποία θα αποτελείται από ψυχολόγο, κοινωνικό λειτουργό και δύο εκπαιδευτικούς.
Ψηφιοποιείται το θέμα των απουσιών
Θα διατεθεί εφαρμογή e-parents στους γονείς όπου θα μπορούν να βλέπουν σε άμεση ψηφιακή ενημέρωση η πορεία του μαθητή, οι απουσίες κ.α. μέσω των δεδομένων που καταχωρούνται στο myschool
Θα απαγορεύεται η διαγραφή απουσιών στο τέλος της χρονιάς με ρητές εξαιρέσεις όπως οι ιατρικοί λόγοι. Το μέτρο θα εφαρμοστεί από τον Σεπτέμβριο
Οι 114 απουσίες δεν θα είναι αδικαιολόγητες. Έως 2 ημέρες θα μπορούν να δικαιολογούν οι γονείς, για περισσότερες απαιτείται ιατρική γνωμάτευση
Θα υπάρχει η δυνατότητα επιστροφής της 5ημερης αποβολής.
Θα μπορεί ο σύλλογος διδασκόντων να προχωρεί πιο εύκολα σε αλλαγή τμήματος και θα περιοριστεί η γραφειοκρατία για αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος
Αν κάποιος κάνει φθορά, ηθελημένο βανδαλισμό. Το κόστος της θα βεβαιώνεται στην οικογένεια του δράστη.
Τι θα ισχύει για τα κινητά τηλέφωνα
Ειδικά για τη χρήση κινητών τηλεφώνων στα σχολεία ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε ότι η χρήση του πάει μαζί με τα πιο βαριά περιστατικά bullying.
Γι αυτό ορίζονται συνέπειες όπως ότι ο σύλλογος μπορεί να επιβάλει 5ημερη αποβολή για αποτύπωση περιστατικού σχολικής βίας.
Αν υπάρξει διαρροή προσωπικών δεδομένων για προσωπικές στιγμές παιδιών στο διαδίκτυο τότε θα υπάρχει ακαριαία αλλαγη σχολικού περιβάλλοντος.
Τα βασικά σημεία της ομιλίας Μητσοτάκη
Η διαδικτυακή πλατφόρμα θα δίνει τη δυνατότητα να γνωρίζουμε το περιστατικό και να μπορούμε να παρέμβουμε με τα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας και θα εξασφαλίζεται και η ανωνυμία.
Τα πρωτόκολλα δεν είναι τίποτα άλλο από αυτά που λένε οι ειδικοί τι μπορούμε να κάνουμε για να διαχειριστούμε τα περιστατικά με τον καλύτερο τρόπο.
Σας καλώ να σπάσουμε τη σιωπή και αυτό δεν αφορά μόνο τα θύματα αλλά και τους παρατηρητές. Δεν είναι μαγκιά να σπας τον άλλο στο ξύλο ή να τον λοιδορείς για τις επιλογές που κάνει. Αν ο θύτης νιώσει αποκομμένος αυτό είναι το πρώτο βήμα. Αν βρούμε έναν τρόπο να απομονώσουμε αυτές τις συμπεριφορές και να πουμε ότι υπάρχουν κανόνες και όρια τα οποία οταν ξεπερνιώνται υπάρχουν συνέπειες.
Υπάρχουν και όρια τα οποία όταν ξεπερνιόνται θα πρέπει να υπάρχουν συνέπειες.
Ερώτηση μαθήτριας στον πρωθυπουργό: Ως μαθητής δεχθήκατε βία ή κάποιος φίλος σας και πως το αντιμετωπίσατε;
Και εμένα μου πετούσαν την τσάντα από το παράθυρο, ήταν ένα αστείο που έκαναν στους καλούς μαθητές. Ηταν χαβαλές τότε. Και εγώ έτσι το αντιμετώπιζα. Τότε αυτά τα φαινόμενα δεν τους δίναμε πολύ μεγάλη σημασία, ήταν μέρος της σχολικής ζωής. Μπορεί να μην με επηρέασε, αλλά μπορώ να σου πω με βεβαιότητα πως συμμαθητές μας υ[υπέφεραν και έχουν μία πολύ κακή εικόνα για το σχολείο και τέτοια φαινόμενα τους τραυμάτισαν. Είναι τραύματα που μπορεί να αφήσουν και κατάλοιπα. Τώρα ξέρουμε περισσότερα.
Θα μιλήσεις σε όποιον εμπιστεύεσαι. Ο γονιός, κάποιος δάσκαλος που μπορεί να μην είναι ο διευθυντής αλλά εσύ εμπιστεύεσαι.
Ερώτηση μαθητή στον πρωθυπουργό: Γιατί δεν επαρκούσαν τα μέτρα που υπήρχαν και έγινε αυτή η πλατφόρμα
Δεν επαρκούσαν και η πλατφόρμα είναι ένα πρόσθετο εργαλείο, δεν λέω ότι θα λύσει όλα τα προβλήματα. Δεν θα δεχθώ να γίνει καταγγελία και να χαθεί. Γι αυτό και είμαστε σίγουροι πως όποιος πει και περιγράψει το περιστατικό μπούλινγκ θα λυθεί.
Ερώτηση μαθήτριας στον πρωθυπουργό: Είχαν δεχθεί βία ως μαθητές;
Τα παιδιά μου είχαν το προνόμιο ή μειονέκτημα να είναι σε ένα σχολικό περιβάλλον που ήμουν γνωστός. Ναι τα παιδιά είχαν όμως την άνεση να τα συζητήσουν μαζί μας και σχετικά εύκολα μπορέσαμε να τα επιλύσουμε. Δεν μου είναι κάτι ξένο και ως γονιός και έχει μεγάλη σημασία τα παιδιά να αισθάνονται την άνεση να συζητούν. Και μεγάλο ρόλο παίζουν και οι παρέες. Να πεις θα πάμε μαζί να μιλήσουμε για το θέμα αυτό.
Θα πρέπει να μπουν περιορισμοί στη χρήση κινητών
Εμείς δεν είχαμε κινητά. είναι λίγο δύσκολο να φανταστείτε μια εποχή χωρίς κινητό, email, υπολογιστή. Δεν είμαστε τεκνοφοβικοί. Ομως υπάρχει ζήτημα με την εξάρτηση σε μικρές ηλικίες από το κινητο. είναι εργαλείο αναπαραγωγής εικόνων που μπορεί να συνιστούν ακραία έκφραση μπούλινγκ. Στις ΗΠΑ γίνεται χρήση τεχνητής νοημοσύνης για διακίνηση fake φωτογραφιών. Θα πρέπει να μας προβληματίσει. Κάνω μία έκκληση στα παιδιά. Το κινητό είναι εργαλείο αλλά δεν μπορεί να υποκαταστήσει την επαφή, το αθλητισμό. Είναι βέβαιο όμως ότι πρέπει να βάλουμε περιορισμούς στη χρήση του κινητού στο σχολείο.