Η παράλειψη ενός απλού και γρήγορου ελέγχου αποτελεί την αιτία που πολλοί βλέπουν ότι η κατανάλωση καυσίμου στο ΙΧ τους έχει αυξηθεί. Μία άνιση μάχη με τις τιμές των προϊόντων που διαρκώς αυξάνονται δίνουν οι καταναλωτές, οι οποίοι αναζητούν εναγωνίως τρόπους προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα. Παρατηρείται «πονοκέφαλος» στα νοικοκυριά καθώς εξακολουθούν να προκαλούν οι υψηλές τιμές στα καύσιμα που καθιστούν επώδυνη κάθε επίσκεψη στα πρατήρια καυσίμου. Για τη μείωση, ωστόσο, των… ραντεβού με την αντλία, οι οδηγοί πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, αποφεύγοντας τα όποια λάθη που θα μπορούσαν να εκτοξεύσουν την κατανάλωση καυσίμου.
Οι περισσότεροι γνωρίζουν ότι η κατανάλωση καυσίμου εξαρτάται από μια ποικιλία παραγόντων, συμπεριλαμβανομένων του τύπου του κινητήρα, και της οδηγικής μας συμπεριφοράς (βλ. ταχύτητα κίνησης). Στον αντίποδα, δεν είναι πολλοί αυτοί που ξέρουν ότι το πόσο «καίει» ένα αυτοκίνητο βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση και με την πίεση των ελαστικών. Αν τα ελαστικά έχουν υποστεί μεγάλη απώλεια αέρα, όχι μόνο παραμορφώνεται το πέλμα τους κατά την κύλιση στην άσφαλτο, αλλά ταυτόχρονα αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου.
Πώς συμβαίνει αυτό;
Αρχικά, πρέπει να διευκρινίσουμε ότι κάθε ελαστικό εμφανίζει απώλεια πίεσης 1 psi ανά μήνα, λόγω φυσικών αιτιών όπως είναι τα μόρια του αέρα που είναι μικρότερα από τους πόρους της γόμας, με αποτέλεσμα να διαφεύγουν από το ελαστικό και να διαχέονται στην ατμόσφαιρα. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με την Continental, η πίεση του αέρα μειώνεται κατά επιπλέον 1-2 psi για κάθε πτώση της θερμοκρασίας κατά 10 βαθμούς Κελσίου. Ως εκ τούτου, ακόμα και μία απώλεια της τάξεως των 3 psi/μήνα μπορεί να θεωρηθεί φυσιολογική, και ως εκ τούτου δεν συντρέχει σοβαρός λόγος ανησυχίας για τους οδηγούς. Χωρίς αυτό, να σημαίνει πως δεν πρέπει να ελέγχουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα την πίεση των ελαστικών και να «συμπληρώνουν» αέρα μιας και απώλεια πίεσης συνεπάγεται αύξηση της κατανάλωσης.
Αυτό διότι, μία μηνιαία απώλεια ίση με 3 psi, σε επίπεδο εξαμήνου θα μεταφραστεί σε απώλεια 18 psi, κάτι που αντιστοιχεί σε αύξηση της κατανάλωσης κατά περίπου 4%. Ως ποσοστό μπορεί να ακούγεται μικρό, ωστόσο, αν το αναγάγει κανείς στα δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα τα οποία διανύει ένα αυτοκίνητο κάθε χρόνο, τότε μεταφράζεται σε αρκετά επιπλέον λίτρα καυσίμου τα οποία καταναλώνονται εξαιτίας της χαμηλής πίεσης των ελαστικών. Αν, λοιπόν, θέλουμε να μειώσουμε τις επισκέψεις στην αντλία, καλό είναι να ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών τουλάχιστον μία φορά τον μήνα, ώστε να διασφαλίζουμε ότι έχουν την ενδεδειγμένη πίεση (αναγράφεται στο εγχειρίδιο κατασκευαστή και στο αυτοκόλλητο στην πόρτα του οδηγού).