Έρχεται ένα νέο σύστημα πληρωμής στα εισιτήρια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, για την πρόσβαση του επιβατικού κοινού προς αυτά, καθώς θα αντικαταστήσει το χάρτινο εισιτήριο. Το συγκεκριμένο νέο σύστημα πληρωμής, θα τεθεί το επόμενο διάστημα σε εφαρμογή στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας και θα ολοκληρωθεί σταδιακά μέχρι το τέλος του 2024, αλλάζοντας έτσι τον τρόπο μετακινήσεων του επιβατικού κοινού.
Πρόκειται για το σύστημα “Tap’N’Pay” που θα επιτρέπει στον επιβάτη να επιβιβάζεται στα ΜΜΜ της Αθήνας, δίχως να χρειάζεται να προμηθευτεί τα εισιτήρια ATH.ENA Ticket και ATH.ENA Card. Αυτό που θα χρειάζεται ο πολίτης να κάνει, είναι να πλησιάζει την τραπεζική του κάρτα (είτε την ίδια, είτε το ψηφιακό αντίγραφό της στο κινητό τηλέφωνο), σε ειδικό αναγνώστη στα επικυρωτικά μηχανήματα.
Σε εφαρμογή το επόμενο χρονικό διάστημα
Όπως δήλωσε η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου σε συζήτηση που συμμετείχε στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, ότι η εφαρμογή ενώ πήγε παραπίσω, πλέον έχει μετατεθεί για το επόμενο χρονικό διάστημα. Σύμφωνα πάντα με τις ανακοινώσεις, αυτό το σύστημα ανέπαφων πληρωμών θα ξεκινούσε από τις λεωφορειακές γραμμές express προς αεροδρόμιο τον Μάρτιο του 2024.Ειδικότερα, η κα Αλεξοπούλου δήλωσε ότι «ήδη σε κάποιες πόλεις όπως η Κέρκυρα και η Λάρισα η υπηρεσία αυτή προσφέρεται και πολύ σύντομα θα τεθεί σε εφαρμογή και στην Αθήνα πρώτα απ’ όλα στις γραμμές express που εξυπηρετούν το αεροδρόμιο ως το τέλος του 2024 αυτή η υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη σε όλα τα λεωφορεία».
Αξίζει να διευκρινιστεί, ότι τα υφιστάμενα εισιτήρια δεν θα καταργηθούν, καθώς θα συνεχίσουν να προσφέρονται ως εναλλακτική επιλογή, διευκολύνοντας όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες, όπως είναι αρκετοί ηλικιωμένοι. Ωστόσο αναμένεται να εξαφανιστούν, μιας και το νέο σύστημα θα επιλέγεται από όλο και περισσότερους επιβάτες.
Πλεονεκτήματα νέου συστήματος
Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα που θα προσφέρει το νέο σύστημα στον χρήστη είναι ότι αυτός θα εξοικονομεί χρόνο, καθώς δεν θα χρειάζεται να αναζητά τα σημεία πώλησης εισιτηρίων. Επιπροσθέτως, δεν θα χρειάζεται να γνωρίζει τα διαθέσιμα προϊόντα μετακίνησης για να επιλέξει το κατάλληλο. Όπως έχουμε γράψει, το σύστημα θα έχει τη δυνατότητα να αναλύσει τα δεδομένα μετακίνησης και η χρέωση στην τραπεζική κάρτα θα είναι ανάλογη με τις διαδρομές, με επιλογή της βέλτιστης.
Θα συμβάλει, επίσης, στην προστασία του περιβάλλοντος, καθώς η μείωση της έκδοσης χάρτινων εισιτηρίων θα σημάνει τον μετριασμό του φαινομένου της απόρριψής τους σε δημόσιους χώρους, το οποίο παρατηρείται έντονα. Τέλος, το νέο σύστημα θα παρέχει τη δυνατότητα υποστήριξης MaaS (Mobility as a Service), για διασύνδεση με εφαρμογές συνεργατών κινητικότητας όπως ταξί, ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά ποδήλατα, αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρείες, κτλ.