Οι τελευταίες «πινελιές» απομένουν για την ολοκλήρωση των περισσότερων σταθμών του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο, όπως έχει δεσμευθεί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, θα δοθεί σε εμπορική λειτουργία τον Νοέμβριο του 2024. Σύμφωνα με δηλώσεις, ο πιο εντυπωσιακός σταθμός Μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι ο σταθμός «Βενιζέλου», o οποίος χωροθετείται ανάμεσα στους σταθμούς «Δημοκρατίας» και «Αγία Σοφία», στη συμβολή των οδών Εγνατία και Βενιζέλου. Οι εργασίες στον σταθμό είχαν παγώσει μετά την αποκάλυψη σημαντικών αρχαιοτήτων και την επακόλουθη διαμάχη για την ορθή διαχείρισή τους. Τελικά υιοθετήθηκε η λύση της απόσπασης και επανατοπέθέτησης των αρχαιοτήτων. Η έκταση του Σταθμού Βενιζέλου είναι 1.260 τ.μ. όμως η αρχαιολογική έρευνα κάλυψε τουλάχιστον 3.500 τ.μ. Αποκαλύφθηκε η ιδρυτική φάση της πόλης του Κασσάνδρου, η οποία αναπτύχθηκε σύμφωνα με το Ιπποδάμειο σύστημα, στους ίδιους οδικούς άξονες, με μικρές μετατοπίσεις.
Αποκαλύφθηκαν, ακόμα, τα στρώματα της ελληνιστικής και ρωμαϊκής κεντρικής οδού, η οποία στα νότια πλαισιωνόταν με την πεσσοστήρικτη στοά, που εξασφάλιζε την πρόσβαση προς την οικοδομική νησίδα. Σε βίντεο που είχε δημοσιεύσει πριν από λίγα χρόνια η Ελληνικό Μετρό (σ.σ. δείτε το παραπάνω) μπορούμε να πάρουμε μία γεύση για το πώς θα είναι η τελική μορφή του Σταθμού «Βενιζέλου» μόλις αυτός παραδοθεί στο επιβατικό κοινό. Όπως είναι αντιληπτό, φέρει σύγχρονη αρχιτεκτονική σχεδίαση η οποία «παντρεύεται» αρμονικά με τις αρχαιότητες που επιτρέπουν στο επιβατικό κοινό να περιηγηθεί νοερά στο πλούσιο πολιτιστικό απόθεμα της Θεσσαλονίκης.
Υπενθυμίζεται ότι η βασική Γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι μήκους 9,6 χλμ. με 13 σταθμούς οι οποίοι θα είναι οι εξής: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πλατεία Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Συντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη, Νέα Ελβετία. Θα εξυπηρετεί περί τους 250.000 επιβάτες καθημερινά, ενώ υπολογίζεται ότι θα «απομακρύνει» από το οδικό δίκτυο της πόλης περίπου 60.000 ΙΧ ημερησίως, μειώνοντας τους ρύπους CO2 κατά 212 τόνους. Λίγους μήνες με την κοπή του πρώτου εισιτηρίου στη βασική Γραμμή, θα ακολουθήσουν τα εγκαίνια της επέκτασης προς Καλαμαριά.