Το Μετρό στην Αθήνα επεκτείνεται συνεχώς, καθώς στο επόμενο στάδιο ανάπτυξης του είναι να φτάσει προς τα Νότια Προάστια, μέχρι την Γλυφάδα. Η ύπαρξη του Μετρό στην πρωτεύουσα, έχει διευκολύνει το επιβατικό κοινό στις καθημερινές του διαδρομές, και αναμένονται και οι υπόλοιπες επεκτάσεις να υλοποιηθούν, για να να καταστούν ευκολότερες οι καθημερινές μετακινήσεις ακόμα περισσότερων κατοίκων του Λεκανοπεδίου.
Ειδικότερα, αρχικά η Γραμμή 4 βρίσκεται σε φάση υλοποίησης καταγράφοντας συνεχή πρόοδο, και ο διαγωνισμός για την επέκταση της Γραμμής 2 προς τη Δυτική Αττική, βρίσκεται ένα βήμα πριν την ολοκλήρωση. Σε δεύτερο πλάνο, η Ελληνικό Μετρό ήδη εξετάζει την επόμενη μέρα του δικτύου μητροπολιτικού σιδηρόδρομου. Μία από τις επόμενες επεκτάσεις που βρίσκονται στην «ατζέντα» της Ελληνικό Μετρό, είναι αυτή της Γραμμής 2 (κόκκινη), ώστε πέρα από την όδευσή της στη Δυτική Αττική (μέσω του έργου που βρίσκεται προ των πυλών), να φτάσει και στα Νότια Προάστια της Αθήνας.
Συγκοινωνιακή μελέτη
Τον Απρίλιο του 2021 είχε ολοκληρωθεί συγκοινωνιακή μελέτη που κατέδειξε ότι η βέλτιστη χάραξη έχει μήκος 4,5 χλμ. και περιλαμβάνει την κατασκευή τριών νέων σταθμών:
- Ο πρώτος στην Άνω Γλυφάδα, κάτω από την Πλατεία Μακεδονίας, ο δεύτερος στη συμβολή της Βουλιαγμένης με τη Γρηγορίου Λαμπράκη και ο τρίτος και τελευταίος στην πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου στη Γλυφάδα.
- Η επέκταση της κόκκινης Γραμμής στη Γλυφάδα βρίσκεται για πολλά χρόνια στον «πάγο», αλλά δεν αποκλείεται να μπει σε σειρά προτεραιότητας, λόγω της μεγάλης επένδυσης στο Ελληνικό, η οποία αναμένεται να επανατοποθετήσει τη χώρα στον διεθνή επενδυτικό χάρτη και να οδηγήσει στην αναβάθμιση της τουριστικής της ανάπτυξης.
Η Γραμμή 2 στη Δυτική Αττική
Σχετικά με την επέκταση της Γραμμής 2 προς Δυτική Αττική, όπως έχουμε για το έργο έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον 4 σχήματα και πλέν εκκρεμεί η β’ φάσης του διαγωνισμού που αφορά στην κατάθεση των τεχνικών και εν συνεχεία οικονομικών προσφορών, ώστε να υπάρξει ανάδοχος και να ξεκινήσουν οι εργασίες.
- Προβλέπεται η δημιουργία γραμμής μήκους 4 χλμ. και 3 νέοι σταθμοί (Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος), ενώ περιλαμβάνεται και η επέκταση του Αμαξοστασίου Ελαιώνα.
- Αργότερα, η γραμμή αναμένεται να φτάσει ακόμα πιο Δυτικά, και συγκεκριμένα στις Αχαρνές, με δύο ακόμα σταθμούς σε Καματερό και Ζεφύρι.
Κάθε έργο που αφορά επέκταση του Μετρό, εκτιμάται ότι συνοδεύεται σημαντικά οφέλη, όπως είναι η διευκόλυνση των μετακινήσεων των πολιτών, η απομάκρυνση μεγάλου αριθμού ΙΧ από τους δρόμους και η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.