Αθήνα

°C

kairos icon

Δευτέρα

23

Δεκεμβρίου 2024

alphafreepress.gr / ΕΛΛΑΔΑ / Νέος ΚΟΚ όρια ταχύτητας στην Αθήνα: Μια επιβεβλημένη αλλαγή
ΕΛΛΑΔΑ

Νέος ΚΟΚ όρια ταχύτητας στην Αθήνα: Μια επιβεβλημένη αλλαγή

30 χλμ./ώρα όριο ταχύτητας -Γιατί πρέπει να γίνει στην Αθήνα

Σε δημόσια διαβούλευση θα τεθεί σύντομα ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος θα σηματοδοτήσει μεγάλες αλλαγές για το οδικό δίκτυο της χώρας μας, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης των ορίων ταχύτητας εντός της πόλης, ώστε να γίνουν οι δρόμοι ασφαλέστεροι. Ειδικότερα, εντός των πόλεων σχεδιάζεται το όριο ταχύτητας να μην υπερβαίνει τα 30 χλμ./ώρα (από τα 50 χλμ./ώρα σήμερα), κάτι το οποίο, φυσικά, δεν θα ισχύει στους κεντρικούς οδικούς άξονες όπου τα όρια ταχύτητας θα είναι μεγαλύτερα. Σε πολλούς, μάλιστα, από τους δρόμους όπου το όριο ταχύτητας θα μειωθεί στα 30 χλμ./ώρα, θα τοποθετηθούν κάμερες που θα φροντίζουν έτσι ώστε οι οδηγοί να μην βυθίζουν το πόδι τους στο γκάζι, στήνοντας παγίδες θανάτου στους λοιπούς χρήστες του οδικού δικτύου.

Γιατί πρέπει να μειωθεί το όριο ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα;

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος (Transport & Environment), σχεδόν ένας στους δύο (45%) πεζούς που παρασύρονται από ΙΧ που κινείται ταχύτητα 50 χλμ./ώρα χάνει τη ζωή του. Στον αντίποδα, όταν το ΙΧ κινείται με ταχύτητα 30 χλμ./ώρα, τη ζωή του χάνει μόλις το 5% των παρασυρόμενων πεζών. Η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός των πόλεων από τα 50 χλμ./ώρα στα 30 χλμ./ώρα επιφέρει μείωση και του αριθμού των σοβαρά τραυματιών από τροχαία ατυχήματα. Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η γερμανική πόλη Μίνστερ στο κρατίδιο Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας όπου η αλλαγή του ορίου στα 30 χλμ./ώρα οδήγησε σε μείωση των σοβαρών τραυματιών κατά 72%.

Εντυπωσιακά είναι τα αποτελέσματα από τη μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα, μεταξύ άλλων, και στη γαλλική Γκρενόμπλ, όπου ο αριθμός πεζών που τραυματίστηκαν ή σκοτώθηκαν μειώθηκε κατά 50%, σύμφωνα με μελέτη του γαλλικού εθνικού ερευνητικού ινστιτούτου Cerema. Έρευνες, μάλιστα, δείχνουν ότι όταν ένας οδηγός μειώνει την ταχύτητά του μόλις κατά 10%, οι πιθανότητες να προκληθεί θανατηφόρο τροχαίο μειώνεται κατά 30%. Αυτό διότι όσο πιο αργά κινείται ένα αυτοκίνητο, τόσο πιο γρήγορα ακινητοποιείται. Ειδικότερα, στα 50 χλμ./ώρα ένα αυτοκίνητο χρειάζεται περίπου 28 μ. προκειμένου να ακινητοποιηθεί, όταν στα 30 χλμ./ώρα η απόσταση ακινητοποίησης μειώνεται στα μόλις 13,3 μ.

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος, επίσης, αναφέρει ότι το μεγαλύτερο όφελος από το όριο των 30 χλμ./ώρα έχουν τα παιδιά, παραθέτοντας το εξής παράδειγμα: Ένα παιδάκι «πετάγεται» στον δρόμο σε απόσταση 15 μ. από ένα κινούμενο ΙΧ. Αν το τελευταίο κινείται με 50 χλμ./ώρα, το ΙΧ θα χτυπήσει το παιδάκι με ταχύτητα 45 χλμ./ώρα, τραυματίζοντάς το, ενδεχομένως, θανάσιμα. Από την άλλη, αν το όχημα κινείται με 30 χλμ./ώρα, το αυτοκίνητο μάλλον θα καταφέρει να ακινητοποιηθεί προτού πέσει πάνω στο παιδάκι. Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε και τα περβαλλοντικά οφέλη. Όσο πιο αργά κινούνται τα αυτοκίνητα, τόσο λιγότερους ρύπους εκπέμπουν, μιας και η κυκλοφοριακή ροή είναι σταθερή, δίχως πολλά σταμάτα-ξεκίνα.

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις