Επέκταση ηλεκτρικού: Πού θα κατασκευαστούν 6 νέοι σταθμοί

ΕΛΛΑΔΑ

Επέκταση ηλεκτρικού: Πού θα κατασκευαστούν 6 νέοι σταθμοί

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: AlphaFreePress

Επέκταση ηλεκτρικού: Στην κατασκευή του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 του Μετρό, που θα ενώνει το Άλσος Βεΐκου με το Γουδή, έχει επικεντρωθεί το μεγαλύτερο ενδιαφέρον γύρω από την αναβάθμιση

15.05.2024 | 16:22

Δύο νέες επεκτάσεις της «Πράσινης Γραμμής», σύμφωνα με το carandmotor.gr, μπορούν να καταστήσουν ευκολότερες τις μετακινήσεις δεκάδων χιλιάδων κατοίκων και επισκεπτών της πρωτεύουσας. Στην κατασκευή του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 του Μετρό, που θα ενώνει το Άλσος Βεΐκου με το Γουδή, εξυπηρετώντας καθημερινά, 340.000 επιβάτες έχει επικεντρωθεί το μεγαλύτερο ενδιαφέρον γύρω από την αναβάθμιση των συγκοινωνιακών υπηρεσιών της πρωτεύουσας. Παρ΄ όλα αυτά, αναβαθμίσεις σχεδιάζονται και για τις υπόλοιπες γραμμές του Μετρό, αποσκοπώντας στο να δοθεί τέλος στη συγκοινωνιακή απομόνωση πολλών περιοχών του λεκανοπεδίου. Σύμφωνα με εξαγγελίες, τις ράγες του θα απλώσει και ο «Ηλεκτρικός» (Γραμμή 1), μέσω της δημιουργίας 6 νέων σταθμών.

Μια επέκταση που δεν αποκλείεται να πάρει την άγουσα της υλοποίησης μέσα στα επόμενα χρόνια είναι αυτή προς το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, το οποίο σε ετήσια βάση δέχεται εκατομμύρια επισκέπτες. Έχει ολοκληρωθεί η μελέτη χάραξης που προβλέπει τη δημιουργία ενός υπόγειου κλάδου της Γραμμής 1 μέσω διακλάδωσης μετά τον σταθμό Θησείου, με τη γραμμή να έχει μήκος περίπου 3,5 χλμ. και 4 σταθμούς: Άνω Πετράλωνα, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου και το Κέντρο Πολιτισμού. Στο έργο, προϋπολογισμού περί τα 450 εκατ. ευρώ είχε αναφερθεί πρόσφατα o Γενικός Διευθυντής του ΚΠΙΣΝ, κ. Δημήτρης Πρωτοψάλτου, επισημαίνοντας ότι αποτελεί διαχρονικό αίτημα του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και υποχρέωση του ελληνικού δημοσίου.

Επέκταση προς Εθνική Οδό

Παράλληλα, αναζητούνται λύσεις για τη σύνδεση των μέσων σταθερής τροχιάς με την Εθνική οδό, κάτι το οποίο ενδέχεται να γίνει μέσω της επέκτασης της «Πράσινης Γραμμής» έως τον Κόμβο της Βαρυμπόμπης. Η επέκταση εξετάζεται να γίνει με υπογειοποίηση του σημερινού τερματικού σταθμού «Κηφισιά» και μετά με σήραγγα περίπου 2,5-3 χιλιομέτρων να δημιουργηθεί ο ενδιάμεσος σταθμός «Νέα Ερυθραία» και τελικά η γραμμή να καταλήγει σε τερματικό σταθμό στη Βαρυμπόμπη.

Οι σταθμοί της Γραμμής 1 «αλλάζουν»

Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι η Κομισιόν έχει εγκρίνει τη χρηματοδότηση για ανακαίνιση 14 συρμών της Γραμμής 1, έχοντας ως στόχο να γίνουν πιο ελκυστικές οι αστικές συγκοινωνίες στους κατοίκους και επισκέπτες της πρωτεύουσας. Μεταξύ άλλων, προβλέπονται η αντικατάσταση των παλαιών και ενεργοβόρων DC κινητήρων έλξης με σύγχρονους κινητήρες AC και του συστήματος έλξης, η αναβάθμιση του συστήματος κλιματισμού, η εγκατάσταση κλειστού κυκλώματος καμερών, και επεμβάσεις για διευκόλυνση των επιβατών ΑμεΑ.

Ετικέτες
Exit mobile version