Χαράτσι αυτοκινήτων 2024: Οι ευρωπαϊκές χώρες βρίσκονται αντιμέτωπες με σοβαρούς προβληματισμούς σχετικά με την κλιματική κρίση.
Την επιβολή φόρων εξετάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση ως αντικίνητρα, για τα παλιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα. Προτείνονται επιπλέον εισφορές στα τέλη κυκλοφορίας όχημα μόνο με τους ρύπους, αλλά και με βάση το βάρος των οχημάτων, σε μια προσπάθεια να περιοριστεί η χρήση μεγάλων SUV που επιβαρύνουν το περιβάλλον. O στόχος είναι να εφαρμοστεί άμεσα το «ο ρυπαίνων πληρώνει». Συγκεκριμένα, το Παρίσι, έχει ήδη λάβει κάποια πρώτα μέτρα: Στοχεύει στη μείωση των SUV στο κέντρο της πόλης, εισάγοντας αυξημένα τέλη στάθμευσης για τα μεγάλα και βαριά οχήματα. Η δημοτική αρχή αύξησε τα τέλη στάθμευσης για οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης άνω των 1,6 τόνων και για ηλεκτρικά οχήματα άνω των δύο τόνων, χρησιμοποιώντας σαρωτές πινακίδων κυκλοφορίας για τον προσδιορισμό του βάρους των οχημάτων, σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές του κατασκευαστή.
Μάλιστα η κίνηση αυτή τυγχάνει ευρείας αποδοχής από τους κατοίκους, οι οποίοι βλέπουν τα SUV ως σύμβολα υπερβολικής κατανάλωσης και ρύπανσης. Υποστηρίζουν την επιβολή αυστηρότερων φορολογιών για αυτά τα οχήματα, καθώς θεωρούν ότι συμβάλλουν αρνητικά στην κλιματική κρίση. Η ρύπανση από τα οχήματα αποτελεί βασική πηγή περιβαλλοντικής επιβάρυνσης. Τα οχήματα εκπέμπουν διάφορους ρύπους που έχουν αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον. Οι παρακάτω ρύποι έχουν μειωθεί στο ελάχιστο με νέες τεχνολογίες από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ακόμα και στα οχήματα με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.
Τα παλιά οχήματα εκπέμπουν πολλαπλούς ρύπους
Τα παλιά όμως (όπως αυτά που έχει η Ελλάδα στους δρόμους – 17,3 έτη ο μέσος όρος ηλικίας) εκπέμπουν πολλαπλούς από τους παρακάτω ρύπους, και λόγω παλαιότητας αλλά και λόγω κακής συντήρησης:
- Διοξείδιο του Άνθρακα (CO2): Το CO2 είναι ο κύριος παράγοντας της κλιματικής αλλαγής. Τα οχήματα που κινούνται με ορυκτά καύσιμα, όπως η βενζίνη και το πετρέλαιο, εκπέμπουν μεγάλες ποσότητες CO2. Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο τομέας των μεταφορών ευθύνεται για περίπου το 25% των συνολικών εκπομπών CO2 στην ΕΕ, με τα επιβατικά αυτοκίνητα να αντιπροσωπεύουν το 60% αυτών των εκπομπών.
- Οξείδια του Αζώτου (NOx): Τα οξείδια του αζώτου περιλαμβάνουν το μονοξείδιο του αζώτου (NO) και το διοξείδιο του αζώτου (NO2). Αυτοί οι ρύποι είναι ιδιαίτερα επιβλαβείς για την ανθρώπινη υγεία, προκαλώντας αναπνευστικά προβλήματα και συμβάλλοντας στη δημιουργία όζοντος στο επίπεδο του εδάφους. Τα πετρελαιοκίνητα οχήματα είναι κύριες πηγές NOx.
- Μικροσωματίδια (PM): Τα μικροσωματίδια (PM) περιλαμβάνουν τα αιωρούμενα σωματίδια που είναι αρκετά μικρά για να εισχωρούν βαθιά στους πνεύμονες. Τα πετρελαιοκίνητα οχήματα εκπέμπουν μεγάλες ποσότητες PM, ιδίως όταν δεν είναι εφοδιασμένα με φίλτρα σωματιδίων.
- Μονοξείδιο του Άνθρακα (CO): Το μονοξείδιο του άνθρακα είναι ένα τοξικό αέριο που εκπέμπεται από τα οχήματα λόγω ατελούς καύσης των καυσίμων. Επηρεάζει την ικανότητα του αίματος να μεταφέρει οξυγόνο και μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα υγείας.
- Υδρογονάνθρακες (HC): Οι υδρογονάνθρακες είναι οργανικές ενώσεις που συμβάλλουν στη δημιουργία του όζοντος στο επίπεδο του εδάφους και της φωτοχημικής ομίχλης (smog). Εκλύονται κυρίως από τα βενζινοκίνητα οχήματα.
ΠΗΓΗ:newssauto