Σημαντική είναι η πρόοδος υλοποίησης που έχει καταγραφεί στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος που θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού από την Αθήνα στην πόλη της βορειοδυτικής Πελοποννήσου (και το αντίστροφο) σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά. Η πρόοδος των εργασιών αγγίζει το 45% και μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να υπερβεί το 80%, όπως έγινε γνωστό κατά την αυτοψία που πραγματοποίησε, προ ημερών, στο 1ο εργοτάξιο του αυτοκινητοδρόμου ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Όσον αφορά την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος, σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, θα είναι έτοιμος μέχρι το καλοκαίρι του 2025.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος, o οποίος θα ενσωματωθεί στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, θα έχει συνολικό μήκος 75 χλμ., εκ των οποίων τα 13 χλμ. θα είναι σε υφιστάμενη χάραξη και τα 62 χλμ. σε νέα μέσω της κοιλάδας της Ήλιδας. Το έργο έχει χωριστεί σε τρία εργοτάξια, καθένα από τα οποία το έχει αναλάβει ένας όμιλος. Το μέγιστο όριο ταχύτητας θα είναι 120 χλμ./ώρα, με δύο λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση με κεντρική διαχωριστική νησίδα. Θα έχει επίσης 8 ανισόπεδους κόμβους, 64 διαβάσεις και Κέντρο Λειτουργίας και Συντήρησης με Μονάδα Διαχείρισης Κυκλοφορίας και αστυνομικό σταθμό. Τα έργα είναι προϋπολογισμού 295 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από έναν συνδυασμό ευρωπαϊκών και εθνικών κονδυλίων, ιδιωτικών κεφαλαίων και τραπεζικού δανεισμού.
Υπενθυμίζουμε ότι θα λειτουργήσει το αναλογικό σύστημα διοδίων που εφαρμόζει η Ολυμπία Οδός από τον Ιανουάριο του 2021, με χρεώσεις ανάλογα με τα διανυθέντα χιλιόμετρα, με τον πομποδέκτη Ολυμπία Pass. «Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα αλλάξει το πρόσωπο της Δυτικής Ελλάδας, προσφέροντας άνεση και ασφάλεια στις μετακινήσεις, αλλά και διευκολύνοντας τις μεταφορές. Θα είναι, στην κυριολεξία, ένας δρόμος ανάπτυξης και προόδου για την τοπική κοινωνία», τόνισε η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου. Σημειώνεται, τέλος, ότι στο προσκήνιο έχει έρθει και ο αυτοκινητόδρομος «Πύργος-Καλό Νερό- Τσακώνα», για τον οποίο έχουν ολοκληρωθεί από τον παραχωρησιούχο οι μελέτες, και σύντομα θα εγκριθούν οι περιβαλλοντικοί όροι. Ο δρόμος, μήκους 76,5 χλμ. από τον Πύργο προς την Τσακώνα συγκαταλέγεται στα έργα που «καίνε» την Πελοπόννησo μιας και εκτός από την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, θα οδηγήσει και στη βελτίωση της σύνδεσης με την Αρχαία Ολυ