Αθήνα

°C

kairos icon

Δευτέρα

23

Δεκεμβρίου 2024

alphafreepress.gr / ΠΟΛΙΤΙΚΗ / Σκρέκας τιμές σούπερ μάρκετ: Συνεχής ο αγώνας για αναχαίτηση της ακρίβειας
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σκρέκας τιμές σούπερ μάρκετ: Συνεχής ο αγώνας για αναχαίτηση της ακρίβειας

Σκρέκας τιμές σούπερ μάρκετ: Η τάση πτώσης, όπως καταγράφεται στην έρευνα του ΙΕΛΚΑ, αποδεικνύει ότι τα μέτρα έχουν σταδιακά αποτελέσματα

Την ικανοποίησή του για την μείωση των τιμών στα σούπερ μάρκετ εξέφρασε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας. Επεσήμανε ωστόσο ότι ο αγώνας για την αναχαίτηση της ακρίβειας είναι συνεχής. «Για πρώτη φορά οι τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Μάιο είναι μειωμένες (-1,25%) σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, ενώ επίσης για πρώτη φορά 14 από τις 23 κατηγορίες προϊόντων καταγράφουν μείωση. Ο αγώνας για την αναχαίτηση της ακρίβειας είναι συνεχής. Γι’ αυτό ακριβώς η τάση πτώσης των τιμών στα σούπερ μάρκετ, όπως καταγράφεται στην έρευνα του ΙΕΛΚΑ, αποδεικνύει ότι τα μέτρα έχουν σταδιακά αποτελέσματα, δημιουργώντας τις συνθήκες και για περαιτέρω αποκλιμάκωση.

Η Ελλάδα έλαβε τα περισσότερα και πιο δραστικά μέτρα από κάθε άλλη ευρωπαϊκή χώρα και αυτά αρχίζουν να αποδίδουν καρπούς παρά την αρνητική και στείρα κριτική της αντιπολίτευσης. Εμάς, όμως, μας ενδιαφέρει το όφελος των καταναλωτών και των οικογενειών τους. Γι’ αυτό δεν σταματάμε, συνεχίζουμε. Με μέτρα που αντιμετωπίζουν την ρίζα του προβλήματος και θα έχουν μόνιμο αποτέλεσμα».

Τι δείχνει η έρευνα του ΙΕΛΚΑ

Μειωμένες κατά μέσο όρο -1,25%  καταγράφονται για πρώτη φορά οι τιμές των προϊόντων στα σουπερμάρκετ τον Μάιο 2024 σε σχέση με τον Μάιο 2023. Η καθαρή μείωση του δείκτη εξέλιξης τιμών αλυσίδων σουπερμάρκετ τον Μάιο 2024 δείχνει ότι ο πληθωρισμός στις αλυσίδες σουπερμάρκετ είναι αρνητικός της τάξης του -1,25% (έναντι +1,10% τον Απρίλιο, +0,28% τον Μάρτιο, +2,70% τον Φεβρουάριο και +3,00% τον Ιανουάριο 2024).

Η μεταβολή του Μαΐου σε σχέση με τον Απρίλιο οφείλεται κυρίως στη συνεχιζόμενη αποκλιμάκωση των τιμών και εν μέρει στην επίδραση της εποχικότητας λόγω Πάσχα, περίοδο κατά την οποία καταγράφονται έντονες προωθητικές ενέργειες την περίοδο της Μεγάλης Εβδομάδας, η οποία το 2023 ήταν στα μέσα Απριλίου, ενώ το 2024 στην πρώτη εβδομάδα του Μάϊου και ενσωματώνεται στα στοιχεία της παρούσας μέτρησης.

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις