Με δελτίο Τύπου που εξέδωσε ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος στρέφεται κατά της Ελληνικής Κυβέρνησης για τα υπερβολικά τέλη ταξινόμησης των εισαγομένων από την Ευρωπαϊκή Ένωση μεταχειρισμένων επιβατηγών αυτοκινήτων, γεγονός που καθιστά αποτρεπτική την αγορά τους από τους Έλληνες καταναλωτές. Σημειώνει δε πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δικαίωσε τον Σύνδεσμο μετά από σχετική καταγγελία του, αποστέλλοντας προς την Ελληνική Κυβέρνηση την αιτιολογημένη γνώμη της.
Ειδικότερα, στο δελτίο Τύπου αναφέρονται τα κάτωθι: «Με την πρόσφατη απόφασή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μετά από καταγγελία του Συνδέσμου μας και αφού εκτίμησε τα νομικά επιχειρήματά μας και τις απαντήσεις της Ελληνικής Κυβέρνησης, μας δικαίωσε, κρίνοντας ως αντίθετες με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία και Ευρωπαϊκή νομολογία τις νομοθετικές ρυθμίσεις της Ελληνικής Κυβέρνησης, με τις οποίες επιβαρύνονται με υπέρμετρα ποσά (υπερβολικά τέλη ταξινόμησης) τα εισαγόμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση μεταχειρισμένα επιβατηγά αυτοκίνητα, των οποίων η αγορά από τους Έλληνες καταναλωτές καθίσταται αποτρεπτική. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέστειλε αιτιολογημένη γνώμη (δηλαδή μια σοβαρότατη εξώδικη όχληση) προς την Ελληνική Κυβέρνηση, ζητώντας της όπως εντός δύο μηνών τροποποιήσει τις αντικοινοτικές και παράνομες νομοθετικές ρυθμίσεις για την έμμεση φορολόγηση των εισαγομένων από κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης επιβατικών αυτοκινήτων. Σε διαφορετική περίπτωση θα παραπέμψει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
Συγκεκριμένα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκρινε ότι η Ελλάδα παραβιάζει το άρθρο 110 της Συνθήκης, επειδή δεν έχει τροποποιήσει τους κανόνες σχετικά με την ταξινόμηση και τη φορολόγηση αυτοκινήτων, αφού επιβάλλει εισαγωγικούς φόρους (τέλος ταξινόμησης) σε εισαγόμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση μεταχειρισμένα οχήματα, που υπολογίζονται με διαφορετικό τρόπο, δηλαδή κατά πολύ υψηλότερο ποσό από τους φόρους που επιβάλλονται σε ομοειδή εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα να εισάγεται διακριτική δυσμενής μεταχείριση στα εισαγόμενα προϊόντα.
Δυστυχώς, για άλλη μία φορά η Ελλάδα εκτίθεται και «σύρεται» στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια, απειλούμενη με καταδίκες και πρόστιμα για την υπερφορολόγηση του πολύπαθου αγαθού που ονομάζεται μεταχειρισμένο επιβατικό αυτοκίνητο προερχόμενο από την Ε.Ε..
Ο Σύνδεσμος μας, όλα αυτά τα χρόνια, προσπάθησε με αλλεπάλληλες συναντήσεις και υπομνήματα να πείσει τις αρμόδιες ελληνικές αρχές να τροποποιήσουν τις αντικοινοτικές αυτές ρυθμίσεις και να συμμορφωθούν με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία. Πλην όμως, οι προσπάθειές μας απέβησαν μάταιες. Οι Ελληνικές Κυβερνήσεις επιλέγουν κάθε φορά à la carte την εφαρμογή και την συμμόρφωση με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία. Δυστυχώς συναντήσαμε την άρνηση και πολλές φορές την ειρωνεία και τη χλεύη ως προς την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων μας.
Θα πρέπει η Ελληνική Κυβέρνηση, μαζί με τις αρμόδιες διοικητικές υπηρεσίες και τους εμπλεκόμενους επιχειρηματικούς φορείς, στους οποίους συμπεριλαμβάνεται και το Σωματείο μας ΣΕΕΑΕ, το οποίο εκπροσωπεί πανελλαδικά όλα τα μέλη – εμπόρους μεταχειρισμένων επιβατικών οχημάτων, να συνεργαστούν με καλή πίστη και ειλικρίνεια για να θεσπιστεί επιτέλους ένα δίκαιο και κοινοτικά νόμιμο νομοθετικό καθεστώς, το οποίο να επιτρέπει στον Έλληνα καταναλωτή να αγοράζει και να χρησιμοποιεί μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τελευταίων τεχνολογιών, προερχόμενα από την Ε.Ε., σε καλή κατάσταση και στην αναλογούσα τιμή.
Η Ελλάδα δεν είναι τρίτη χώρα, αλλά τμήμα μιας ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς στην οποία τα αγαθά πρέπει να κυκλοφορούν ελεύθερα και απρόσκοπτα και οι Έλληνες καταναλωτές να τα απολαμβάνουν με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις, όπως οι αντίστοιχοι Ευρωπαίοι. Η δίκαιη και κοινοτικά συμβατή αντιμετώπιση του καλού (αντιρρυπαντικής τεχνολογίας) εισαγομένου μεταχειρισμένου επιβατικού αυτοκινήτου θα οδηγήσει αυτομάτως και στην ανανέωση του «γερασμένου» στόλου επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα.
Γραφείο Τύπου του ΣΕΕΑΕ».