Αθήνα

°C

kairos icon

Σάββατο

23

Νοεμβρίου 2024

alphafreepress.gr / ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ / Προκλήσεις και επιτεύγματα για την Βιώσιμη κινητικότητα
ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Προκλήσεις και επιτεύγματα για την Βιώσιμη κινητικότητα

Στο 2o Civinet Forum

Στις προκλήσεις αλλά και στα επιτεύγματα των δήμων για την Βιώσιμη κινητικότητα περιστράφηκε η συζήτηση που διοργανώθηκε στο 2o Civinet Forum με την συμμετοχή του διευθυντή του myota.gr κ. Χάρη Κουγιουμτζόπουλου στον ρόλο του συντονιστή και ομιλητές την Μαργαρίτα Καραβασίλη σύμβουλο δημάρχου Νέας Σμύρνης, τον Γιώργο Σισαμάκη Αντιδήμαρχο Τεχνικών Εργων Ηρακλείου Κρήτης και τον Αλέξη Μαυραγάνη Προέδρο του Συνδέσμου Βιώσιμης Ανάπτυξης και Αντιδήμαρχο του Δήμου Χαλανδρίου. Και οι τρεις περιέγραψαν σε διαφορετικά πεδία την ανθρωποκεντρική ανάπτυξη της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας συνδυασμένη με τι γενικές ανάγκες μιας πόλης και τις πολεοδομικές συνθήκες.

Και οι τρεις έδωσαν έμφαση στην συνδυαστική μετακίνηση που περιλαμβάνει εκτός από το ποδήλατο και την δημόσια συγκοινωνία, και τα μέσα σταθερής τροχιάς και την μετακίνηση πεζή. Και οι τρεις έβαλαν στο τραπέζι το μείζον πρόβλημα της στάθμευσης που εμποδίζει την Βιώσιμη Κινητικότητα και τις κατάλληλες αναπλάσεις. Και βέβαια και οι τρεις ενέταξαν την Βιώσιμη Κινητικότητα σε έναν γενικό προσανατολισμός κλιματικής ουδετερότητας. Η κα Καραβασίλη παρουσίασε το μοντέλο της Νέας Σμύρνης που διαθέτει ένα υπόβαθρο καλής πολεοδόμησης. Μια πόλη που με συνεχείς αναπλάσεις συνεχώς βελτιώνεται και μέσω του ΣΒΑΚ έχει δημιουργήσει ένα όραμα για μια πράσινη φιλική και ανθρώπινη πόλη.

Ο κ. Σισαμάκης αντιθέτως παρουσίασε μια πόλη που αναπτύχθηκε με την παραδοσιακή άναρχη μέθοδο της ελληνικής επαρχίας στις δεκαετίες του ‘60 και του ’70. Μια πόλη που δεν έδινε σχεδόν κανένα περιθώριο για Βιώσιμη Κινητικότητα και πολύ περισσότερο με κατοίκους που δεν είχαν καμία σχετική κουλτούρα. Κι όμως μια σειρά από εμπνευσμένες δημοτικές αρχές κατόρθωσε να κάνει την ανατροπή. Το Ηράκλειο σήμερα δεν έχει καμία σχέση με την εικόνα που είχε πριν από είκοσι χρόνια. Και τέλος ο κ. Μαυραγάνης ως πρόεδρος του ΣΒΑΠ ανάδειξε την ανάγκη των συνεργασιών για να μπορέσει η αυτοδιοίκηση να εξασφαλίσει πολύ περισσότερα εργαλεία εγκατάστασης όρων Βιώσιμης Κινητικότητας και με μια συνολική αντίληψη που θα περιλαμβάνει και τις υπηρεσίες πρόνοιας και υγείας και τα πολιτιστικά στοιχεία σε διαδημοτικό επίπεδο. Ο κ. Μαυραγάνης έβαλε μια μητροπολιτική διάσταση συνεννόησης και αλληλοεξυπηρέτησης μεταξύ των δήμων με συνεισφορά των υποδομών τους και με ένα πλήρες δίκτυο που να περιλαμβάνει όλες τις εναλλακτικές μετακινήσεις.

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις