Μητσοτάκης ΚΥΣΕΑ: Το F-35 αποτελεί ένα πολυλειτουργικό αεροσκάφος
Συνεδρίασε υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη το Κυβερνητικό Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας. Στη διάρκεια της συνεδρίασης έγινε ενημέρωση από τους αρμόδιους υπουργούς για τα θέματα της εξωτερικής πολιτικής, της άμυνας, για την εικόνα των μεταναστευτικών ροών καθώς και για τη διαχείριση της αντιπυρικής περιόδου. Τέλος, έγινε παρουσίαση των βασικών προτεραιοτήτων της νεοσυσταθείσας Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας από τον Διοικητή της, Μιχάλη Μπλέτσα. Στο επίκεντρο της συνεδρίασης του ΚΥΣΕΑ σήμερα βρέθηκαν και εξοπλιστικά. Ειδικότερα, «κλείδωσαν» τα F-35. Απέμενε η τυπική έγκριση από το ΚΥΣΕΑ για την προμήθεια μιας μοίρας μαχητικών τελευταίας γενιάς, πέμπτης γενιάς από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Παράλληλα εγκρίθηκε και η προμήθεια των S-100. Πρόκειται για ελικόπτερα μη επανδρωμένα, τα οποία έρχονται και «κουμπώνουν» στις φρεγάτες, τις οποίες θα προμηθευτεί το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, αναβαθμίζοντας προφανώς την άμυνα της χώρας και τις επιχειρησιακές δυνατότητες που έχει πλέον τόσο στη στεριά όσο και στον αέρα.
Το Lockheed Martin F-35 Lightning II είναι μια οικογένεια μαχητικών αεροσκαφών stealth πολλαπλών ρόλων πέμπτης γενιάς που έχουν σχεδιαστεί για να εκτελούν αποστολές επίγειας επίθεσης, αναγνώρισης και αεράμυνας. Διατίθενται σε τρεις κατηγορίες, καθεμία σχεδιασμένη για διαφορετικούς κλάδους του στρατού των ΗΠΑ και των συμμαχικών δυνάμεων: Τα F-35A (συμβατική απογείωση και προσγείωση), F-35B (μικρή απογείωση και κάθετη προσγείωση) και F- 35C (μοντέλο σχεδιασμένο και για αεροπλανοφόρα). Το F-35 πέταξε για πρώτη φορά το 2006, ενώ αυτό που τέθηκε πρώτο σε υπηρεσία ήταν το F-35B του Σώματος Πεζοναυτών των ΗΠΑ τον Ιούλιο του 2015, για να ακολουθήσει το F-35A της Πολεμικής Αεροπορίας τον Αύγουστο του 2016. Τρίτο απογειώθηκε για το Αμερικανικό Ναυτικό το F-35C τον Φεβρουάριο του 2019.
Το F-35 αποτελεί ένα πολυλειτουργικό αεροσκάφος
Το F-35 αποτελεί ένα πολυλειτουργικό μαχητικό αεροσκάφος, ικανό να εκτελεί διάφορες αποστολές όπως αερομαχίες, επιθέσεις επί γης, και επιχειρήσεις εναντίον πλοίων. Είναι σχεδιασμένο για να παρέχει υψηλή τεχνολογία και απόδοση σε ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών. Το βασικό χαρακτηριστικό του, όμως, που το διαφοροποιεί από to F-16 είναι η τεχνολογία Stealth που διαθέτει και η οποία το καθιστά δύσκολο να εντοπιστεί από ραντάρ, χάρη σε έναν συνδυασμό προηγμένων τεχνικών απόκρυψης. Παράλληλα, παρέχει δυνατότητες πληροφοριών, επιτήρησης και αναγνώρισης, αλλά και υψηλής ανάλυσης ραντάρ για ανίχνευση, εντοπισμό και αναγνώριση στόχων.
Περιλαμβάνει σύστημα Οπτικής και Ηλεκτρονικής Εποπτείας, για υπέρυθρη ανίχνευση, πολυλειτουργικό Σύστημα Επικοινωνίας και αυτόνομη διάγνωση και παρακολούθηση της κατάστασης του αεροσκάφους. Παρέχει ευελιξία και απόδοση κατά την εκτέλεση επιθέσεων, είναι σχεδιασμένο για να απογειώνεται είτε από ξηρά είτε από αεροπλανοφόρα με σχετικούς μηχανισμούς ελέγχου προσγείωσης και απογείωσης, ενώ γενικά αποτελεί μία ελαφριά κατασκευή με εκτενή χρήση συνθετικών υλικών για βελτιωμένη απόδοση και ελάχιστο βάρος.
Μερικά γενικά χαρακτηριστικά
– Πλήρωμα: 1
– Μήκος: 15,7 μέτρα
– Άνοιγμα φτερών: 11 μέτρα
– Μέγιστο βάρος απογείωσης: 29.900 κιλά
– Χωρητικότητα καυσίμου: 8.278 kg
– Τα χαρακτηριστικά των μη επανδρωμένων ελικοπτέρων S 100
Το μη επανδρωμένο ελικόπτερο S-100 της αυστριακής εταιρείας Schiebel μπορεί να λειτουργεί μέρα και νύχτα, ακόμα και κάτω από αντίξοες καιρικές συνθήκες, με εμβέλεια έως 200 χιλιόμετρα, τόσο πάνω από την ξηρά όσο και στη θάλασσα. Παράλληλα, μπορεί να μεταδίδει στον σταθμό ελέγχου εικόνες υψηλής ευκρίνειας σε πραγματικό χρόνο.
Δεν προορίζεται μόνον για στρατιωτική χρήση, καθώς η σχεδιαστική του φιλοσοφία προέβλεπε τη δυνατότητα ανάληψης αποστολών όπως η παρακολούθηση των ρύπων που εκπέμπουν εμπορικά πλοία, η επιτήρηση του δικτύου μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, η λεπτομερής εναέρια χαρτογράφηση αλλά και η πυρόσβεση!