Ο 3oς πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο έχει μερικές συμβουλές για όλους.
Με περιουσία καθαρής αξίας άνω των 203 δισεκατομμυρίων δολαρίων, πέρα από τον διαδικτυακό κολοσσό διανομή προϊόντων λιανικής “Amazon”, ο Bezos είναι επίσης ιδιοκτήτης της εφημερίδας The Washington Post και της αεροδιαστημικής εταιρείας Blue Origin. Οι 7 συμβουλές που επαναλαμβάνει σε ομιλίες και συνεντεύξεις τους αποκαλύπτουν και τη μέθοδο με την οποία έφτασε στο σημείο που είναι σήμερα:
-
Να είστε επίμονοι και αναλυτικοί όταν πρόκειται να προσλάβετε
Ο Bezos πάντα ήθελε να δίνει “μυστικά” της επιτυχίας ειδικά στις επικοινωνίες που έχει με τους υπαλλήλους ή τους μετόχους του. Το 1998, σε μία από τις πρώτες επιστολές του προς τους επενδυτές του, ανέφερε ξεκάθαρα ότι ένα από τα κλειδιά της μελλοντικής επιτυχίας της Amazon ήταν η πρόσληψη των κατάλληλων υπαλλήλων. Είχε πει χαρακτηριστικά θα μπορούσε να συναντήσει 50 υποψήφιους και στο τέλος να προτιμήσει να μην προσλάβει κανέναν, όσο μεγάλη να ήταν η έλλειψη μιας θέσης στην εταιρεία. Δεν είναι τυχαίο ότι η Amazon έχει δημιουργήσει πολύπλοκα τεστ πρόσληψης με ερωτήσεις όπως: “Πώς θα λύνατε αυτό το πρόβλημα αν ήσασταν από τον Άρη;”. Η αρχή του είναι η εξής: “Προσλαμβάνετε μόνο ανθρώπους που είναι καλύτεροι από εσάς και για τους οποίους θα ήσασταν πρόθυμοι να εργαστείτε”.
-
Να είστε πεισματάρης και ευέλικτος
Σύμφωνα με τον Bezos, πρέπει κάποιος να είναι πεισματάρης με το όραμά του και ευέλικτος στην προσέγγισή. Το να καταλάβετε πότε πρέπει να είστε πεισματάρης και πότε ευέλικτος μπορεί να είναι περίπλοκο. Για να το πετύχετε, πρέπει να κάνετε ένα βήμα πίσω και να έχετε κατά νου τον τελικό σας στόχο. Σε συνέντευξή του στο Fast Company έχει πει: “Αν δεν είσαι πεισματάρης, θα σταματήσεις να πειραματίζεσαι πολύ σύντομα (και ο πειραματισμός με την καινοτομία αρέσουν στον ιδρυτή της Amazon. Αν δεν είσαι ευέλικτος, θα χτυπάς το κεφάλι σου στον τοίχο χωρίς να βρίσκεις λύσεις στο πρόβλημά σου”.
-
Nα έχετε εμμονή με τον πελάτη σας
“O πελάτης είναι αυτός που κρατάει ζωντανή την εταιρεία σας”. Σύμφωνα με τον Bezos: «Μπορείς να είσαι επικεντρωμένος στον ανταγωνιστή, μπορείς να είσαι επικεντρωμένος στο προϊόν, μπορείς να είσαι επικεντρωμένος στην τεχνολογία, μπορείς να είσαι επικεντρωμένος στο επιχειρηματικό μοντέλο. Εμείς είμαστε επικεντρωμένοι στις ανάγκες του πελάτη και δουλεύουμε με αυτόν στο μυαλό μας κάθε μέρα σαν να είναι η πρώτη μέρα λειτουργίας της επιχείρησης».
-
Μια καλή ιδέα είναι αυτή που έχει επαληθευτεί με δεδομένα, ανεξάρτητα από από ποιον προέρχεται
Ο ρόλος ενός εργαζομένου στην εταιρεία πρέπει να είναι καθοριστικός. Ακόμα και οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να έχουν λόγο όταν έχουν ιδέες που επαληθεύονται μέσα από τα σωστά δεδομένα. «Οι αποφάσεις που βασίζονται στα αναλυτικά δεδομένα είναι πιο σημαντικές και από την ιεραρχία».
-
Μην κυνηγάτε το γρήγορο χρήμα
Το να εστιάζετε στο να βγάλετε γρήγορα χρήματα θα σας επιτρέψει σίγουρα να αναπτυχθείτε γρήγορα, αλλά δεν θα διαρκέσει πολύ. Όπως λέει και η παροιμία: «Δώσε στον άνθρωπο ένα ψάρι και θα φάει για μια μέρα. Μάθε έναν άνθρωπο να ψαρεύει και θα τρώει για μια ζωή». Ο Τζεφ Μπέζος προτείνει: «Επικεντρωθείτε στην μεγάλη εικόνα. Αυτό θα σας επιτρέψει να εργαστείτε με το όραμά σας στο μυαλό σας, μακροπρόθεσμα, και να πετύχετε πιο όμορφα, μεγαλύτερα και πιο χρήσιμα πράγματα. Ακόμα και αν βραχυπρόθεσμα σας φαίνεται σαν μια κακή απόφαση, να έχετε πάντα κατά νου τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξή σας».
-
Εφευρετικοί και απλοί
Ο Μπέζος είναι κάθετος σε σχέση με τις προσδοκίες που έχει από τα στελέχη του: “Οι ηγέτες αναμένουν και απαιτούν από τις ομάδες τους να αποδεικνύουν ότι έχουν καινοτομία και εφευρετικότητα, ότι βρίσκουν συνεχώς νέους τρόπους να απλοποιούν τα πράγματα. Για να καινοτομήσεις, πρέπει να είσαι προετοιμασμένος να σε παρεξηγήσουν στην αρχή”.
-
Μάθετε να είστε περίεργοι
“Οι ηγέτες έχουν πάντα δίψα για γνώση και θέλουν πάντα να ξεχωρίζουν. Θέλουν να ανακαλύπτουν νέες δυνατότητες και να τις εξερευνούν, να πειραματίζονται πριν τις υιοθετήσουν. Διαρκώς».