Πολεμικός απολογισμός των θυμάτων τροχαίων δυστυχημάτων που καταγράφηκαν στην άδεια Αττική.
Το εφετινό καλοκαίρι «μάτωσε» στους δρόμους της περιφέρειας, όπου σε Κρήτη και Χαλκίδα χάθηκαν στην άσφαλτο πέντε νέοι άνθρωποι, βυθίζοντας τις οικογένειες και τους φίλους τους στην απόγνωση. Τα μάτια του Κοινού στράφηκαν σ αυτές τις τραγωδίες, αλλά ήρθε και η Τροχαία Αττικής, η οποία, παρουσιάζοντας τα δραματικά στοιχεία των τροχαίων δυστυχημάτων στην «άδεια» Αττική του Αυγούστου, έδειξε ότι ο «Μολώχ» δεν κάνει γεωγραφικούς διαχωρισμούς.
Η πικρή αλήθεια είναι ότι στις 31 ημέρες του Αυγούστου, 14 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, θύματα τροχαίων δυστυχημάτων, που καταγράφηκαν σε όλο το οδικό δίκτυο του Λεκανοπεδίου.
17 βαριά τραυματίες-421 ελαφρά
Το παζλ της θλίψης συμπληρώνεται από το γεγονός ότι σ αυτά τα δυστυχήματα άλλοι 17 άνθρωποι τραυματίστηκαν βαριά, προσπαθώντας να ξεπεράσουν τον εφιάλτη στα νοσοκομεία, ενώ 421 άτομα τραυματίστηκαν ελαφρύτερα, ελπίζοντας σε λίγο καιρό να ξεπεράσουν τον δικό τους εφιάλτη πιο ανώδυνα. Συγκεκριμένα, οι αριθμοί, πίσω από τους οποίους κρύβονται τα δράματα, έχουν αναλυτικά ως εξής, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας για την Αττική.
Κατ’ αρχάς πληροφορεί στην επίσημη ενημέρωση ότι σημειώθηκαν τον Αύγουστο 384 τροχαία ατυχήματα με 452 παθόντες και ειδικότερα:
- 14 θανατηφόρα με 14 νεκρούς.
- 16 σοβαρά με 17 σοβαρά τραυματίες.
- 354 ελαφρά με 421 ελαφρά τραυματίες.
Ακολουθεί το ζήτημα των τροχονομικών ελέγχων, που αποκαλύπτουν το μέγεθος του προβλήματος της οδικής ασφάλειας με κύρια την ευθύνη των οδηγών.
Αναφέρεται επί λέξει:
«Στο πλαίσιο των στοχευμένων δράσεων της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής για την τροχονομική αστυνόμευση και την αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στην περιοχή της Αττικής, κατά το μήνα Αύγουστο βεβαιώθηκαν 18.997 παραβάσεις από τις οποίες 1.131 σε βαθμό πλημμελήματος. Ενδεικτικά βεβαιώθηκαν:
- 789 παραβάσεις για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, από τις οποίες οι 58 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος.
- 370 παραβάσεις ορίου ταχύτητας.
- 262 παραβάσεις για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.
- 177 παραβάσεις για χρήση κινητού τηλεφώνου.
- 696 παραβάσεις για μη χρήση ζώνης ασφαλείας.
- 949 παραβάσεις για μη χρήση προστατευτικού κράνους.
- 92 παραβάσεις για επικίνδυνους ελιγμούς».
Τα «γιατί» του δράματος
Και φθάνει η Τροχαία στην παράθεση των κυριοτέρων αιτίων που οδήγησαν και οδηγούν, κατά κανόνα, σ αυτές τις τραγωδίες. «Τα κυριότερα αίτια των ατυχημάτων αυτών», αναφέρεται «ήταν η οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή, η παραβίαση ρυθμιστικών πινακίδων και η παραβίαση των κανόνων κυκλοφορίας από πεζούς, ενώ η μη χρήση προστατευτικού κράνους από τους οδηγούς και επιβάτες των δικύκλων επέτεινε, σε πολλές περιπτώσεις, τη σοβαρότητα του τραυματισμού τους. Σημειώνεται ότι η σωστή οδική συμπεριφορά των οδηγών και η τήρηση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας είναι βασικές προϋποθέσεις, τόσο για την ασφαλή μετακίνηση όσο και για την αποφυγή των τροχαίων ατυχημάτων».