Αθήνα

°C

kairos icon

Δευτέρα

23

Δεκεμβρίου 2024

alphafreepress.gr / ΕΛΛΑΔΑ / Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκη: Αναδιάρθρωση του “χάρτη” – Τι αλλάζει με την έλευση του μετρό
ΕΛΛΑΔΑ

Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκη: Αναδιάρθρωση του “χάρτη” – Τι αλλάζει με την έλευση του μετρό

Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκη: Στον δρόμο 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία

Σε πλήρη εξέλιξη είναι το σχέδιο αναδιάρθρωσης του συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης, διαβεβαίωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, χαιρετίζοντας την σχετική ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη παρουσία όλων των αρμόδιων υπουργών. Ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε πως «Κινούμαστε ικανοποιητικά και πρέπει όμως από κοινού να τρέξουμε με μεγαλύτερες ταχύτητες», τονίζοντας ότι «Η Θεσσαλονίκη αποκτά σύγχρονα λεωφορεία αντιρρυπαντικής λειτουργίας, σε λιγότερο από τρεις μήνες θα διαθέτει έναν νέο σύγχρονο μέσο, το μετρό, και σε λιγότερο από τρία χρόνια, θα διαθέτει μία σύγχρονη περιφερειακή οδό, το Flyover». Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, υπογράμμισε ότι «Είμαστε συνεπείς στις δεσμεύσεις που έχουμε αναλάβει πριν από περίπου 13 μήνες, στις 28 Ιουλίου 2023, όταν συζητούσαμε για την ουσιαστική ενσωμάτωση του ΟΣΕΘ στον σχεδιασμό του συγκοινωνιακού χάρτη της πόλης και εργαστήκαμε όλοι μαζί με σχέδιο, μεθοδικότητα και επιμονή για να αναβαθμίσουμε τις υπηρεσίες της δημόσιας συγκοινωνίας και για να βελτιώσουμε την καθημερινότητα των πολιτών στη Θεσσαλονίκη».

Στον δρόμο 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία

Αναφερόμενος στο έργο που ήδη έχει ολοκληρωθεί είπε: «Όπως είχαμε δεσμευτεί κυκλοφορούν 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός του ΟΣΕΘ για την μίσθωση 220 επιπλέον λεωφορείων και υπάρχει προσωρινός ανάδοχος για μίσθωση 164 λεωφορείων για τρία χρόνια με χρονοδιάγραμμα παραλαβής μέσα στο 2025. Ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευση για 700 νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, τα 200 προορίζονται για τη Θεσσαλονίκη και επίσης έγιναν προσλήψεις 190 οδηγών και αυξάνονται οι μη μισθολογικές του συνόλου των οδηγών, Αντιλαμβάνεστε ότι αυξάνονται και οι ευθύνες των οδηγών προς το κοινωνικό σύνολο».

Το αποτέλεσμα είναι, τόνισε ο κ. Σταϊκούρας, σήμερα τον Σεπτέμβριο να έχουμε 40 επιπλέον λεωφορεία, μια αύξηση της τάξης του 16%, δηλαδή από 260 πέρυσι φέτος είμαστε στα 300 λεωφορεία. Το μετρό θα παραδοθεί στους πολίτες με τη βασική γραμμή 13 σταθμών τέλος Νοεμβρίου του 2024 και δρομολογείται η επέκταση προς την Καλαμαριά με πέντε σταθμούς το δεύτερο εξάμηνο του 2025. Για να φτάσουμε εδώ υπεγράφη τον Οκτώβρη του 2023 η σύμβαση για τη λειτουργία και την συντήρηση του έργου, απελευθερώθηκαν δρόμοι, υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση για την υλοποίηση έργων προσβασιμότητας και ολοκληρώθηκε η μελέτη ανάπτυξης του μετρό Θεσσαλονίκης. Είναι αποτέλεσμα συλλογικής εργασίας του υπουργείου, της τοπικής αυτοδιοίκησης και των συμπολιτών μας στη Θεσσαλονίκη.

Μετρό και ΟΑΣΘ θα λειτουργούν συμπληρωματικά

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, διευκρίνισε: «τα δύο διαθέσιμα μέσα, πρέπει και θα λειτουργούν συμπληρωματικά, συνεργατικά και αλληλοτροφοδοτούμενα, επιτυγχάνοντας τη καλύτερη δυνατή συνδυαστική χρήση τους. Αναμένουμε ο προτεινόμενος ανασχεδιασμός να αναδείξει τον ρόλο και τις αρχές τις βιώσιμης κινητικότητας και τη θέση αξιόπιστων ποιοτικών και ασφαλών μέσων μεταφοράς. Δημιουργούμε τις συνθήκες ώστε να έχουμε καθαρό στόλο στη Θεσσαλονίκη σε τρία χρόνια από σήμερα. Ηλεκτρονικό εισιτήριο και δίκαιη ισόνομη τιμολόγηση στις αστικές μετακινήσεις της πόλης. Πρέπει να σεβαστούμε την κοινωνία αλλά να είναι και βιώσιμοι οι φορείς».

«Έχουμε καλύτερο στόλο λεωφορείων και θα έχουμε νέο μετρό στη Θεσσαλονίκη, όμως οφείλει και η κοινωνία να σεβαστεί αυτά τα περιουσιακά στοιχεία της πόλης», ανέφερε ο υπουργός και απευθυνόμενος στους εμπλεκόμενους φορείς είπε: «Καλώ τις διοικήσεις αλλά και τους εργαζόμενους των συγκοινωνιακών φορέων να συνεργαστούμε στενά και δημιουργικά ώστε όταν ανοίξουν οι πύλες του μετρό, να έχουμε προνοήσει για την αρμονική ενσωμάτωση του νέου μέσου, στο σύστημα των αστικών συγκοινωνιών. Στόχος μας, η καλύτερη καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων που τους αξίζει και έχουν μείνει πίσω, σε σχέση με τις δεσμεύσεις του πολιτικού συστήματος. Μαγικές συνταγές δεν υπάρχουν, ούτε εύκολες λύσεις, κάνουμε τα αυτονόητα, αξιοποιώντας την κοινή λογική, οφείλουμε να κάνουμε την μέγιστη, την καλύτερη προεργασία».

 

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις