Αττική Οδός: Υπογράφηκε η νέα σύμβαση παραχώρησης

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αττική Οδός: Υπογράφηκε η νέα σύμβαση παραχώρησης

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

Για την υπογραφή της σύμβασης είχαν εξουσιοδοτηθεί κατάλληλα οι δύο συναρμόδιοι υπουργοί

12.09.2024 | 16:45

Yπεγράφη πριν από λίγο η νέα 25ετής σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού στον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, από τους αρμόδιους υπουργούς Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, Κωστή Χατζηδάκη, και Υποδομών & Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα. Για την υπογραφή της σύμβασης είχαν εξουσιοδοτηθεί κατάλληλα οι δύο συναρμόδιοι υπουργοί από το Υπουργικό Συμβούλιο της 28ης Αυγούστου 2024. Μάλιστα, στις 10 Σεπτεμβρίου δημοσιοποιήθηκε η σχετική Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ). Από την πλευρά του αναδόχου τη σύμβαση υπέγραψε το Εκτελεστικό Μέλος του ΔΣ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Εμμανουήλ Μουστάκας, και από την πλευρά της αναθέτουσας αρχής ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης.

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογράψει το ΤΑΙΠΕΔ από την ίδρυσή του, καθώς το τελικό τίμημα στον διαγωνισμό ξεπέρασε τα 3 δισ. ευρώ (3,27 δισ. ευρώ). Από την άλλη πλευρά, η Αττική Οδός, παρά το μικρό μήκος της (46 χλμ.), είναι ο μεγαλύτερος σε έσοδα και κέρδη αυτοκινητόδρομος της χώρας, αφού διασχίζει την πολυπληθέστερη περιφέρειά της, την Αττική. Αμέσως μετά την υπογραφή της σύμβασης ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση για την ολοκλήρωση της συναλλαγής. Βάσει των συμβατικών κειμένων, οι δύο πλευρές έχουν περιθώριο πέντε μηνών για να ολοκληρώσουν τη συναλλαγή, ήτοι μέχρι 12 Φεβρουαρίου 2025. Ωστόσο, κυβέρνηση, ΤΑΙΠΕΔ και νέος παραχωρησιούχος θα καταβάλουν προσπάθεια η συναλλαγή να ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του έτους. Τη βούληση δε αυτήν εξέφρασαν όλοι οι κυβερνητικοί παράγοντες, καθώς το εφάπαξ αντίτιμο της παραχώρησης αντιστοιχεί σε κάτι περισσότερο από το 1,5% του ΑΕΠ.

Ωστόσο, πριν από την παράδοση του άξονα στον νέο παραχωρησιούχο η Αττική Οδός θα περάσει στον ενδιάμεσο παραχωρησιούχο. Συγκεκριμένα, τα μεσάνυχτα του Σαββάτου 5 Οκτωβρίου ο υφιστάμενος παραχωρησιούχος (Αττική Οδός ΑΕ) θα παραδώσει το δικαίωμα εκμετάλλευσης του οδικού άξονα στον ενδιάμεσο παραχωρησιούχο της Αττικής Οδού, που θα είναι -κατά πάσα πιθανότητα- το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών. Το συγκεκριμένο υπουργείο θα κληθεί άμεσα να επιλέξει τον λειτουργό (operator) του άξονα. Αυτός δεν μπορεί να είναι άλλος, είτε από τις Αττικές Διαδρομές, που είναι ο υφιστάμενος operator, είτε κάποιος άλλος operator μεγάλου αυτοκινητοδρόμου της χώρας μας (π.χ. Νέα Οδός, Ιονία Οδός κ.λπ.). Οι υπογραφές στη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έπεσαν στο Νομισματικό Μουσείο στο κέντρο της Αθήνας.

Ετικέτες
Exit mobile version