Τα ατυχήματα, που καταγράφηκαν το προηγούμενο χρονικό διάστημα στους δρόμους της Θεσσαλονίκης με εμπλοκή σ αυτά ηλεκτρικών πατινιών, που οδηγούν συνήθως πολύ νεαρά άτομα, οδηγεί την Αστυνομία στον εκπόνηση ειδικού σχεδιασμού για την ασφαλή χρήση, όπως αναφέρει, εναλλακτικών μέσων μεταφοράς και κυρίως στη σωστή χρήση των ηλεκτρικών πατινιών.
Του Πέτρου Καρσιώτη
Ο ειδικός σχεδιασμός βεβαίως, πλην άλλων πρωτοβουλιών, περιλαμβάνει και οργανωμένες εξορμήσεις κλιμακίων της Τροχαίας, οι αστυνομικοί της οποίας «κόβουν» κλήσεις σε παραβάτες οδηγούς ηλεκτρικών πατινιών, για τους όρους κίνησης των οποίων στο οδικό δίκτυο, ισχύουν ειδικοί κανόνες. Με σκοπό τη μείωση των ατυχημάτων, η Τροχαία ανακοίνωσε ότι το χρονικό διάστημα από 9 έως 13 Σεπτεμβρίου, πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι σε κεντρικές οδούς της πόλης και βεβαιώθηκαν συνολικά 125 παραβάσεις, εκ των οποίων:
Κράνος, γιλέκο, φώτα, κινητό
· 95 για μη χρήση κράνους.
· (20) για μη χρήση ανακλαστικού γιλέκου.
· (3) για μη ύπαρξη φώτων.
· (2) για χρήση κινητού τηλεφώνου.
· (5) επειδή ο οδηγός δεν έφερε έγγραφο ταυτοποίησης.
«Παράλληλα», συνεχίζει η Τροχαία «δόθηκαν κατευθύνσεις και οδηγίες για τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας στους χρήστες των ηλεκτρικών πατινιών, ενώ παρόμοιες δράσεις θα συνεχιστούν προκειμένου να διασφαλιστεί υψηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας».
Και δυστυχήματα
Υπενθυμίζεται, ενδεικτικά, ότι τον περασμένο Απρίλιο στο κέντρο της συμπρωτεύουσας ένα παιδί 6 ετών παρασύρθηκε από οδηγό ηλεκτρικού πατινιού, ενώ υπογραμμίζεται ότι έχουν καταγραφεί και θανατηφόρα δυστυχήματα με εμπλοκή ηλεκτρικών πατινιών. Το συγκεκριμένο ατύχημα καταγράφηκε στη συμβολή της Λεωφόρου Νίκης με την πλατεία Αριστοτέλους, ενώ το παιδί μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο νοσοκομείο. Λίγη ώρα αργότερα, στην οδό Αναγεννήσεως, οδηγός ηλεκτρικού πατινιού προσέκρουσε σε κάδο απορριμμάτων τη στιγμή, που υπάλληλος της καθαριότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης μετακίνησε τον κάδο για την αποκομιδή των σκουπιδιών. Ο αναβάτης, μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο νοσοκομείο.
Τον Αύγουστο
Σοβαρό ατύχημα σημειώθηκε στις 19 Αυγούστου, λίγο μετά τις 20:15 στην οδό Κηφισίας, στο ύψος της συμβολής της με την οδό Μιχαήλ Ψελλού. Σύμφωνα με τα στοιχεία, ΙΧΕ αυτοκίνητο, που κινούνταν επί της οδού Κηφισίας συγκρούστηκε με ένα ηλεκτρικό πατίνι, στο οποίο επέβαιναν δύο ανήλικα αγόρια. Τα δύο παιδιά, που υπέστησαν σοκ, δεν τραυματίστηκαν σοβαρά. Ωστόσο, στο σημείο κλήθηκε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ για την παροχή των πρώτων βοηθειών και τη μεταφορά τους, προληπτικά, σε νοσοκομείο.
Βασικοί κανόνες
Οι βασικοί κανόνες που πρέπει να γνωρίζει κανείς είναι ότι η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα, είναι τα 25 χλμ./ώρα. Ακόμη και αν στην αγορά υπάρχουν ισχυρά πατίνια, που δίνουν υψηλότερες τελικές ο χρήστης θα πρέπει να συμμορφώνεται με το όριο των 25 χλμ./ώρα. Ωστόσο, το σημαντικό που πρέπει να γνωρίζει ο χρήστης είναι ότι απαγορεύεται να κινείται σε οδούς που έχουν όριο ταχύτητας πάνω από 50 χλμ./ώρα. Κάτι που σημαίνει ότι τα ηλεκτρικά πατίνια απαγορεύεται να κινούνται στις μεγάλες λεωφόρους, σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας και φυσικά στην εθνική οδό. Επίσης, απαγορεύεται ο χρήστης να κάνει χρήση ακουστικών και να μιλά στο κινητό του.