Προφίλ για κάθε φορολογούμενο, παρακολούθηση οφειλών σε πραγματικό χρόνο, ειδοποιήσεις πριν τα πρόστιμα, αυτόματη επιβολή και είσπραξη φόρων
Εντοπισμό παραβατικών συμπεριφορών με ανάπτυξη προγνωστικών μοντέλων, αξιοποίηση του διαδικτύου για την αποκάλυψη αδήλωτων εισοδημάτων, παρακολούθηση οφειλών σε πραγματικό χρόνο με άμεση λήψη μέτρων, δημιουργία προφίλ με όλα τα διαθέσιμα δεδομένα για κάθε φορολογούμενο αλλά και επιβράβευση συνεπών φορολογούμενων, αυτόματη συμπλήρωση εντύπων και δηλώσεων με online καταλογισμό και είσπραξη του φόρου προβλέπει ο σχεδιασμός της ΑΑΔΕ για την επόμενη πενταετία. Οι βασικοί άξονες του Στρατηγικού Σχεδίου της ΑΑΔΕ για τα έτη 2025-2029 τέθηκαν σε δημόσια διαβούλευση με τον Διοικητή Γιώργο Πιτσιλή να καλεί τους εκπροσώπους των σημαντικότερων κλάδων της οικονομίας να συμμετάσχουν ενεργά στο διάλογο υποβάλλοντας προτάσεις και απόψεις έως τις 14 Οκτωβρίου 2024.
Ταυτόχρονα, ζητήθηκε από τους φορείς να αναδείξουν και ζητήματα βραχυπρόθεσμου (ετήσιου) σχεδιασμού της Αρχής, προκειμένου να ενσωματωθούν στο υπό διαμόρφωση ετήσιο Επιχειρησιακό Σχέδιο για το 2025.
Με βάση το κείμενο για το στρατηγικό σχεδιασμό την πενταετία 2025- 2029 που απέστειλε η ΑΑΔΕ στους κοινωνικούς φορείς για διαβούλευση οι βασικοί άξονες των παρεμβάσεων είναι:
- Αξιοποίηση και χρήση του διαδικτύου και της σύγχρονης τεχνολογίας για εντοπισμό κινδύνων μη συμμόρφωσης και προσδιορισμό αποκρυβείσας φορολογητέας ύλης
- Κεντρικός συντονισμός όλων των φορολογικών και τελωνειακών ελέγχων
- Αναδιοργάνωση δομών και διαδικασιών ελέγχου
- Υλοποίηση μαζικών ψηφιακών διασταυρώσεων και αυτοματοποιημένων φορολογικών ελέγχων
- Έμφαση στον έλεγχο των συνόρων για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και του παρεμπορίου
- Παρακολούθηση της διακίνησης των εμπορικών φορτίων στην επικράτεια
- Ανάπτυξη προγνωστικών μοντέλων εντοπισμού παραβατικών συμπεριφορών
- Διαστρωμάτωση και κλαδική ανάλυση φορολογούμενων και οφειλετών.
- Δημιουργία προφίλ με όλα τα διαθέσιμα δεδομένα για κάθε φορολογούμενο.
- Προσδιορισμό, καταλογισμό και είσπραξη του φόρου σε πραγματικό χρόνο μέσω της χρήσης ψηφιακών εφαρμογών (myData, myProperty, διασύνδεση ταμειακών με POS)
- Εξατομικευμένη πληροφόρηση
- Αυτόματη συμπλήρωση στοιχείων και ενημέρωση εντύπων και δηλώσεων
- Ιστοσελίδα και πληροφοριακό σύστημα με επικαιροποιημένη πληροφόρησης για το υφιστάμενο νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο
- Προληπτικές δράσεις συμμόρφωσης με χρονικό περιθώριο συμμόρφωσης χωρίς επιβολή κυρώσεων
- Δράσεις υποστήριξης στους φορολογούμενους για ενημέρωση και κατανόηση του νομοθετικού πλαισίου
- Επιβράβευση συνεπών φορολογούμενων
- Πολυκαναλική επικοινωνία και εξυπηρέτηση
- Στοχευμένη πληροφόρηση σε συγκεκριμένες κατηγορίες φορολογουμένων και επιτηδευματιών αναφορικά με τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματά τους
- Καταγραφή αναγκών φορολογούμενων και παροχή αντίστοιχης πληροφόρησης
- Μέτρηση του βαθμού ικανοποίησης των συναλλασσόμενων
- Ολοκληρωμένες ψηφιακές διαδικασίες εξυπηρέτησης
- Διευκόλυνση του εμπορίου μέσω ψηφιοποίησης τελωνειακών και φορολογικών διαδικασιών, επιτάχυνσης διαδικασιών τελωνισμού, επιτάχυνσης των επιστροφών και παροχή κινήτρων σε συνεπείς φορολογούμενους
- Προώθηση τη διαφάνειας και της ακεραιότητας σε όλες τις λειτουργίες και καταπολέμηση κινδύνων διαφθοράς με ανασχεδιασμό των διαδικασιών του συστήματος εσωτερικού ελέγχου
- Ενίσχυση εξωστρέφειας και συνεργασιών με ομοειδείς οργανισμούς για ανταλλαγή εμπειριών, καινοτομιών και βέλτιστων πρακτικών
- Ανίχνευση και πρόληψη επιχειρησιακών και οργανωτικών κινδύνων
- Μείωση διοικητικού κόστους μέσω εκσυγχρονισμών των δομών και ανασχεδιασμό των διαδικασιών.