Προβολή της ελληνικής γαστρονομίας και της εναλλακτικής Ελλάδας
Με τιμώμενη χώρα την Ελλάδα, πραγματοποιήθηκε από τις 5 έως τις 7 Νοεμβρίου η μεγάλη διεθνής έκθεση τουρισμού World Travel Market (WTM) 2024 στο Λονδίνο. Τα εγκαίνια της έκθεσης τέλεσαν η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη και ο Γενικός Γραμματέας ΕΟΤ, Ανδρέας Φιορεντίνος, με την Ελλάδα να κατέχει κεντρική θέση στις εκθεσιακές εγκαταστάσεις και η κύρια είσοδός τους να είναι διακοσμημένη ψηφιακά με τα ελληνικά χρώματα. Εκτός από το μνημόνιο συνεργασίας που υπέγραψαν η υπουργός Τουρισμού και ο Γενικός Γραμματέας ΕΟΤ με την EasyJet και την EasyJet Holidays, ο κ. Φιορεντίνος είχε επίσης συναντήσεις με στελέχη αεροπορικών εταιρειών και tos, όπως την British Airways, την British Airways Holidays, την Jet2 και Jet2 Holidays, την TUI, την Expedia κ.ά.
Ακόμα, συναντήθηκε με εκπροσώπους διεθνών ΜΜΕ (Euronews, Warner Bros Discovery Group, Washington Post, Wall Street Journal) και παραχώρησε συνεντεύξεις στο διεθνές τηλεοπτικό δίκτυο NBCU (273 εκατ. θεατές) και στα βρετανικά επαγγελματικά περιοδικά Travel Weekly και TTG.
Ανδρέας Φιορεντίνος: Η τουριστική στρατηγική μας βασίζεται στην αειφορία και την ισορροπία
Παράλληλα, σε συνέντευξη Τύπου σε ελληνικά και βρετανικά ΜΜΕ, ο κος Φιορεντίνος παρουσίασε το σχέδιο της Ελλάδας για την περίοδο 2025-2026, με έμφαση στην αειφορία, τις υποδομές και τις καινοτόμες ψηφιακές λύσεις για τους τουρίστες και τις τοπικές κοινότητες. «Το 2024 αναμένεται να είναι ακόμη μία χρονιά ρεκόρ για τον τουριστικό τομέα της Ελλάδας, με προβλεπόμενες αφίξεις που θα φτάσουν περίπου τα 35 εκατ. τουρίστες και συνολικά έσοδα που αναμένεται να αυξηθούν κατά 10% και να φτάσουν περίπου τα 22 δις ευρώ. Αυτό καθοδηγείται από την αύξηση των διεθνών αφίξεων και την εστίαση του προορισμού στην αειφορία» δήλωσε χαρακτηριστικά.
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στα 300 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (RRF), που ανήγγειλε ο πρωθυπουργός για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών, την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και την πράσινη ανάπτυξη, σημειώνοντας: «Καθώς αναπτυσσόμαστε, πρέπει να επικεντρωθούμε και στη διατήρηση της φυσικής μας ομορφιάς, της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και της κοινωνικής μας ευημερίας. Η τουριστική στρατηγική της Ελλάδας βασίζεται στην αειφορία και την ισορροπία, αξίες που εμπνέουν την προσέγγισή μας στην ανάπτυξη. Αυτές οι αρχές είναι ενσωματωμένες σε κάθε πρωτοβουλία, επένδυση και αλληλεπίδραση, καθώς προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα τουριστικό μοντέλο που ωφελεί τους επισκέπτες, τους κατοίκους και τη χώρα μας εξίσου».
Και κατέληξε: «Σήμερα η πρόκληση για εμάς είναι να δείξουμε στον κόσμο τη νέα Ελλάδα, χωρίς να υπονομεύσουμε την ταυτότητά της. Εάν θεωρήσουμε ότι ο slow tourism είναι η τάση (trend) που σου επιτρέπει να ανακαλύψεις τη χώρα και τους ανθρώπους της,τότε η Ελλάδα είναι αυτός ο προορισμός». O Γενικός Γραμματέας ΕΟΤ παρέλαβε, εξάλλου, και το βραβείο «The Best Region in Europe» για τα ελληνικά νησιά από τα Wanderlust Awards. Το περιοδικό Wanderlust έχει περίπου 138.000 αναγνώστες, 153.000 ηλεκτρονικούς συνδρομητές και 1,8 εκατ. page views μηνιαίως στην ιστοσελίδα του. Τα ετήσια βραβεία προκύπτουν μετά από ψηφοφορία μεταξύ των αναγνωστών του, που κατά κύριο λόγο διαθέτουν υψηλά εισοδήματα και εστιάζουν στον πολιτισμό, τη φύση, τη γαστρονομία και τη βιωσιμότητα.
Στη διάρκεια της έκθεσης, η υπηρεσία ΕΟΤ Ηνωμένου Βασιλείου και Ιρλανδίας πραγματοποίησε σειρά εκδηλώσεων για την προβολή της ελληνικής γαστρονομίας και προϊόντων από διάφορες περιοχές της χώρας, με την υποστήριξη της νικήτριας του βρετανικού Masterchef, Ειρήνης Τζώρτζογλου. Παράλληλα, κατά την τελετή των εγκαινίων και σε συνεργασία με το Δήμο Σύρου παρουσιάστηκε στους επίσημους καλεσμένους της έκθεσης το παραδοσιακό πρωινό του νησιού, ενώ την τελευταία ημέρα προσφέρθηκαν στους επισκέπτες πρωτότυπα cocktails από το Metaxa. Επίσης, σε ειδική εκδήλωση για την προβολή της «εναλλακτικής Ελλάδας» (Alternative Greece), την οποία προλόγισε ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, αναδείχθηκαν οι ειδικές μορφές τουρισμού που προσφέρει η χώρα, με θεματικές ενότητες για τον αθλητικό τουρισμό, την πεζοπορία, τις καταδύσεις και τον τουρισμό ευεξίας. Η εκδήλωση απευθυνόταν σε επαγγελματίες του τουρισμού, εκπροσώπους των media και influencers και υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τις εταιρείες Xterra Greece, Trekking Hellas, Northern Greece Underwater Explorers (NGUE)και Yoodoo corporate wellness.
Τέλος, για τρίτη συνεχόμενη χρόνια, ο ΕΟΤ διοργάνωσε τα Greek Travel Awards με απονομή βραβείων στις κατηγορίες city breaks, γαστρονομία, περιπέτεια, αναδυόμενος (emerging) τουρισμός, instagrammable, βιώσιμος τουρισμός, πολιτιστικός τουρισμός, πολυτέλεια, περιπατητικός τουρισμός και ιστιοπλοΐα. Στη σχετική ψηφοφορία συμμετείχαν συνολικά 13.000 άτομα, που δήλωσαν τις προτιμήσεις τους μέσω της πλατφόρμας IceLolly & TravelSupermarket. Σημειώνεται ότι στη φετινή διοργάνωση της WTM καταγράφηκε η μεγαλύτερη συμμετοχή εκθετών στην ιστορία της, καθώς σε αυτήν έλαβαν μέρος περισσότεροι από 4.000 εκπρόσωποι του τουριστικού κλάδου παγκοσμίως, σημειώνοντας αύξηση 7%, ενώ την επισκέφθηκαν πάνω από 40.000 άτομα.