Μέσα στους πρώτους μήνες του 2025 αναμένεται κάθε ΑΜΚΑ να συνδέεται με ένα μοναδικό πιστοποιημένο τηλεφωνικό αριθμό. Στόχος του ΕΟΠΥΥ είναι η πλήρης ηλεκτρονική διασύνδεση όλων των εφαρμογών, είτε αφορά την σχέση του Οργανισμού με τους παρόχους, είτε αφορά τους ασφαλισμένους και η δυνατότητα πρόσβασης στον φάκελο ασφάλισης υγείας σε πραγματικά δεδομένα. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στον έλεγχο της αξιοποίησης των πόρων σε πραγματικό χρόνο. Σε συνέντευξη Τύπου, η διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ, Θεανώ Καρποδίνη, τόνισε πως εδώ και δυο χρόνια έχει ξεκινήσει έλεγχος από τον οργανισμό σε πραγματικό χρόνο σε σημαντικές κατηγορίες στο ιατροτεχνολογικό υλικό. Έχει εφαρμόσει τον μοναδικό κωδικό επαλήθευσης, στις κατηγορίες στις οποίες καταγράφεται και η μεγαλύτερη παραβατικότητα, έτσι ώστε να μπορεί να πιστοποιεί ότι η υπηρεσία παρασχέθηκε στον ασθενή.
Σύμφωνα με όσα προανήγγειλε η κ. Καρποδίνη, μέχρι τέλος Ιανουαρίου, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η εφαρμογή για την διασύνδεση με το Εθνικό Μητρώο Τηλεπικοινωνιών, έτσι ώστε για κάθε ΑΜΚΑ να υπαρχει ένα μοναδικό πιστοποιημένο τηλεφωνικό νούμερο επικοινωνίας. Αυτό σημαίνει, πως κατά την έκδοση της συνταγής, ο ασθενής θα δίνει την έγκρισή του, ότι, για παράδειγμα, είναι στον γιατρό και πράγματι συνταγογραφείται για εκείνον αυτή η εξέταση. «Αυτό είναι μια από τις μεγαλύτερες μεταρρυθμίσεις τις οποίες δουλεύουμε μαζί με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το υπουργείο Υγείας», συνέχισε η κ. Καρποδίνη και εξήγησε, ότι θα δίνεται η δυνατότητα με ένα απλό κλικ «εναντίωσης», ώστε οι ασθενείς να κάνουν τις καταγγελίες τους, είτε για φάρμακα που έχουν συνταγογραφηθεί και εκτελεστεί στο όνομα τους και δεν τα έχουν προμηθευτεί, είτε για παράνομες χρεώσεις που τους επιβαρύνουν, είτε για συμπεριφορές που δεν είναι επιτρεπτές. «Δίνουμε πάρα πολύ μεγάλη σημασία σε αυτό και προσπαθούμε να το κάνουμε όσο πιο απλό και πιο εύκολο για τους πολίτες μας», τόνισε η η διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ.