Το κρύο γίνεται ιδιαίτερα αισθητό τις πρώτες πρωινές ώρες, όταν και οι περισσότεροι από εμάς ξεκινάμε για τη δουλειά. Η χαμηλή θερμοκρασία μπορεί να επηρεάσει τη λειτουργία του κινητήρα, κάτι που έχει να κάνει με το λιπαντικό το οποίο εγγυάται την ομαλή λειτουργία των μηχανικών μερών του. Ως γνωστόν, όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σταθμευμένο, όλο το λιπαντικό επιστρέφει στο κάρτερ, με αποτέλεσμα τα σημεία τριβής στα μηχανικά μέρη του κινητήρα συνήθως να στεγνώνουν. Επίσης, ως αποτέλεσμα του κρύου, το λάδι γίνεται πιο παχύρρευστο. Ωστόσο τα σύγχρονα λιπαντικά αφήνουν μια λεπτή επίστρωση πάνω στα μηχανικά μέρη του κινητήρα, ακόμη και όταν αυτός δεν λειτουργεί.
Παρ’ όλα αυτά, είναι καλό να περιμένουμε για λίγα δευτερόλεπτα αφού βάλουμε μπρος τον κινητήρα προτού ξεκινήσουμε την πορεία μας. Οι ειδικοί προτείνουν να μένουμε ακινητοποιημένοι τουλάχιστον για τριάντα δευτερόλεπτα, αφού με την προθέρμανση του κινητήρα το λιπαντικό φτάνει στην ιδανική θερμοκρασία απόδοσής του, κι έτσι διασφαλίζεται ότι η λίπανση θα είναι επαρκής όταν αυξάνονται οι στροφές κατά την οδήγηση. Παράλληλα οι μηχανικοί συνιστούν να μην ενεργοποιούμε τον κλιματισμό κατά τη διάρκεια αυτής της «προθέρμανσης», έτσι ώστε όλη η θερμότητα που παράγεται να παραμένει στον κινητήρα.
Ακόμη και αφού ξεκινήσουμε την πορεία μας έπειτα από το ζέσταμα του κινητήρα, είναι καλό να οδηγούμε ήπια για τα πρώτα χιλιόμετρα, αποφεύγοντας τις υψηλές στροφές, κάτι που θα επιτρέψει στον κινητήρα να φτάσει βαθμιαία στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας. Επίσης, είναι καλό στην αρχή να μην πιέζουμε πολύ το πεντάλ του γκαζιού και να διατηρούμε χαμηλές ταχύτητες, καθώς έτσι επιτρέπουμε να «ζεσταθούν» ομαλά και τα μηχανικά μέρη που συναποτελούν το σύστημα μετάδοσης, όπως το κιβώτιο ταχυτήτων.