TESLA ανάκληση: Ποια μοντέλα Tesla αφορά η έρευνα για τη λειτουργία Actually Smart Summon
Η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας των ΗΠΑ (NHTSA) ξεκινά έρευνα σε 2,6 εκατομμύρια οχήματα της Tesla λόγω αναφορών για ατυχήματα που αφορούν μια λειτουργία που επιτρέπει στους χρήστες να μετακινούν τα αυτοκίνητά τους εξ αποστάσεως. Η νέα έρευνα έρχεται μετά την έναρξη εκείνης που διεξάγει η Αμερικανική Υπηρεσία ασφάλειας αυτοκινήτων από τον περασμένο Οκτώβριο σε 2,4 εκατομμύρια οχήματα της Tesla που είναι εξοπλισμένα με το λογισμικό Full Self-Driving (FSD) μετά από τέσσερα τροχαία, συμπεριλαμβανομένου ενός θανατηφόρου το 2023.
Η NHTSA δήλωσε ότι ξεκινά προκαταρκτική αξιολόγηση της λειτουργίας Actually Smart Summon της Tesla λόγω αναφορών για τέσσερα ατυχήματα στα οποία ενεπλάκησαν οχήματα Tesla. Τα οχήματα απέτυχαν να εντοπίσουν στύλους ή σταθμευμένα οχήματα, όταν λειτουργούσαν στο Actually Smart Summon, δήλωσε η NHTSA, προσθέτοντας ότι είχε αναφορές όπου οι χρήστες «είχαν πολύ μικρό χρόνο αντίδρασης για να αποφύγουν μια σύγκρουση, είτε με τη διαθέσιμη οπτική επαφή είτε απελευθερώνοντας το κουμπί της εφαρμογής του τηλεφώνου, το οποίο σταματά την κίνηση του οχήματος».
Στην πραγματικότητα το Smart Summon λανσαρίστηκε τον Σεπτέμβριο και επιτρέπει στους χρήστες να μετακινούν εξ αποστάσεως το όχημά τους προς αυτούς ή σε άλλη τοποθεσία χρησιμοποιώντας μια εφαρμογή smartphone. Ο προκάτοχος του χαρακτηριστικού επέτρεπε στους χρήστες να μετακινούν το αυτοκίνητό τους προς τα εμπρός ή προς τα πίσω μέσα ή έξω από μια θέση στάθμευσης. Η NHTSA ανοίγει μια προκαταρκτική αξιολόγηση του χαρακτηριστικού και στη συνέχεια πρέπει να αποφασίσει εάν θα ενημερώσει τον ανιχνευτή σε μια τεχνική ανάλυση προτού επιδιώξει να απαιτήσει ανάκληση.
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, θα αναλάβει τα καθήκοντά του σε 13 ημέρες και ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Έλον Μασκ, είναι στενός σύμβουλος που έχει επικρίνει στο παρελθόν τις ενέργειες της NHTSA. Η NHTSA δήλωσε ότι θα αξιολογήσει πραγματικά τη μέγιστη ταχύτητα του Smart Summon, τη χρήση σε δημόσιους δρόμους και τις απαιτήσεις οπτικής επαφής. Η έρευνα θα καλύψει επίσης τον τηλεχειρισμό μέσω της εφαρμογής του τηλεφώνου, τον αντίκτυπο των καθυστερήσεων συνδεσιμότητας και την απόδοση του συστήματος σε απρόβλεπτες συνθήκες.
Η έρευνα καλύπτει τα Tesla 2016-2025 Model S και X, 2017-2025 Model 3 και 2020-2025 Model Y με το προαιρετικό σύστημα υποβοήθησης οδηγού Full Self-Driving. Η Tesla, η μετοχή της οποίας υποχώρησε κατά 1,9% στις συναλλαγές πριν από την ανακοίνωση της έρευνας, δεν ανταποκρίθηκε σε αίτημα του Reuters για σχολιασμό. Η Tesla τον Δεκέμβριο του 2023 ανακάλεσε περισσότερα από δύο εκατομμύρια οχήματα στις ΗΠΑ για να εγκαταστήσει νέες διασφαλίσεις στο προηγμένο σύστημα υποβοήθησης οδηγού Autopilot. Η NHTSA εξακολουθεί να διερευνά κατά πόσον αυτή η ανάκληση είναι επαρκής για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες ότι οι οδηγοί δεν δίνουν προσοχή. Ο αυξημένος έλεγχος του προηγμένου συστήματος υποβοήθησης οδηγού έρχεται καθώς ο Μασκ επιδιώκει να στραφεί προς την τεχνολογία αυτόματης οδήγησης και τα ρομποτάκια.